Bandenkeuze
Op dit moment rijdt ik op Victoria Zaffiro Pro Graphene 2.0 en die gaan op termijn wel een keer op raken dus wilde me eens verdiepen in andere banden.
Ondanks dat de banden mij goed bevallen wil ik ook af en toe eens wat anders proberen.
Dingen die ik me hierbij afvraag:
Zijn er bekende banden die structurele problemen hebben (zoals de eerste series GP5000)
Ik rij het hele seizoen met dezelfde wielen, moet ik hiervoor nog op speciale dingen letten (profiel/dikte etc)
Zijn skinwalls sneller lek?
Wat zijn goede sites waar je banden kan vergelijken als je de reviews van webwinkel bekijkt zie je toch voornamelijk positieve geluiden en wanneer het niet goed is dan omdat er binnen 100km een keer lek gereden is.
Wat is jullie eigen keuze qua band?
Ondanks dat de banden mij goed bevallen wil ik ook af en toe eens wat anders proberen.
Dingen die ik me hierbij afvraag:
Zijn er bekende banden die structurele problemen hebben (zoals de eerste series GP5000)
Ik rij het hele seizoen met dezelfde wielen, moet ik hiervoor nog op speciale dingen letten (profiel/dikte etc)
Zijn skinwalls sneller lek?
Wat zijn goede sites waar je banden kan vergelijken als je de reviews van webwinkel bekijkt zie je toch voornamelijk positieve geluiden en wanneer het niet goed is dan omdat er binnen 100km een keer lek gereden is.
Wat is jullie eigen keuze qua band?
Deze Vittoria's (Mijn buuf heet Victoria ) zijn vooral gemaakt met een langere levensduur in gedachten. Voor wat het waard is, maar de rolweerstand is wel hoger.
Ik rij al een paar jaar tot volle tevredenheid met Vittoria banden. Voorheen Conti 4000s, ook erg goed. Over de Conti 5000 zijn hier en daar wat geluiden dat ze erg moeilijk te monteren zijn en ook wel wat over scheuren in de zijkanten. Maar wat ik lees is dat de kwaliteit vooral erg wisselend is. Zelfs met dezelfde banden.
Als je bij Vittoria wil blijven en een iets snellere band wil proberen, dan zou je zou de Corsa Control G2 kunnen bekijken. Deze zijn nog steeds goed lekbestendig. Ik heb hier nu een paar jaar mee gereden en zelden lek gereden. Wel 1 keer en issue waarbij er een scheur in de zijkant ontstond. Ik heb nu de Vittoria Corsa G2, omdat de Control versie niet leverbaar was. Ik voel nauwelijks verschil. Deze zijn volledig gericht op snelheid, maar wel meer lekgevoelig. Ik rij zelden in de regen, dus dat moet wel lukken. Ze gaan niet lang mee.
Ik rij al een paar jaar tot volle tevredenheid met Vittoria banden. Voorheen Conti 4000s, ook erg goed. Over de Conti 5000 zijn hier en daar wat geluiden dat ze erg moeilijk te monteren zijn en ook wel wat over scheuren in de zijkanten. Maar wat ik lees is dat de kwaliteit vooral erg wisselend is. Zelfs met dezelfde banden.
Als je bij Vittoria wil blijven en een iets snellere band wil proberen, dan zou je zou de Corsa Control G2 kunnen bekijken. Deze zijn nog steeds goed lekbestendig. Ik heb hier nu een paar jaar mee gereden en zelden lek gereden. Wel 1 keer en issue waarbij er een scheur in de zijkant ontstond. Ik heb nu de Vittoria Corsa G2, omdat de Control versie niet leverbaar was. Ik voel nauwelijks verschil. Deze zijn volledig gericht op snelheid, maar wel meer lekgevoelig. Ik rij zelden in de regen, dus dat moet wel lukken. Ze gaan niet lang mee.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Pirelli ook made in Italy of France
Ik heb sinds december op mijn winterfiets / woon-werkfiets ook gekozen voor de Vittoria Corsa Control G2, maar ik zou ze aan niemand aanbevelen, Ik heb er inmiddels 2000km mee gereden en maar liefst 5x lek gereden. Pluspunten aan deze band: de looks, het zoevende geluid als je over het asfalt zwiert, ze blijven mooi 'bol' (i.t.t. Conti GP 4000, die snel vierkant worden), duurzaamheid (pas 2000km mee gereden, maar nog lang niet 'op'). Minpunt dat wel doorslaggevend is voor mij: steentjes blijven snel in de groefjes zitten en dit veroorzaakt sneller lekke banden. 5x lek dus, nog nooit gehad in zo'n korte tijd. Ik had ze juist gekocht omdat ze lekbestendig zouden zijn, maar die ervaring heb ik dus niet. Ik koop ze nooit meer. Wellicht doen ze het beter in de zomermaanden en droog weer, maar voor de winter een 'no go'.marsman schreef: ↑02 mei 2023 17:06
Als je bij Vittoria wil blijven en een iets snellere band wil proberen, dan zou je zou de Corsa Control G2 kunnen bekijken. Deze zijn nog steeds goed lekbestendig. Ik heb hier nu een paar jaar mee gereden en zelden lek gereden. Wel 1 keer en issue waarbij er een scheur in de zijkant ontstond. Ik heb nu de Vittoria Corsa G2, omdat de Control versie niet leverbaar was. Ik voel nauwelijks verschil. Deze zijn volledig gericht op snelheid, maar wel meer lekgevoelig. Ik rij zelden in de regen, dus dat moet wel lukken. Ze gaan niet lang mee.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Corsa controls zijn ook zeker geen winter band. Het is gewoon een band met katoenen zijwang nota bene. De control heeft meer grip, vooral in nat weer en is misschien ietsje pietsje lekbestendiger, maar ik betwijfel dat.
In de winter zou ik de Rubino pro G2.0 TLR nemen, veel trager, maar lek krijg je m niet snel.
Tegenwoordig heb je ook de Corsa Next.
De levensduur van 5000s is onvergelijkbaar met goedkopere vittorias. De huidige 5000 series gaan zeker niet erg lang mee. Ze zijn vrij dun en willen nog best wel eens lek en ze zijn ook nog eens duur. Ze zijn echter wel snel, de grip is goed en zo ongeveer de snelste op de markt.
Ik heb nu net dus de 5000s TR erop liggen. En ja er zit binnen 200km al een steentje doorheen. De tubeless vloeistof heeft m gedicht dat dan weer wel. Ik ben alleen zelf nog niet overtuigd of ze hun hoge prijs wel kunnen waarmaken.
In de winter zou ik de Rubino pro G2.0 TLR nemen, veel trager, maar lek krijg je m niet snel.
Tegenwoordig heb je ook de Corsa Next.
De levensduur van 5000s is onvergelijkbaar met goedkopere vittorias. De huidige 5000 series gaan zeker niet erg lang mee. Ze zijn vrij dun en willen nog best wel eens lek en ze zijn ook nog eens duur. Ze zijn echter wel snel, de grip is goed en zo ongeveer de snelste op de markt.
Ik heb nu net dus de 5000s TR erop liggen. En ja er zit binnen 200km al een steentje doorheen. De tubeless vloeistof heeft m gedicht dat dan weer wel. Ik ben alleen zelf nog niet overtuigd of ze hun hoge prijs wel kunnen waarmaken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Momenteel zitten er bij mij good year Eagle f1 banden onder, deze geprobeerd omdat de Pirelli's waar ik altijd met reed niet meer voorradig waren. Profiel van beide banden vergelijkbaar. Voorlopig dik tevreden van de good years
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)
Specialized Crave (2013)
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Omdat stilstaan in de kou geen optie is
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
En als budget oplossing vind ik de Eagle Sport ook best een aanrader.
Ik heb eerlijk gezegd een beetje moeite om 100+ € uit te geven aan een setje banden. De goedkopere banden gaan dan vaak ook nog wat langer mee.
In dit geval heb ik ook niet het idee dat ik merkbaar snelheid en grip inlever (komende van Veloflex Corsa).
Campagnolo Ultra Dork