Garmin Edge 830
Vandaag even bijgehouden: bij vertrek was hij voor 97% opgeladen, vervolgens 4 uur gefietst met navigatie actief en aansluitend stond hij nog 2,5 uur aan (niet in stand-by/sleep) terwijl we even (wat te lang) nog aan de koffie zaten na de rit. Na 6,5 uur was de accu gezakt tot 65% voor ik hem bij thuiskomst uitschakelde. De 830 is drie jaar oud.
Handig bij het opgeven van dit soort statistieken: zijn er gekoppelde sensoren (of sensoren waar naar gezocht wordt)? Is hij gekoppeld met je telefoon, en wat wordt er allemaal gesynchroniseerd?
Overigens zou ik het verbruik bij NoChain dan inderdaad behoorlijk triestig vinden
Overigens zou ik het verbruik bij NoChain dan inderdaad behoorlijk triestig vinden
Was gekoppeld met telefoon via BT, DI2, speed en cadanssensor via ANT, GPS+Galileo mode. Na zaterdag j.l. ook nog eens 3 uur gefietst (+1 uur koffie leuteren) met navigatie actief was het percentage naar 49% gezakt. Vanmorgen aan de computer terwijl ik even snel een route maakte, lading naar 51% gestegen. Daarna gaan fietsen, 2 uurtjes, geen DI2, geen speed- en cadans sensor (wel een tijdje zoeken) wel telefoon via BT en navigatie actief, bij thuiskomst gezakt naar 46%. Bij thuiskomst opnemen stoppen en dan stuurt de Edge via wifi de rit naar Connect.
Ik ben gister 5u49min onderweg geweest (5:07 fietstijd) en ging weg met 95% en nu nog 54% over. Gehele rit met navigatie. Het is iig voor mij goed genoeg, want ritten van 8+ uren rij ik toch nooit.
Net even mijn helderheid gecheckt en deze stond op 50%. Dat was vroeger zeker auto, maar zal dat eens (al dan niet per ongeluk) gewijzigd hebben.
Voor de rest hartslag en snelheidssensor gelinkt. Telefoon ook gekoppeld. Dat was vroeger ook altijd het geval. Ben benieuwd hoeveel de helderheid van het scherm gaat schelen!
Voor de rest hartslag en snelheidssensor gelinkt. Telefoon ook gekoppeld. Dat was vroeger ook altijd het geval. Ben benieuwd hoeveel de helderheid van het scherm gaat schelen!
Is de mogelijkheid om standaard antwoorden te verzenden als antwoord op binnenkomende mail, sms, whatsapp etc verdwenen? Kan het bericht wel lezen maar zie de optie tot antwoorden niet meer? Of is er iets in de instellingen wat ik niet goed heb staan? Heb zelf niets gewijzigd en had deze optie eerder wel.
Mijn 830 is nu ruim 2 jaar oud, ik haal makkelijk 25-28 uur op een volle lading (ruwweg 10% per 100 km, in Nederland dan). Met gekoppelde telefoon en vermogensmeter. Navigatie aan of uit maakt weinig verschil. Helderheid van het scherm staat op automatisch.
Eenvoud kenmerkt het ware.