Zonda versus Fulcrum racing 4
Mijn eerste idee voor een betaalbare set schrijfrem-wielen was Campagnolo Zonda, maar ik zie intussen dat die Fulcrums toch bijna 200 euro minder kosten (voor maar een paar grammetjes meer): kan iemand me wat wijzer maken over de kwalitatieve verschillen tussen beide?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- thestudent
- Forum-lid HC
Zonda zal stelbare cup-conus naven hebben zoals ze altijd al hebben. De lagere series hebben standaard cartridge lagers. Gek genoeg staat de zonda niet als 2-way fit maar als clincher op de website.
Verder kan je dan ook nog die fulcrum 4 beter vergelijken met de Campagnolo Scirocco DB wielset. Die zijn praktisch aan elkaar gelijk. Tegenwoordig 19c velgen, 2-way fit ( tubeless ready ). En ongeveer even hoog. Zou de sciroccos nemen, die zien er veel netter uit.
Verder kan je dan ook nog die fulcrum 4 beter vergelijken met de Campagnolo Scirocco DB wielset. Die zijn praktisch aan elkaar gelijk. Tegenwoordig 19c velgen, 2-way fit ( tubeless ready ). En ongeveer even hoog. Zou de sciroccos nemen, die zien er veel netter uit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
PM gestuurd.dario schreef: ↑03 mei 2023 17:22 Mijn eerste idee voor een betaalbare set schrijfrem-wielen was Campagnolo Zonda, maar ik zie intussen dat die Fulcrums toch bijna 200 euro minder kosten (voor maar een paar grammetjes meer): kan iemand me wat wijzer maken over de kwalitatieve verschillen tussen beide?