Bestaan er nog smalle helmen?
Op dit moment zijn mijn huidige helmen aan vervanging toe, dus ben ik een beetje aan t kijken.
Probleem is dat ik een behoorlijk smal hoofd heb (bij omtrek 57cm), waardoor de meeste helmen nogal blijven wiebelen en ik zomaar een paar vingers aan de slapen tussen hoofd en helm kan steken.
Ik heb een casco speedairo die me nog het best past, maar wil liever iets meer ventilerends. Ik las dat Abus smal viel, dus heb ik getest:
Abus Aventor: met dikkere pads werkt het (huidige helm, zit ‘redelijk’)
Abus Airbreaker: veel te ruim aan de zijkanten. Hij blijft wiebelen (jammer, wel mooi helmpje)
IXS (MTB helm) past wonderbaarlijk goed, maar die maken geen racehelmen.
Dus als ik vraag om ervaringen met (zeer) smalle helmen, wie heeft er dan goeie tips?
Probleem is dat ik een behoorlijk smal hoofd heb (bij omtrek 57cm), waardoor de meeste helmen nogal blijven wiebelen en ik zomaar een paar vingers aan de slapen tussen hoofd en helm kan steken.
Ik heb een casco speedairo die me nog het best past, maar wil liever iets meer ventilerends. Ik las dat Abus smal viel, dus heb ik getest:
Abus Aventor: met dikkere pads werkt het (huidige helm, zit ‘redelijk’)
Abus Airbreaker: veel te ruim aan de zijkanten. Hij blijft wiebelen (jammer, wel mooi helmpje)
IXS (MTB helm) past wonderbaarlijk goed, maar die maken geen racehelmen.
Dus als ik vraag om ervaringen met (zeer) smalle helmen, wie heeft er dan goeie tips?
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Bell valt vrij smal.
En in Frejus geloof ik. Alleen al de plaatsen zijn de moeite van het langsgaan waard
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
abus is reeds genoemd, maar ik wil wel toevoegen dat ieder model een beetje anders valt. hier sluit het hoofd goed aan op het goedkope model maar de duurdere model past dan weer minder goed. kask heeft dat ook wel maar in mindere mate.
Met staat ook bekend voor de smallere hoofden, zelf geen ervaring mee.
passen passen passen en er zijn er dan 2 die het minst slecht zitten, en dan 3uur door de winkel lopen met die ene minst lelijke helm, heb je geen drukpunten dan is het jou helm
Met staat ook bekend voor de smallere hoofden, zelf geen ervaring mee.
passen passen passen en er zijn er dan 2 die het minst slecht zitten, en dan 3uur door de winkel lopen met die ene minst lelijke helm, heb je geen drukpunten dan is het jou helm
In Frejus is hun " hoofd showroom" in Toulon ook een showroom zie ik. Volgens Facebook krijg je soms ook nog extra korting als je in Fejus koopt. Ligt voor veel mensen wel een beetje uit de route