Welke TLE banden en sealant op scope R 5 wielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19 jul 2018 12:03
Beste allemaal,
Ik wil eens gaan testen met tubeless banden. Op de MTB rij ik er al ongeveer 15 jaar mee...maar op de racefiets heb ik de stap naar tubless nog niet genomen maar ik ga het nu toch eens proberen.
Ik heb tubeless ready wielen, scope R5. Ik rij momenteel met schwalbe pro one TT. Dit rijdt op zich prima en ik rij er zelden lek mee maar ik ben eens benieuwd naar tubeless ervaring op de racefiets. Wat is jullie ervaring ga ik het verschil echt merken of valt het mee?
Welke TLE banden raden jullie aan? Ik zat zelf eventueel te denken aan de schwalbe pro one TLE.
Welke sealant raden jullie aan?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik wil eens gaan testen met tubeless banden. Op de MTB rij ik er al ongeveer 15 jaar mee...maar op de racefiets heb ik de stap naar tubless nog niet genomen maar ik ga het nu toch eens proberen.
Ik heb tubeless ready wielen, scope R5. Ik rij momenteel met schwalbe pro one TT. Dit rijdt op zich prima en ik rij er zelden lek mee maar ik ben eens benieuwd naar tubeless ervaring op de racefiets. Wat is jullie ervaring ga ik het verschil echt merken of valt het mee?
Welke TLE banden raden jullie aan? Ik zat zelf eventueel te denken aan de schwalbe pro one TLE.
Welke sealant raden jullie aan?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19 jul 2018 12:03
dank je! ik ga eens proberen
Ik heb dezelfde overweging gehad en kwam ook uit op de Pro One van Schwalbe. Helaas blijven die bandjes op de plank liggen, een deuk in de velg heeft er voor gezorgd dat de plannen tubeless te gaan rijden nog even de ijskast in gaan. Wie weet kan jij er iets mee
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13815
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Waarom zou je een paar watt extra trappen?
Ik voel dat verschil niet. En de Ones gaan overigens een stuk langer mee dan de Pro Ones.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13815
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Knappe jongen als je bij een zelfde type raceband voelt dat ie meer weerstand heeft.
En welke test bedoel je?? die van bikerolling resistance.
Die testen op een wiel met traanplaat....... dan hoef ik toch niet uit te leggen dat dit maximaal een indicatie is.
Staal is compleet vlak dus dan neem je alleen het karkas mee en maar zeer beperkt het compound.
Leuk indicatie, maar zolang er geen 10watt tussen zit redelijk nutteloos op de de openbare weg.
En welke test bedoel je?? die van bikerolling resistance.
Die testen op een wiel met traanplaat....... dan hoef ik toch niet uit te leggen dat dit maximaal een indicatie is.
Staal is compleet vlak dus dan neem je alleen het karkas mee en maar zeer beperkt het compound.
Leuk indicatie, maar zolang er geen 10watt tussen zit redelijk nutteloos op de de openbare weg.
Die test bedoelde ik inderdaad. Tussen de pro one en one zit 5 watt verschil. Is 10 voor beide.
Is dit maar een indicatie? Dan moet ik dus harder trappen tov van iemand met de pro one want:
Zoals ik al zei ik fiets met de one’s. Ik merk weinig verschil, rijd veel minder lek, kan er langer mee rijden en ze kosten een stuk minder.
Met stans race vloeistof want die dicht wel boven de 3,5 bar.
Traan plaat is niet vlak.
Is dit maar een indicatie? Dan moet ik dus harder trappen tov van iemand met de pro one want:
Zoals ik al zei ik fiets met de one’s. Ik merk weinig verschil, rijd veel minder lek, kan er langer mee rijden en ze kosten een stuk minder.
Met stans race vloeistof want die dicht wel boven de 3,5 bar.
Traan plaat is niet vlak.