. . . . . wat is nou jouw vraagje.?Vince1987 schreef: ↑18 mar 2023 08:38 Vraagje.
Casette ontvet ketting ook ontvet dus proper.
Ik gebruik nu een lube, muc off c3 Dry lube.
Prima bij fietsen geen lawaai zeer tevreden van
Voor de rit kuis ik hem af voor geen vuil aan te trekken.
Na rit kuis ik hem af.
Wat ik wel heb bij aan ketting komen licht wat zwart.
Bij wax (wit) had ik dit niet maar meer lawaai
Door de lube komt dit zeker dat ie wat zwart nalaat.
Welk smeermiddel gebruik jij ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Mocht je in de buurt van Castricum wonen heb ik er eentje voor een zacht prijsjeHarry1968 schreef: ↑11 apr 2023 11:47 Iemand ervaring met Ultra2 van Dynamic Bike care?
https://www.dynamicbikecare.com/products/ultra2
Sinds vandaag over naar keramische olie van Ballistol. Reed al jaren met UniversalÖl van Ballistol, op een zeker moment over naar T9 Boeshield. Daar merk ik niet zoveel van qua langere levensduur, betere loop dan Ballistol. Wel een heel stuk duurder.
Nu als proef de keramische olie besteld. Wel gesmeerd, nog niet gereden.
Dogma F
Dus na die korte regenbui vandaag en het daarna thuis de vuile fiets wassen met borstel en shampoo de ketting etc. ingesmeerd met keramische olie. Ik ben benieuwd naar het resultaat.Ramon73 schreef: ↑05 mei 2023 17:44 Sinds vandaag over naar keramische olie van Ballistol. Reed al jaren met UniversalÖl van Ballistol, op een zeker moment over naar T9 Boeshield. Daar merk ik niet zoveel van qua langere levensduur, betere loop dan Ballistol. Wel een heel stuk duurder.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Pfffff, niet alle eikels hangen in een boom hee.Orlok schreef: ↑05 mei 2023 18:40Dus na die korte regenbui vandaag en het daarna thuis de vuile fiets wassen met borstel en shampoo de ketting etc. ingesmeerd met keramische olie. Ik ben benieuwd naar het resultaat.Ramon73 schreef: ↑05 mei 2023 17:44 Sinds vandaag over naar keramische olie van Ballistol. Reed al jaren met UniversalÖl van Ballistol, op een zeker moment over naar T9 Boeshield. Daar merk ik niet zoveel van qua langere levensduur, betere loop dan Ballistol. Wel een heel stuk duurder.
Ketting gepoetst, gespoeld, gedroogd met doek, gedroogd met warme lucht. Daarna nog in de zon laten drogen. Daarna pas smeren.
Die keramische olie verdringt juist water, daar is het ook voor bedoeld.
Blijf jij nu maar fijn bij je Squirt spulletje, dat is het allerbeste.
Dogma F
Ik wel . . . , laat mij niet gek maken met die verzinsels . . . zoals het gras is groener bij de buren.Ramon73 schreef: ↑05 mei 2023 18:53Pfffff, niet alle eikels hangen in een boom hee.Orlok schreef: ↑05 mei 2023 18:40Dus na die korte regenbui vandaag en het daarna thuis de vuile fiets wassen met borstel en shampoo de ketting etc. ingesmeerd met keramische olie. Ik ben benieuwd naar het resultaat.Ramon73 schreef: ↑05 mei 2023 17:44 Sinds vandaag over naar keramische olie van Ballistol. Reed al jaren met UniversalÖl van Ballistol, op een zeker moment over naar T9 Boeshield. Daar merk ik niet zoveel van qua langere levensduur, betere loop dan Ballistol. Wel een heel stuk duurder.
Ketting gepoetst, gespoeld, gedroogd met doek, gedroogd met warme lucht. Daarna nog in de zon laten drogen. Daarna pas smeren.
Die keramische olie verdringt juist water, daar is het ook voor bedoeld.
Blijf jij nu maar fijn bij je Squirt spulletje, dat is het allerbeste.
Al 10 jaar een tevreden gebruiker van Muc-off Hydrodynamic lube. Duur spul, maar zuinig in gebruik. Doe anderhalf jaar met zo'n klein flesje. Er zullen vast middelen zijn die net zo goed (en wellicht zelfs wat beter) zijn. Voordeel van dit middel vind ik echter dat het redelijk makkelijk af te wassen is met lauw water bij het poetsen. Mijn ervaring met vele andere middelen is dat het vaak te plakkerig is en te veel rommel geeft bij het afwassen.
In echt heel nat weer is het wel wat minder, maar dan ga ik ook geen 100km fietsen.
In echt heel nat weer is het wel wat minder, maar dan ga ik ook geen 100km fietsen.