gedopeerde fietsen
beetje meer duiding: boonen op de muur in 2010 vanaf bocht steilste deel-versnelling cancellara 44 sec.// cancellara had 17 seconden voor op de top: dus 27 seconden// dit jaar de minder zware omloop (met grotendeels beklimming in groep van de muur tot aan het bewuste punt) het nieuwsblad: de lie en wellens en laporte: 41 a 42 seconden terwijl ze duidelijk voluit gaan.
Hoezo Boonen stil gevallen???
Dus op 100m afstand neemt cancellara tussen de 14 a 17 seconden voorsprong op toch geen pannekoeken van renners.
Dus als Boonen pakweg 20 kms/u reed, reden wellens, de lie en la porte tegen 22kms/u en hou je vast, Cancellara liefst tegen 32 kms/u!!!
Hoezo Boonen stil gevallen???
Dus op 100m afstand neemt cancellara tussen de 14 a 17 seconden voorsprong op toch geen pannekoeken van renners.
Dus als Boonen pakweg 20 kms/u reed, reden wellens, de lie en la porte tegen 22kms/u en hou je vast, Cancellara liefst tegen 32 kms/u!!!
Laatst gewijzigd door fiedoo op 13 apr 2023 13:59, 4 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
ok, plausibele uitleg!
Maar als FC dan de reservefiets (van Breschel) inderdaad in de bocht bij de kerk in Mater terug geeft (omdat bij de fietswissel van Breschel wordt ontdekt dat FC op dat moment op de reservefiets van Breschel rondrijdt), hoe is de originele fiets van RC dan zo snel in die bocht terecht gekomen? Want hij stond niet op het dak van de Saxobank auto rechtsachter, tijdens de fietswissel van Breschel, dus de Saxobank auto is niet snel vooruit gereden om die originele fiets van FC daar op tijd te kunnen droppen.
Of was er een 2e SaxoBank auto, die dat heeft gedaan? Maar dan moet de mechanieker (plus de fiets met plaatje 171) bij de eerste fietswissel van FC aan het begin van Mater dus zijn overgestapt in een 2e auto, snel het peleton voorbij rijden, en bij de kerk in Mater de mechanieker met fiets droppen. (ik hoop dat iemand hem wel heeft opgepikt, want anders staat hij daar nog steeds met de reservefiets van Breschel
Zou kunnen... waren er per team meer dan 1 auto in koers bij RVV?
Waar haal je die 17 seconden vandaan?fiedoo schreef: β13 apr 2023 13:18 beetje meer duiding: boonen op de muur in 2010 vanaf bocht steilste deel-versnelling cancellara 44 sec.// cancellara had 17 seconden voor op de top: dus 27 seconden// dit jaar de minder zware omloop het nieuwsblad: de lie en wellens en laporte: 41 a 42 seconden terwijl ze duidelijk voluit gaan.
Hoezo Boonen stil gevallen???
Dus op 100m afstand neemt cancellara tussen de 14 a 17 seconden voorsprong op toch geen pannekoeken van renners.
Dus als Boonen pakweg 20 kms/u reed, reden wellens, de lie en la porte tegen 22kms/u en hou je vast, Cancellara liefst tegen 32 kms/u!!!
Als je kijkt naar de tijd van Naesen (nr 2 op strava)(eerste prof met volledige naam) doet die over dat stuk ook zo een 30 seconden.
hier dus: Column van Thijs Zonneveld over motorjes in fietsen en met de conclusie dat Cancellara niet eens zo verdomd hard omhoog reed, maar vooral dat Tom Boonen 'langzaam' omhoog reed.1094 schreef: β13 apr 2023 13:58Waar haal je die 17 seconden vandaan?fiedoo schreef: β13 apr 2023 13:18 beetje meer duiding: boonen op de muur in 2010 vanaf bocht steilste deel-versnelling cancellara 44 sec.// cancellara had 17 seconden voor op de top: dus 27 seconden// dit jaar de minder zware omloop het nieuwsblad: de lie en wellens en laporte: 41 a 42 seconden terwijl ze duidelijk voluit gaan.
Hoezo Boonen stil gevallen???
Dus op 100m afstand neemt cancellara tussen de 14 a 17 seconden voorsprong op toch geen pannekoeken van renners.
Dus als Boonen pakweg 20 kms/u reed, reden wellens, de lie en la porte tegen 22kms/u en hou je vast, Cancellara liefst tegen 32 kms/u!!!
Als je kijkt naar de tijd van Naesen (nr 2 op strava)(eerste prof met volledige naam) doet die over dat stuk ook zo een 30 seconden.
Cancellara RVV 2010: 1:38
Gilbert RVV 2010: 1:40
Devolder RVV 2009: 1:37
Boonen verliest vanaf de versnelling van cancellara waar ze dus nog samen zijn nog 17 seconden (tom 1.55 -1.38 cancellara)
terwijl hij bijna even snel omhoog nog rijdt dan de toch wel steengoede renners wellens-laporte-de lie op een veel minder zware omloop het nieuwsblad en gedeeltelijke beklimming in groep. Straf toch?
Tom Boonen RVV 2010: 1:55
Kelderman Eneco Tour 2013: 1:28
dat stuk?? vanwaar is dat gemeten, juiste plek aub? En wanneer en in welke wedstrijd?
Welke uitleg geeft cancellara aan de fietswissels? Ploegmaats zouden tevens beweren dat er bij bepaalde wedstrijden zijn fiets apart moest gehouden worden met zijn eigen mecanicien??
Laatst gewijzigd door fiedoo op 13 apr 2023 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Nog een meting obv videobeelden: devolder met indrukwekkende versnelling ongeveer op de plek waar cancellara versnelt: ook ongeveer een 42 seconden. Het ogenblik waarop hij de top bereikt is niet echt duidelijk maar de laatste 20m schat ik obv de tijd van de eerste achtervolgers.fiedoo schreef: β13 apr 2023 14:02hier dus: Column van Thijs Zonneveld over motorjes in fietsen en met de conclusie dat Cancellara niet eens zo verdomd hard omhoog reed, maar vooral dat Tom Boonen 'langzaam' omhoog reed.1094 schreef: β13 apr 2023 13:58Waar haal je die 17 seconden vandaan?fiedoo schreef: β13 apr 2023 13:18 beetje meer duiding: boonen op de muur in 2010 vanaf bocht steilste deel-versnelling cancellara 44 sec.// cancellara had 17 seconden voor op de top: dus 27 seconden// dit jaar de minder zware omloop het nieuwsblad: de lie en wellens en laporte: 41 a 42 seconden terwijl ze duidelijk voluit gaan.
Hoezo Boonen stil gevallen???
Dus op 100m afstand neemt cancellara tussen de 14 a 17 seconden voorsprong op toch geen pannekoeken van renners.
Dus als Boonen pakweg 20 kms/u reed, reden wellens, de lie en la porte tegen 22kms/u en hou je vast, Cancellara liefst tegen 32 kms/u!!!
Als je kijkt naar de tijd van Naesen (nr 2 op strava)(eerste prof met volledige naam) doet die over dat stuk ook zo een 30 seconden.
Cancellara RVV 2010: 1:38
Gilbert RVV 2010: 1:40
Devolder RVV 2009: 1:37
Boonen verliest vanaf de versnelling van cancellara waar ze dus nog samen zijn nog 17 seconden (tom 1.55 -1.38 cancellara)
terwijl hij bijna even snel omhoog nog rijdt dan de toch wel steengoede renners wellens-laporte-de lie op een veel minder zware omloop het nieuwsblad en gedeeltelijke beklimming in groep. Straf toch?
Tom Boonen RVV 2010: 1:55
Kelderman Eneco Tour 2013: 1:28
dat stuk?? vanwaar is dat gemeten, juiste plek aub? En wanneer en in welke wedstrijd?
Welke uitleg geeft cancellara aan de fietswissels? Ploegmaats zouden tevens beweren dat er bij bepaalde wedstrijden zijn fiets apart moest gehouden worden met zijn eigen mecanicien??
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Inderdaad op dat (het cruciale) deel van de Muur zie je dat Boonen er dat jaar niks van bakt. Maar het is natuurlijk interessanter om dan je tegenstander gaan verdachtmaken.1094 schreef: β13 apr 2023 10:36Als je kijkt naar dat bochtje naar links waar Cancellara net weg rijdt dan zie je Boonen flink harken en stilvallenfiedoo schreef: β13 apr 2023 08:30Maar begrijp je dat nu echt niet? Boonen en cancellara reden even hard de muur naar boven tot op 100m van de top en dan rijdt cancellara pas liefst 17 seconden sneller dan boonen. En die viel echt niet stil. Dat is toch wel verbazingwekkend? Met of zonder extrasportieve hulp, het is en blijft uitzonderlijk.lugosi schreef: β13 apr 2023 07:05
De controleerbare feiten tonen maar één ding en dat is dat Boonen dat jaar erg traag de muur op reed.(zie vergelijkende cijfers verschillende jaren en verschillende renners)
Of reed Boonen de andere jaren ook met een motor?
De versnelling in Roubaix is al meermaals het onderwerp geweest van berekeningen ivm snelheid, versnelling en vermogen, en telkens blijkt daaruit dat het niets bijzonders was.
Maar ja, zoals Mulder zei; I Want To Believe. Waar is Scully als je ze nodig hebt?
Voor het overige moet je al gek zijn als je voor een wielrenner je hand in het vuur steekt, dat heeft het verleden al tig keer aangetoond.
Interessant is ook dat Lefevre vriendelijk bedankt heeft om mee te werken aan de podcast; Letterlijk zegt hij in de 4e aflevering tegen de journalist (?); zoek u maar een andere pipo.
Interessant is dat jij alle gegevens van de feiten negeert om wat uit je nek te lullen over het er niks van bakken van boonen die op 2 seconden na op dat laatste stuk even snel rijdt dan andere toppers en cancellara liefst 14 tot 17 seconden sneller rijdt dan ieder andere renner. Op een rijtijd van iets meer dan 40 sec rijdt cancellara dus liefst 14 a 17 sec sneller dan iedere andere topper over al de jaren heen. Chapeau!lugosi schreef: β13 apr 2023 19:33Inderdaad op dat (het cruciale) deel van de Muur zie je dat Boonen er dat jaar niks van bakt. Maar het is natuurlijk interessanter om dan je tegenstander gaan verdachtmaken.1094 schreef: β13 apr 2023 10:36Als je kijkt naar dat bochtje naar links waar Cancellara net weg rijdt dan zie je Boonen flink harken en stilvallenfiedoo schreef: β13 apr 2023 08:30
Maar begrijp je dat nu echt niet? Boonen en cancellara reden even hard de muur naar boven tot op 100m van de top en dan rijdt cancellara pas liefst 17 seconden sneller dan boonen. En die viel echt niet stil. Dat is toch wel verbazingwekkend? Met of zonder extrasportieve hulp, het is en blijft uitzonderlijk.
Interessant is ook dat Lefevre vriendelijk bedankt heeft om mee te werken aan de podcast; Letterlijk zegt hij in de 4e aflevering tegen de journalist (?); zoek u maar een andere pipo.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Het is Boonen die parkeert, niet Cancellara die vliegt. De klimtijden over de jaren heen zeggen genoeg. Alleen moet je het willen weten. Net zoals Boonen er dat jaar in Parijs Roubaix niet in slaagt de (door berekeningen gestaafde normale) versnelling van Cancellara te volgen. Helaas niet goed genoeg dat jaar.
Ik geef je de tijden die iets totaal anders bewijzen en jij blijft toch maar hetzelfde riedeltje aframmelen? Zeg eens iets over de tijden. Die BEWIJZEN dat cancellara gewoon supersnel, tot bijna de helft of zelfs meer dan de helft sneller reed dan de rest en boonen slechts 2 seconden trager reed dan andere toprenners. We hebben het hier over de gebeurtenissen op de muur dus wat in parijs roubaix gebeurd is een andere discussie.lugosi schreef: β13 apr 2023 22:05 Het is Boonen die parkeert, niet Cancellara die vliegt. De klimtijden over de jaren heen zeggen genoeg. Alleen moet je het willen weten. Net zoals Boonen er dat jaar in Parijs Roubaix niet in slaagt de (door berekeningen gestaafde normale) versnelling van Cancellara te volgen. Helaas niet goed genoeg dat jaar.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Een helling gaat natuurlijk wel over indelen. Ik kan ook misschien wel 30km/h rijden op een berg maar dan parkeer ik 100 meter later.
Voor een getrainde, explosieve prof in vorm is een dergelijke sprong, na een relatief rustige aanloop dus helemaal niet zo gek.
Voor een getrainde, explosieve prof in vorm is een dergelijke sprong, na een relatief rustige aanloop dus helemaal niet zo gek.
Campagnolo Ultra Dork