En daarnaast ziet endurance zonder spacers er beter uit dan een heel sportieve fiets met toren aan spacers. Maar daar willen de meeste mensen nog niet aan geloof ik. Dus ik zou die hoge stack niet meteen afschieten.
Canyon Endurance CF 7
Ride bikes, not tanks!
Maar het blijft een rare keuze als je sportief wil zitten.
Dat velen een sportieve fiets kopen die zonder spacertoren niet past, wil niet zeggen dat dat de standaard is.
Het zou makkelijker zijn als het in cijfers kan worden uitgedrukt. Heb je nu al een racefiets? Zo ja: welke en hoe is die afgesteld (spacers, stuurpen, drop en reach van het stuur)?
Zo nee: misschien is het verstandiger om op een goedkope fiets te starten.
Dat velen een sportieve fiets kopen die zonder spacertoren niet past, wil niet zeggen dat dat de standaard is.
Het zou makkelijker zijn als het in cijfers kan worden uitgedrukt. Heb je nu al een racefiets? Zo ja: welke en hoe is die afgesteld (spacers, stuurpen, drop en reach van het stuur)?
Zo nee: misschien is het verstandiger om op een goedkope fiets te starten.
Campagnolo Ultra Dork
Dat kan ik onderschrijven uit eigen ervaring. Endurace gekocht en na een tijdje met voor en na de 2,5cm aan spacers er tussenuit gehaald.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Heb mijn oog ook op deze fiets laten vallen maar zit qua maatadvies precies tussen L en XL in. 1.91 / 93bbl. Toch maar voor een L met spacers gaan?
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 apr 2023 20:16
Ik heb momenteel een Ridley fenix van 2013 of 2014 denk ik.Ernie C. schreef: ↑18 apr 2023 13:49 Maar het blijft een rare keuze als je sportief wil zitten.
Dat velen een sportieve fiets kopen die zonder spacertoren niet past, wil niet zeggen dat dat de standaard is.
Het zou makkelijker zijn als het in cijfers kan worden uitgedrukt. Heb je nu al een racefiets? Zo ja: welke en hoe is die afgesteld (spacers, stuurpen, drop en reach van het stuur)?
Zo nee: misschien is het verstandiger om op een goedkope fiets te starten.
Destijds is deze afgesteld in de fietsenwinkel door een simpele opmeting van mijn maten.
Nu ik terug wat meer ben beginnen fietsen, heb ik de indruk dat de positie iets minder sportief mag. Ik heb namelijk bij langere ritten last van nek en schouders. In groep rijden wij gemiddeld 29à31, snelheid is belangrijk maar zeker niet prioritair.
Dan zoek je dus geen "sportieve racefiets" maar een endurance fiets.
De Endurace is dan een stap in de goede richting. Die wordt dan een beetje hoger en korter dan je huidige fiets maar verwacht geen wonderen.
De Endurace is dan een stap in de goede richting. Die wordt dan een beetje hoger en korter dan je huidige fiets maar verwacht geen wonderen.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Een Ultimate heeft een bovenbuis van 55.5 en een balhoofdbuis van 14.2. in maat M
De Endurace heeft een bovenbuis van 55.3 en een balhoofdbuis van 15.8 in maat M
Geen hele grote verschillen dus, het blijft nog steeds een racefiets.
Meer nog, de geometrie van de Endurace is bij sommige merken eerder de geo van de echte racer.
Canyon gebruikt dan wel die gespleten zadelpen zonder veel setback om de zaak wat meer comfy te maken.
Maar je moet gewoon de cijfertjes vergelijken en weten wat je zoekt en past natuurlijk.
De Endurace heeft een bovenbuis van 55.3 en een balhoofdbuis van 15.8 in maat M
Geen hele grote verschillen dus, het blijft nog steeds een racefiets.
Meer nog, de geometrie van de Endurace is bij sommige merken eerder de geo van de echte racer.
Canyon gebruikt dan wel die gespleten zadelpen zonder veel setback om de zaak wat meer comfy te maken.
Maar je moet gewoon de cijfertjes vergelijken en weten wat je zoekt en past natuurlijk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 apr 2023 20:16
Bedankt iedereen
Na jullie feedback denk ik dat de Endurace wel geschikt is voor mij
Na jullie feedback denk ik dat de Endurace wel geschikt is voor mij