Bandenkeuze
Voor mij is de Conti GP5000 S TR net wel een goeie allrounder, de prijs even buiten beschouwing gelaten. Ik kan hem maar 1 verwijt maken: hij is wat minder fijn qua gevoel als de imho best rijdende tubeless band, de Veloflex Corsa Race of Evo TLR. Maar hij is betrouwbaarder, lekt/zweet veel minder, en is ietwat sneller. Ben nooit een Conti fan geweest maar deze vind ik een topper.

- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5626
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Pro one in niet tubeless variant wel prima prijs denk ik.
Waarschijnlijk is dan de gewone Schwalbe one TLE ( niet de Pro one Tubeless ), degene die wel dicht in de buurt komt qua prijs/kwaliteit als je een tubeless band wil.
Alleen misschien zit t koersgedrag van de schwalbe one's uit enkele regenkoersen rond 2018 te diep in mijn geheugen. Het was zo erg dat ik in een criterium gestopt ben om mijn reserve wielen te steken, met toen continental 4000s. En dat was een transformatie die zijn weerga niet kende in die klinkerkoers. ( kan ook in mijn hoofd hebben gezeten
).
Ik rij nu continental 5000s TR, maar ik vind ze eigenlijk dus te duur. En ik weet dat ze niet erg duurzaam zijn en misschien het eind van dit jaar niet eens gaan halen. Maar qua grip en stuurgevoel heb ik weinig te klagen.
Waarschijnlijk is dan de gewone Schwalbe one TLE ( niet de Pro one Tubeless ), degene die wel dicht in de buurt komt qua prijs/kwaliteit als je een tubeless band wil.
Alleen misschien zit t koersgedrag van de schwalbe one's uit enkele regenkoersen rond 2018 te diep in mijn geheugen. Het was zo erg dat ik in een criterium gestopt ben om mijn reserve wielen te steken, met toen continental 4000s. En dat was een transformatie die zijn weerga niet kende in die klinkerkoers. ( kan ook in mijn hoofd hebben gezeten

Ik rij nu continental 5000s TR, maar ik vind ze eigenlijk dus te duur. En ik weet dat ze niet erg duurzaam zijn en misschien het eind van dit jaar niet eens gaan halen. Maar qua grip en stuurgevoel heb ik weinig te klagen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5626
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Goed eerst die 5000s TR eens oprossen dit jaar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
dit dus,
die next zijn echt wel fijne bandjes:
ze pakken weinig steentjes op, de zachte corsa s heeft een erg zachte coumpount
in nat en droog heb je behoorlijk grip, ik ben nog niet eerder met zoveel controlle door hairpins gereden. dat ligt natuurlijk niet enkel aan de bandjes.
ik rij ze trouwens met latex binnenbandjes, I will buy again.
Hier ook in twijfel,nieuwe wielen zijn in aantocht 21mm intern.
Heb nieuwe Schwalbe pro one 25mm liggen,of toch 28mm tubeless/binnenband.
Zoals het er nu naar uitziet alleen droog weer.
Heb met Corsa 's gereden rijden zo smooth over de weg.Continental 5000 vindt ik toch een vrij harde band.
Rubino toch het gevoel van weerstand.
Schwalbe one goede all-rounder.
Vredenstein Senso fijne band maar wordt wel vierkant na 2500km.
Nog geen ervaring met Pirelli en Goodyear.
Qua prijs vindt ik rond de €40,- wel de max;)
Heb nieuwe Schwalbe pro one 25mm liggen,of toch 28mm tubeless/binnenband.
Zoals het er nu naar uitziet alleen droog weer.
Heb met Corsa 's gereden rijden zo smooth over de weg.Continental 5000 vindt ik toch een vrij harde band.
Rubino toch het gevoel van weerstand.
Schwalbe one goede all-rounder.
Vredenstein Senso fijne band maar wordt wel vierkant na 2500km.
Nog geen ervaring met Pirelli en Goodyear.
Qua prijs vindt ik rond de €40,- wel de max;)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik rij al jaren met Conti/Schwalbe; afgelopen jaar met Schwalbe Ones TLE op hookless velgen. Ik vind ze beetje ‘houterig’ aanvoelen, maar grip en snelheid is verder prima. Een keer lek (metalen kram), maar latex dichtte het gat keurig.
Nadeel nu is dat er een soort lengtescheur in zit (ze mogen terug naar Schwalbe voor onderzoek).
Nu zitten er GP5000TR’s op en dat rijdt verder prima (ook weer geen dag/nacht-verschil). Gevoelsmatig pikken ze wel veel minder steentjes op dan de schwalbes.
In de winter/slecht weer heb ik nog een setje Durano’s. Goeie winterband, maar verwacht geen PR’s
Voor het geld en de prestaties vind ik de gewone Ones eigenlijk wel een prima bandje.
Nadeel nu is dat er een soort lengtescheur in zit (ze mogen terug naar Schwalbe voor onderzoek).
Nu zitten er GP5000TR’s op en dat rijdt verder prima (ook weer geen dag/nacht-verschil). Gevoelsmatig pikken ze wel veel minder steentjes op dan de schwalbes.
In de winter/slecht weer heb ik nog een setje Durano’s. Goeie winterband, maar verwacht geen PR’s

Voor het geld en de prestaties vind ik de gewone Ones eigenlijk wel een prima bandje.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Rij sinds een jaar met Good Year Eagle sport. 27 euro per stuk (?) dacht ik. Geven goed gevoel op de weg en grip voelt ook goed. Hiervoor had ik Conti ultra sport 3. GY voelt beter op de weg. De ultra sport vond ik altijd wat zwevering.
Ik heb laatst een tweede setje gekocht met skinwall (had nog bonnen) van de Good Year. Maar na zo'n 4000km zien de GY er nog best goed uit.
Ik heb laatst een tweede setje gekocht met skinwall (had nog bonnen) van de Good Year. Maar na zo'n 4000km zien de GY er nog best goed uit.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14208
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zo met niet blinstaren op tubeless op de racer. Ik vond mijn pirelli,s met latex binnenband net zo fijn en voel echt geen verschil.
Lek rijd ik toch zelden/nooit, helaas zijn die pirelli,s niet meer te koop gewoon 6000km met een setje!
Tubeless rijd ik vooral voor veiliheid in de bergen. Daarnaast zijn de banden gewoon bizar duur geworden.
Dan ook nog de vloeistof maakt het al met al 2x zo duur minimaal.
Pirelli zit op 60 euro, nu vind ik dat niet zo,n probleem als je alle kosten binnen beschouwen neemt is het een druppel op de gloeiende plaat en het een van de belangrijkste onderdelen.
bike-discount.de had laatst redelijk goede deals die echt behoorlijk wat scheelde. Ik had de nieuwe pirelli TLR 30mm voor 61 euro.
Zullen binnenkort wel goedkoper worden maar toch.
Lek rijd ik toch zelden/nooit, helaas zijn die pirelli,s niet meer te koop gewoon 6000km met een setje!
Tubeless rijd ik vooral voor veiliheid in de bergen. Daarnaast zijn de banden gewoon bizar duur geworden.
Dan ook nog de vloeistof maakt het al met al 2x zo duur minimaal.
Pirelli zit op 60 euro, nu vind ik dat niet zo,n probleem als je alle kosten binnen beschouwen neemt is het een druppel op de gloeiende plaat en het een van de belangrijkste onderdelen.
bike-discount.de had laatst redelijk goede deals die echt behoorlijk wat scheelde. Ik had de nieuwe pirelli TLR 30mm voor 61 euro.
Zullen binnenkort wel goedkoper worden maar toch.
Ik heb momenteel 5000's.
Vandaag de kaap van 1000km met deze set (25mm met binnenbandjes).
Heb de indruk dat ze minder snel vierkant worden, kan ook zijn omdat ik sedert ik deze banden heb slechts 6bar meer steek achteraan, terwijl ik vroeger 7,5 bar stak.
Vandaag de kaap van 1000km met deze set (25mm met binnenbandjes).
Heb de indruk dat ze minder snel vierkant worden, kan ook zijn omdat ik sedert ik deze banden heb slechts 6bar meer steek achteraan, terwijl ik vroeger 7,5 bar stak.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41159
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind dat zeker wel een punt. Dat soort prijzen gaan echt nergens over.wasbeer2006 schreef: ↑04 mei 2023 11:38 Pirelli zit op 60 euro, nu vind ik dat niet zo,n probleem als je alle kosten binnen beschouwen neemt is het een druppel op de gloeiende plaat en het een van de belangrijkste onderdelen.
bike-discount.de had laatst redelijk goede deals die echt behoorlijk wat scheelde. Ik had de nieuwe pirelli TLR 30mm voor 61 euro.
Zullen binnenkort wel goedkoper worden maar toch.
Less is bore