Canyon Aeroad perikelen, fiets retour of niet?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1806
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Helemaal eens met voorgaande. Je geeft 4000 euro en dat is gewoon serieus geld uit aan een fiets. dan wil je gewoon niet get gevoel hebben dat er iets niet helemaal is zoals het hoort. Het is echt jammer en teleurstellen, maar de oplossing die ze je bieden is wel netjes. Bij Canyon snappen ze dat je niet tevreden bent en houden waarschijnlijk zelf al rekening met het knagende gevoel. Vandaar de oplossing.. zij de fiets terug en jij je geld.
En dan zou ik toch eens kijken wat je nog meer mooi vindt en waar ze dat verkopen.
En dan zou ik toch eens kijken wat je nog meer mooi vindt en waar ze dat verkopen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Er is sinds de sleeve niemand meer die last heeft van een slijtende zadelpen. Dat kwam door vuil die erin kwam en doordat er beweging in de zadelpen zit had je slijtage doordat het vuil schuurde tegen de zadelpen. Dus het is daarmee gewoon opgelost.Kiekeboe schreef: ↑09 mei 2023 13:12 Tja, dit was dan ook de hoofreden, waarom ik me geen Aeroad heb willen aanschaffen. Er zijn gewoon teveel negatieve berichten op het internet te vinden aangaande die zadelpen. Die oplossing d.m.v. een sleeve, is ook maar een lapmiddel. Er is gewoon structureel wat mis, met het ontwerp van de Aeroad. Bij het volgende model, zal dit wel opgelost zijn (hoop ik).
Ik denk dat de TS gewoon de pasta opnieuw moet aanbrengen.
Als je de eerste 300km zonder problemen gefietst hebt en dan de zadelhoogte aangepast hebt en je sindsdien problemen hebt dan ligt het niet aan de constructie maar aan de manier van monteren.
En ik vermoed gewoon te weinig carbon pasta op de plaats waar de klem zit of eventueel gehaperd aan de ingevette sleeve waardoor het klempunt glad is geworden. Staat ook duidelijk in de handleiding dat je hierop moet letten dat je met het onderste deel van de pen niet aan die witte pasta mag komen.
Ja, zoals ik eerder al zei. Bij mij was er een krasje in van een speldekop groot waar de drinkbushouder zit (totaal onzichtbaar dus) en ik mocht kiezen tussen een tegoedbon of de fiets terug sturen.
Bij canyon heb je 30 dagen dat je mag retourneren om gelijk welke reden. Zelfs al is er niets mis mee maar past hij je niet helemaal goed dan mag je hem ook retour zenden.
Ook als er mee gereden is?Djemz schreef: ↑09 mei 2023 22:50Ja, zoals ik eerder al zei. Bij mij was er een krasje in van een speldekop groot waar de drinkbushouder zit (totaal onzichtbaar dus) en ik mocht kiezen tussen een tegoedbon of de fiets terug sturen.
Bij canyon heb je 30 dagen dat je mag retourneren om gelijk welke reden. Zelfs al is er niets mis mee maar past hij je niet helemaal goed dan mag je hem ook retour zenden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja
Zo makkelijk als vroeger zijn ze daar volgens mij niet meer in. Ik weet dat we hier een aantal leden hebben gehad waarbij ze dat niet deden. Alhoewel je hier natuurlijk bijna nooit het hele verhaal van een ontevreden klant leest.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zal inderdaad wel, als je drie keer een fiets terug stuurt, dan zal het anders zijn.
Maar even van de goedheid uitgaan dat je probeert meteen de juiste te bestellen en bv niet denkt gratis een MTB op vakantie mee te kunnen nemen is de service volgens mij echt wel prima! Dat soort lui heb je overal
Maar even van de goedheid uitgaan dat je probeert meteen de juiste te bestellen en bv niet denkt gratis een MTB op vakantie mee te kunnen nemen is de service volgens mij echt wel prima! Dat soort lui heb je overal
en is TS al langs het service center geweest? ervan uitgaande dat de zadelpen niet juist gemonteerd is......
iedere FMer kan je hiermee helpen, een handige fiets vriend ook.
kijk uitsluiten is de moeite, want je geniet wel van het bakkie.
en terugsturen kan je maar 1 keer,
5Nm is niet zoveel:
https://www.canyon.com/en-bh/support-ar ... embly.html
gingen de bekende klachten nu over zakkende zadels of over kraakende zadel pennen?
iedere FMer kan je hiermee helpen, een handige fiets vriend ook.
kijk uitsluiten is de moeite, want je geniet wel van het bakkie.
en terugsturen kan je maar 1 keer,
5Nm is niet zoveel:
https://www.canyon.com/en-bh/support-ar ... embly.html
gingen de bekende klachten nu over zakkende zadels of over kraakende zadel pennen?
Enig idee hoe ver hij daar misschien moet rijden? Je gaat er toch vanuit als je zoveel voor een fiets uitgeeft je ook zorgeloos moet kunnen fietsen?TKMP schreef: ↑10 mei 2023 10:35 en is TS al langs het service center geweest? ervan uitgaande dat de zadelpen niet juist gemonteerd is......
iedere FMer kan je hiermee helpen, een handige fiets vriend ook.
kijk uitsluiten is de moeite, want je geniet wel van het bakkie.
en terugsturen kan je maar 1 keer,
5Nm is niet zoveel:
https://www.canyon.com/en-bh/support-ar ... embly.html
gingen de bekende klachten nu over zakkende zadels of over kraakende zadel pennen?
Dat heeft TS ook de eerste 350km gedaan, daarna is het probleem ontstaan. Kans is groot dat er gewoon iets niet goed gemonteerd is. Als het echt een structureel probleem zou zijn dan zou je verwachten dat het bij de eerste km's toch ook al zou spelen.Jans schreef: ↑10 mei 2023 11:32Enig idee hoe ver hij daar misschien moet rijden? Je gaat er toch vanuit als je zoveel voor een fiets uitgeeft je ook zorgeloos moet kunnen fietsen?TKMP schreef: ↑10 mei 2023 10:35 en is TS al langs het service center geweest? ervan uitgaande dat de zadelpen niet juist gemonteerd is......
iedere FMer kan je hiermee helpen, een handige fiets vriend ook.
kijk uitsluiten is de moeite, want je geniet wel van het bakkie.
en terugsturen kan je maar 1 keer,
5Nm is niet zoveel:
https://www.canyon.com/en-bh/support-ar ... embly.html
gingen de bekende klachten nu over zakkende zadels of over kraakende zadel pennen?
Zou het eersts door een fm of service center laten bekijken voordat je een fiets die je zo vet vind gelijk afdankt.