Je kan de latex optrekken. Dan zie je in de spuit hoeveel er nog in zat, en kan je preciezer bijvullen.
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Laat mij niet lachen want met de spuit zal jij nooit 'precies' weten hoeveel sealant er nog in zit, laat staan dat je preciezer kan bijvullen. Je wilt niet weten hoeveel ml sealant er nog naar beneden druipt als je de band ophangt nadat je de sealant er met een spuit in één keer hebt uitgezogen. Het maakt voor de werking van de sealant geen reet uit of er nu 29, 30, 31 of 59, 60, 61 ml sealant erin zit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Rustig .... je hart. Laat me heel eerlijk zijn, ik heb nog nooit de latex gemeten. Maar bijvullen is wel gemakkelijk.Orlok schreef: ↑10 apr 2023 19:27Laat mij niet lachen want met de spuit zal jij nooit 'precies' weten hoeveel sealant er nog in zit, laat staan dat je preciezer kan bijvullen. Je wilt niet weten hoeveel ml sealant er nog naar beneden druipt als je de band ophangt nadat je de sealant er met een spuit in één keer hebt uitgezogen. Het maakt voor de werking van de sealant geen reet uit of er nu 29, 30, 31 of 59, 60, 61 ml sealant erin zit.
Geen last van mijn hart wel van al die betuttelingen die mensen op het forum zetten, pff.i-mac schreef: ↑10 apr 2023 19:31Rustig .... je hart. Laat me heel eerlijk zijn, ik heb nog nooit de latex gemeten. Maar bijvullen is wel gemakkelijk.Orlok schreef: ↑10 apr 2023 19:27Laat mij niet lachen want met de spuit zal jij nooit 'precies' weten hoeveel sealant er nog in zit, laat staan dat je preciezer kan bijvullen. Je wilt niet weten hoeveel ml sealant er nog naar beneden druipt als je de band ophangt nadat je de sealant er met een spuit in één keer hebt uitgezogen. Het maakt voor de werking van de sealant geen reet uit of er nu 29, 30, 31 of 59, 60, 61 ml sealant erin zit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ach, dat is net het mooie aan dit forum. Ieder van ons die op zijn/haar eigen manier geniet van alles wat met de fiets heeft te maken. Natuurlijk zijn bepaalde zaken overkill. Maar toch is het altijd plezant om bepaalde nieuwigheden eens van naderbij te bekijken. En we moeten het ook niet kopen hé.
Ik had ook zo'n Milkit systeem, was één van de backers op kickstarter, maar met Stan's race sealant verstopt de hele spuit. De ventielen zijn al niet veel beter, vanaf het moment dat er een beetje sealant in het ventiel zit, verstopt het onherroepelijk omdat dat staafje in de weg zit. Akkoord, in ideale omstandigheden mag er geen sealant in het ventiel komen maar als je met een ge-burpte band langs een pad in de Hoge Venen met een mini-pompje staat te pompen loopt er al eens sealant in het ventiel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Stans race sealant is niet perse voor de racefiets. Sterker eigenlijk niet.
Die is ontwikkeld als MTB vloeistof om grotere gaten te dichten en is ook heel snel uitgedroogd en zorgt vaak voor proppen/balletjes in je band.
Ik zou deze vloeistof niet gebruiken.
Die is ontwikkeld als MTB vloeistof om grotere gaten te dichten en is ook heel snel uitgedroogd en zorgt vaak voor proppen/balletjes in je band.
Ik zou deze vloeistof niet gebruiken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat hangt erg van de plaats en staat van de vloeistof af.
Ik heb nu een bus muc off om te proberen.
Eerste voordeel, de vloeistof wordt dikker naarmate ouder en niet zoals bv notubes water.
Hij klontert niet en je spoelt de band met water veel makkelijker schoon als je dat wilt, dat is ook wel handig, Bij MTB wissel ik nog wel eens een band.
Bij race komt dat niet voor, monteren en oprijden.
En je fiets en jezelf worden niet wit als je lek rijd
Alhoewel ik notubes nogsteeds gewoon hele goede vloeistof vind
Ik heb nu een bus muc off om te proberen.
Eerste voordeel, de vloeistof wordt dikker naarmate ouder en niet zoals bv notubes water.
Hij klontert niet en je spoelt de band met water veel makkelijker schoon als je dat wilt, dat is ook wel handig, Bij MTB wissel ik nog wel eens een band.
Bij race komt dat niet voor, monteren en oprijden.
En je fiets en jezelf worden niet wit als je lek rijd
Alhoewel ik notubes nogsteeds gewoon hele goede vloeistof vind
Bij het richten van de pad van de CAAD is deze ondertussen zo verbogen dat er geen land meer mee te bezeilen valt..... Nieuwe besteld maar....
Ik heb het richten al een tijdje voor mij uitgeschoven. Op het oog stond de derailleur er schuin onder maar het schakelde verder prima. Dus er was ook geen haast om het aan te passen. Nu dan toch maar het richtijzer ter hand genomen....met dus een slecht resultaat..
Ik heb het richten al een tijdje voor mij uitgeschoven. Op het oog stond de derailleur er schuin onder maar het schakelde verder prima. Dus er was ook geen haast om het aan te passen. Nu dan toch maar het richtijzer ter hand genomen....met dus een slecht resultaat..
Ride bikes, not tanks!
Nou...door iets teveel kracht toe te passen trok ik een boutje uit de pad en toen is ie onherstelbaar verbogen vermoed ik. De pad zit nl. met 2 boutjes vast. Maar goed, deze de prullenbak in en de nieuwe is net bezorgd.
Ik vraag mij nu eigenlijk af of zo'n dikke alu-pad eigenlijk wel te buigen valt? Die padrichter is misschien wel alleen voor (stalen?) frames waar het schakeloog aan het frame vast zit? Nou ja, maakt ook niet uit. Ik heb nu een stuk gereedschap liggen dat ik waarschijnlijk nooit meer ga gebruiken ik kijk wel uit.
Ik vraag mij nu eigenlijk af of zo'n dikke alu-pad eigenlijk wel te buigen valt? Die padrichter is misschien wel alleen voor (stalen?) frames waar het schakeloog aan het frame vast zit? Nou ja, maakt ook niet uit. Ik heb nu een stuk gereedschap liggen dat ik waarschijnlijk nooit meer ga gebruiken ik kijk wel uit.
Ride bikes, not tanks!