wasbeer2006
11 apr 2023 18:58
Ik ga er naar ruim 3 maanden mee stoppen, waarom?
-Ik ben niet beter dan anders, ook niet slechter, behalve dat ik het idee heb dat mijn piekpower iets minder is.
-Ik vind het teveel een stramien, zondag bv had ik vo2 max dingen moeten doen 1 min 2 min tm 5 en dan keer 2. Opzich best leuk maar in de duinen niet te doen, ik heb gewoon lekker hard doorgereden op een aantal stukken en de klimmetjes lekker hard. Ik vind dat uiteindelijk veel leuker.
-Ik heb het idee dat het teveel polirised voor mij niet goed werkt, dat het te is, dat extreme en dan lang is voor mij te uitputtend en ik wordt er dus niet beter van. Met name de 300 - 380watt blokken kosten me teveel. De 20/40 of andersom vind ik allemaal prima te doen. Ik heb gewoon niet het idee dat ik perse zo tot het gaatje hoef te gaan om beter te worden, eerder net niet.
-Uiteindelijk vind ik de lange duurtrainingen alleen in D2 veel te saai. rijd je wind tegen 24km/h, dat kan ik in jan en feb best hebben, maar niet in april, dan maar D3 en 30 gaan rijden.
Wel heb ik veel van Join geleerd:
-Ik trainde zelf niet zo heel slecht;
-Ik moet wat minder tijd echt hard rijden, dat doe ik ook niet meer. Ik werd gedurende het seizoen als ik geen blesure had gewoon moe;
-De duinen en omgeving hier in de driehoek rotterdam/HvH/Noordwijk leent zich op een natuurlijke manier heel goed voor effectief en afwisselend trainen;
-Zoals ik altijd al wel wist is de MTB een perfecte aanvulling en niet na te bootsen op de weg.
Let wel. Ik vind join heel goed, zeker voor de wielrenner die altijd al maar in 1 tempo op zijn zadel bleef zitten, maar dat heb ik nooit gedaan.
Als je echt de laatste procentjes uit je training wil halen kan het prima werken. Maar mijn gevoel is prima en voor mijn doelen net zo goed en iig leuker.
Het ligt dus zeker niet aan join maar aan mij!
Ik heb veel geleerd ook van de join podcasts
Ik heb maar 1 echte kantekening bij join, je traint nooit je echt doel. Ik blijf van mening dat zeker een beginner de fout in gaat.
Met de join trainingen ga je nooit tot het gaatje, kom je nooit bij een honger gevoel, of kramp of echte keiharde verzuring en dan bedoel ik niet de 40/20, dan verzuur je wel, maar niet zo zwaar als na een MTB marathon na 90km nog even tussen de stenen 15% omhoog. En join verteld je ook niet met welk wattage je bv de eerste klimmen in LBL zou moeten rijden, ik weet uit ervaring dat ik de eerste twee uur altijd zo op 80% FTP rijd, dan kijk ik hoe het gaat en doe ik er wat bij, maar iemand die nu bv onervaren is en met join traint weet dat niet en kent het gevoel niet. er moet gewoon een training bij zitten waar je 4 uur minimaal 70% FTP gemiddeld moet rijden, dat voelt heel anders dan die relatief lichte trainingen.