Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote 'off topic' topic

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 apr 2023 16:14

Dus jij @Lcsmet vindt dat we de stikstof maar gewoon door moeten laten gaan en de pensioenleeftijd in België voor iedereen maar weer naar 57 jaar?
Daarnaast geloof ik helemaal niet dat de meerderheid tegen de plannen van de regeringen zijn, maar een groep die zich iets te sterk laat horen.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 08 apr 2023 19:03

daniel1975 schreef: 08 apr 2023 10:14 @lugosi: de meerderheid van het volk hoeft niet perse Dé Waarheid te zijn. Zie pensioen discussie in Frankrijk. Die leeftijd zal echt wel omhoog moeten.
Net als stikstof in Nl: zal echt iets moeten gebeuren. Maar leg het uit, doe het transparant, geen idioot getimede dreigbrieven uit Brussel en pak door.
Waarheid bestaat niet (heeft er zelfs niets mee te maken), het gaat over keuzes.
Of je 15% of 11% van het bnp wil besteden aan pensioenen bijvoorbeeld (Oostenrijk vs Belgie), dat is een politieke (ik durf zelfs stellen een ideologische) keuze. (bekijk hieromtrent de berekeningen van prof Kim DeWitte) Het is zeker geen absolute noodzaak om de pensioenleeftijd te verhogen; het is een keuze om geld voor andere zaken te begroten.
Als de keuze van de meerderheid anders is dan die van het beleid, dan heb je een democratisch deficit.

Zelfde verhaal voor andere actuele thema's.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 08 apr 2023 19:05

Jans schreef: 08 apr 2023 16:14 Dus jij @Lcsmet vindt dat we de stikstof maar gewoon door moeten laten gaan en de pensioenleeftijd in België voor iedereen maar weer naar 57 jaar?
Daarnaast geloof ik helemaal niet dat de meerderheid tegen de plannen van de regeringen zijn, maar een groep die zich iets te sterk laat horen.
Waarom denk je dan dat regeringen zo bang zijn van volksraadplegingen?

Voor het overige merk ik uit je tekst op dat gevoel voor nuance niet meteen je sterkste punt is.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 apr 2023 19:08

@Lugosi, heb je enig idee wat een Fransman aan pensioen heeft? Velen moeten er bij werken om rond te kunnen komen, maar ja, de vakbonden.
Intussen heb je nog op mij gereageerd. Ik vraag uitleg en dan kom je dat nuance niet mijn sterkste punt is. Maar ik zal de domste hier wel zijn. Toch? Als je het over 57 jaar met pensioen bedoelt dan is dat zeker wel een punt. Er zijn nog heel veel Fransen die met 57 met pensioen gaan.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 08 apr 2023 19:38

Jans schreef: 08 apr 2023 19:08 ...Maar ik zal de domste hier wel zijn....
Als jij dat zelf schrijft.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 08 apr 2023 19:40

Jans schreef: 08 apr 2023 16:14 Dus jij @Lcsmet vindt dat we de stikstof maar gewoon door moeten laten gaan en de pensioenleeftijd in België voor iedereen maar weer naar 57 jaar?
Jij leest echt dingen die er niet staan.
Nothing to defend

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 apr 2023 20:15

Lcsmet schreef: 08 apr 2023 19:40
Jij leest echt dingen die er niet staan.
Waarom schrijf je het dan niet duidelijker op? Ik heb het laten zien aan anderen in huis en die lazen het net zo. Jammer dat ik het dan niet begrijp. Maar goed je vond me al dom.
Wees gerust, ik kan wel dom zijn, maar ook gelukkig. Ik heb de afgelopen tijd niet over de lente hoeven klagen.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 08 apr 2023 21:17

lugosi schreef: 08 apr 2023 19:03
daniel1975 schreef: 08 apr 2023 10:14 @lugosi: de meerderheid van het volk hoeft niet perse Dé Waarheid te zijn. Zie pensioen discussie in Frankrijk. Die leeftijd zal echt wel omhoog moeten.
Net als stikstof in Nl: zal echt iets moeten gebeuren. Maar leg het uit, doe het transparant, geen idioot getimede dreigbrieven uit Brussel en pak door.
Waarheid bestaat niet (heeft er zelfs niets mee te maken), het gaat over keuzes.
Of je 15% of 11% van het bnp wil besteden aan pensioenen bijvoorbeeld (Oostenrijk vs Belgie), dat is een politieke (ik durf zelfs stellen een ideologische) keuze. (bekijk hieromtrent de berekeningen van prof Kim DeWitte) Het is zeker geen absolute noodzaak om de pensioenleeftijd te verhogen; het is een keuze om geld voor andere zaken te begroten.
Als de keuze van de meerderheid anders is dan die van het beleid, dan heb je een democratisch deficit.

Zelfde verhaal voor andere actuele thema's.
1+

Voor 30 miljard kan je inderdaad heel veel andere dingen doen,

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 08 apr 2023 21:24

Jans schreef: 08 apr 2023 20:15 Maar goed je vond me al dom.
Wees gerust, ik kan wel dom zijn, maar ook gelukkig.
Ik vind je niet dom, maar jij blijft het zelf maar herhalen.
Nothing to defend

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 08 apr 2023 21:28

Ik heb hier een mening maar ik geloof dat dit zo’n moment is dat ik me beter even stil kan houden.
Sterkte iedereen (meerderen van de afgelopen posts) en tel even tot tien. Alsjeblieft geen ruzie maken op dit mooie forum. Oké?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 apr 2023 21:43

Lcsmet schreef: 08 apr 2023 21:24
Jans schreef: 08 apr 2023 20:15 Maar goed je vond me al dom.
Wees gerust, ik kan wel dom zijn, maar ook gelukkig.
Ik vind je niet dom, maar jij blijft het zelf maar herhalen.
Ik blijf het niet "maar" herhalen. Jij vond het nodig daar iets over te zeggen. Maar laat maar. Geeft niet.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 08 apr 2023 22:18

Lcsmet schreef: 08 apr 2023 15:51 De pensioenen in Frankrijk en de stikstof in Nederland, het zijn niet enkel deze zaken waar de regering tegen de meerderheid van de bevolking ingaat.
Immigratie, criminaliteit en alle daaruit voort vloeiende problemen, de regering die dit op orde krijgt heeft veel kans dat die voor de andere zaken "het volk" ook kan meekrijgen.
De hervorming van het pensioenstelsel stond volgens mij in het verkiezingsprogramma van Macron. Daar is dan democratisch voor gekozen.
In Nederland heeft 57,5% van de kiesgerechtigden gestemd en iets van 20% daarvan heeft gekozen voor de partij die vindt dat ons land naar stront hoort te stinken ter meerdere eer en glorie van de veevoeder- en bestrijdingsmiddelenindustrie. Een groot deel daarvan had heeft op die partij gestemd vanwege de andere standpunten.
Stikstof heeft een enorme symboolfunctie gekregen maar met een goed verhaal had je hier het land gewoon mee kunnen krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie