Giro 2023
Evenepoel gedraagt zich een beetje als als de Luuk de Jong van het wielrennen, altijd maar zeuren dat iemand anders iets fout doet. Erg jammer overigens, want het is een type renner dat de koers aantrekkelijk maakt. Voor deze Giro gaf ik hem het voordeel van de twijfel, vond hem iets volwassener overkomen, maar de gunfactor is hij voor mij nu echt wel definitief kwijt.
Anyways, vandaag weer een vergelijkbare rit als gisteren in vergelijkbare omstandigheden. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken, misschien dat Ineos even gaat testen hoe iedereen er voor staat? Sowieso gaan er weer mensen vallen vandaag, dat is bijna niet te voorkomen.
Anyways, vandaag weer een vergelijkbare rit als gisteren in vergelijkbare omstandigheden. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken, misschien dat Ineos even gaat testen hoe iedereen er voor staat? Sowieso gaan er weer mensen vallen vandaag, dat is bijna niet te voorkomen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13675
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is ook wel weer mooie tv.
Laten we even kijken hoe ie vandaag reageert en de dagen hierna. Lefevre zal toch wel even met hem gesproken hebben.
Ik hoop dat er weinig aan de hand is en we gewoon een mooi gevecht gaan zien.
Van de andere favorieten zaten er ook een paar te slapen.
Laten we even kijken hoe ie vandaag reageert en de dagen hierna. Lefevre zal toch wel even met hem gesproken hebben.
Ik hoop dat er weinig aan de hand is en we gewoon een mooi gevecht gaan zien.
Van de andere favorieten zaten er ook een paar te slapen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Haha, dat zal zeker helpen ja, die subtiliteit en het zelfevaluerend vermogen van Patlev
Maar serieus jongens: ik hoop oprecht dat RE gewoon zonder veel erg door kan. Ik hoop ook dat hij de Giro niet wint, maar dan wel in een eerlijke koers zonder invloeden van buitenaf.
Less is bore
+1daniel1975 schreef: ↑11 mei 2023 08:57Maar serieus jongens: ik hoop oprecht dat RE gewoon zonder veel erg door kan. Ik hoop ook dat hij de Giro niet wint, maar dan wel in een eerlijke koers zonder invloeden van buitenaf.
Voor hem is het te hopen dat hij de komende dagen goed doorkomt. Vandaag is het qua parcours nog eenvoudig, vanaf morgen wordt het lastiger. Het zou in ieder geval mooi zijn als er vandaag niet te veel op de grond liggen, want op dit soort ellende zit niemand te wachten.
Vandaag weer regen voorspeld. Eigenlijk zou je daar toch iets voor moeten verzinnen, bijvoorbeeld dat iedere ploeg één beschermde renner o.i.d. mag aanwijzen. Nu willen zowel de sprinters als de AK mannen vooraan zitten in de finale en dat is deels het grote probleem.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13675
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja aan zoiets zat ik ook wel te denken. Dit is best wel extreem.
Ik blijf nog steeds bij mijn goede idee om 10km voor de finish een sprint etappe de tijd te stoppen.
Dan kunnen de waaghalzen hun gang gaan en de rest ongeschonden uitfietsen.
Ook als het droog is.
Ik blijf nog steeds bij mijn goede idee om 10km voor de finish een sprint etappe de tijd te stoppen.
Dan kunnen de waaghalzen hun gang gaan en de rest ongeschonden uitfietsen.
Ook als het droog is.
Mijn idee. Het enige waar ik bang voor ben is dat het dan ratrace naar dat punt wordt. En wat doe je dan met vluchters?wasbeer2006 schreef: ↑11 mei 2023 09:11 Ja aan zoiets zat ik ook wel te denken. Dit is best wel extreem.
Ik blijf nog steeds bij mijn goede idee om 10km voor de finish een sprint etappe de tijd te stoppen.
Dan kunnen de waaghalzen hun gang gaan en de rest ongeschonden uitfietsen.
Ook als het droog is.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
En dit soort dingen zorgt voor antipathie jegens QS en EV. Het is altijd de schuld van een ander https://www.wielerflits.nl/nieuws/verva ... de-pas-af/
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Een 3km regel werkt niet een 5 of 10km regel gaat ook niet werken.
Draai het eens om. 5 Boni seconden als je als beschermd aangeduide klassementsrenner in een vlakke etappe verder dan plek 50 in t peloton binnenkomt. 5 seconden tijdstraf als je binnen de eerste 20 zit. En om dit dan een beetje gelijk te trekken 20boni seconden voor de winnaar 10 voor de nr 2.
Deze regel vervalt bij de aanwezigheid van een kopgroep groter dan 5 man. Is er een beschermde klassementsrenner voorop vervalt de regel sowieso. Is het geen vlakke finish in de etappe dan vervalt het totaal.
Elke ploeg kan maximaal 1 beschermde renner per etappe aanduiden.
En verder val je of heb je pech, dan heb je gewoon pech. Eventueel maak je een uitzondering dat de beschermde renner eenmalig in de ronde tot maximaal 1minuut vergoeding kan claimen voor pech binnen de laatste 10km. Maar verlies je 3min krijg je er maximaal 1. Verlies je 30s kan je 30s claimen, maar niet 1m. En dan sowieso maar 1 claim mogelijk maken.
Rijdt je nogmaals lek of val je en heb je al geclaimd is dus gewoon jammer maar helaas.
Draai het eens om. 5 Boni seconden als je als beschermd aangeduide klassementsrenner in een vlakke etappe verder dan plek 50 in t peloton binnenkomt. 5 seconden tijdstraf als je binnen de eerste 20 zit. En om dit dan een beetje gelijk te trekken 20boni seconden voor de winnaar 10 voor de nr 2.
Deze regel vervalt bij de aanwezigheid van een kopgroep groter dan 5 man. Is er een beschermde klassementsrenner voorop vervalt de regel sowieso. Is het geen vlakke finish in de etappe dan vervalt het totaal.
Elke ploeg kan maximaal 1 beschermde renner per etappe aanduiden.
En verder val je of heb je pech, dan heb je gewoon pech. Eventueel maak je een uitzondering dat de beschermde renner eenmalig in de ronde tot maximaal 1minuut vergoeding kan claimen voor pech binnen de laatste 10km. Maar verlies je 3min krijg je er maximaal 1. Verlies je 30s kan je 30s claimen, maar niet 1m. En dan sowieso maar 1 claim mogelijk maken.
Rijdt je nogmaals lek of val je en heb je al geclaimd is dus gewoon jammer maar helaas.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13675
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nouja een 10km regel waar de tijd stopt ongeacht van valpartijen of pech. Dus niet zoals de 3km nu is.
Er zijn nog best dingen waar je iets mee moet, dat snap ik.
Vluchters, wanneer duid je een etappe als sprint aan etc, zoals JPar ook al aangeeft.
Er zijn nog best dingen waar je iets mee moet, dat snap ik.
Vluchters, wanneer duid je een etappe als sprint aan etc, zoals JPar ook al aangeeft.
Bovendien moet je ook uitzonderingen gaan inbouwen mochten er bijvoorbeeld waaiers ontstaan.
Het is allemaal nog niet zo makkelijk. Maar de UCI doet dan ook geen enkele poging om überhaupt maar iets te proberen.
Het is allemaal nog niet zo makkelijk. Maar de UCI doet dan ook geen enkele poging om überhaupt maar iets te proberen.
Ze hebben er anders wel een heel geheim project van gemaakt!
3 valpartijen in de laatste 7 km los je denk ik ook niet zomaar op met regeltjes. De wielersport moet ook wel waken dat we niet dezelfde malligheid krijgen als bij de F1.
Hopelijk zit iedere vandaag weer op de fiets zonder teveel hinder want ik zie wel graag dat de Giro gewoon met de pedalen wordt beslist.