Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 12 mei 2023 09:39

Ik ben benieuwd voor vandaag. Vóór alle valpartijen gaf ik REV de beste papieren voor deze Giro, maar vallen zoals hij gedaan heeft doe je niet zonder lichamelijke gevolgen. Ik hoop ook dat Ineos van tactiek verandert en dat die sterke mannen daar beurtelings hun kans gaan... nu zijn ze gewoon een extensie van Soudal-QS (of JV, zo je wil).

Enfin, blij dat we Remco hebben want anders was het Giro topic een heel stuk korter en minder boeiend geweest.
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 mei 2023 09:43

lugosi schreef: 12 mei 2023 09:28

Omgekeerd zie ik hier vooral kritiek op de mens Remco (in mijn ogen is dat onterecht of ten minste overdreven) en in veel mindere mate over zijn sportieve prestaties.
De mens Remco of de mens die we in en om de koers zien? Ik vind dat wel een wezenlijk verschil.
Maar ook van de gevers van die kritiek mag dat misschien wat meer genuanceerd worden, want het ligt nu eenmaal heel gevoelig bij de Vlamingen. Zo gevoelig zelfs dat kritiek op Remco wordt gezien als een aanval op Vlaanderen in zijn geheel. Het loopt zelfs zo uit de hand dat in Vlaanderen mensen anti van Aert zijn omdat hij bij de Hollandse ploeg van Roglic rijdt.
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 mei 2023 09:43

hayes schreef: 12 mei 2023 09:15 En dat is een zorgwekkende evolutie.
Het staat op het internet. Dat is bewijs genoeg tegenwoordig...

Ik heb veel bewondering voor Roglic. Maar komaan, wat een kleurloos figuur is hij aan het worden.
Yeah, you know. Hèh? We will see.
Sagan was ook nietszeggend, maar was soms nog grappig. Roglic is gewoon randje saai. Soms ook als renner.
Ik zou ook niet meteen Remco z'n beste vriend kunnen worden, maar wat een renner. Op en naast de fiets een kleurrijk figuur.

Vandaag wat vroeger begonnen om straks iets vroeger te stoppen.
En het grappige is dat Roglic juist veel humor heeft en geliefd is binnen de ploeg. Alleen zijn interviews zijn altijd nietszeggend. Zijn manier van koersen is zijn keuze (met de ploeg). En daar kun je veel van vinden. Maar zo zijn er in het verleden meer geweest. Ik kijk ook veel liever naar het aanvallende van een huidige groep renners en helemaal als ze het dan ook nog afmaken (EV, Pogi, VdP, vA, Cort etc). Maar zoveel winnen als Roglic al heeft gedaan is ook voor weinig renners weggelegd, dus hij doet toch iets goed.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 mei 2023 09:46

JPAR schreef: 12 mei 2023 09:01
lugosi schreef: 12 mei 2023 08:39

Is het sprintje bergop dan?
Weet je wat zo jammer is? Jij geeft aan dat je het niet eens bent met kritiek op EV etc. Maar zelf doe je niet anders mbt Roglic. Ik heb hier nog niet eerder een reactie op gegeven, maar nu wil ik dat toch doen. Als je aan de ene kant iets vraagt, moet je het aan de andere kant zelf ook doen.

Mijn reactie in deze was eerder ludiek bedoeld, had er een smiley moeten achter zetten.

Dat had ik door. Vandaar dat ik zei dat het niet persoonlijk op jou gericht was, maar een mooi voorbeeld voor mij was om op in te haken.

SiO2
Forum-lid

SiO2 12 mei 2023 09:46

Ernie C. schreef: 12 mei 2023 09:43

Omgekeerd zie ik hier vooral kritiek op de mens Remco (in mijn ogen is dat onterecht of ten minste overdreven) en in veel mindere mate over zijn sportieve prestaties.
De mens Remco of de mens die we in en om de koers zien? Ik vind dat wel een wezenlijk verschil.
Exact!

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 12 mei 2023 09:48

hayes schreef: 12 mei 2023 09:38
SiO2 schreef: 12 mei 2023 09:21
Correctie: Gewoon te zien in de live-uitzending op Eurosport. Maar wellicht was die hele uitzending een deep fake?
Wat. Dat hij boos was?
Wat mij betreft terecht bij de tweede valpartij. De Trek renner (denk ik) doet daar evengoed een manoeuvre die op z'n minst potentieel gevaarlijk is. Remco wijkt misschien een meter uit op een plaats waar dat eigenlijk kon.
En de rest? Blijven zitten? Mag het even ja?
Huh? Blijkbaar heb je nog nooit gekoerst maar omkijken en dan van je lijn afwijken waardoor je tegen andere renners aan rijdt, ben je gewoon fout punt. Je moet gewoon altijd voor je kijken of iig er voor zorgen dat als je omkijkt je niet te dicht op je voorganger zit en je lijn houden.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 mei 2023 09:49

Dat coole, kalme van Roglic doet mij soms een beetje aan Kimi Raikkonen denken. Ik kan dat wel waarderen.
Gewoon je wedstrijdje rijden en winnen als een postbode die een brief in de brievenbus schuift en interviews zijn een onbeduidende bijzaak.
Campagnolo Ultra Dork

hayes

hayes 12 mei 2023 09:50

JPAR schreef: 12 mei 2023 09:43

Ik heb veel bewondering voor Roglic. Maar komaan, wat een kleurloos figuur is hij aan het worden.
Yeah, you know. Hèh? We will see.
Sagan was ook nietszeggend, maar was soms nog grappig. Roglic is gewoon randje saai. Soms ook als renner.
Ik zou ook niet meteen Remco z'n beste vriend kunnen worden, maar wat een renner. Op en naast de fiets een kleurrijk figuur.

Vandaag wat vroeger begonnen om straks iets vroeger te stoppen.
En het grappige is dat Roglic juist veel humor heeft en geliefd is binnen de ploeg. Alleen zijn interviews zijn altijd nietszeggend. Zijn manier van koersen is zijn keuze (met de ploeg). En daar kun je veel van vinden. Maar zo zijn er in het verleden meer geweest. Ik kijk ook veel liever naar het aanvallende van een huidige groep renners en helemaal als ze het dan ook nog afmaken (EV, Pogi, VdP, vA, Cort etc). Maar zoveel winnen als Roglic al heeft gedaan is ook voor weinig renners weggelegd, dus hij doet toch iets goed.
Ja, absoluut. Ik kan Roglic ook wel appreciëren. Het lijkt me een rustige, gemoedelijke mens.
En z'n prestaties spreken voor zich.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 mei 2023 09:53

Correctie: Gewoon te zien in de live-uitzending op Eurosport. Maar wellicht was die hele uitzending een deep fake?

De Trek renner (denk ik) doet daar evengoed een manoeuvre die op z'n minst potentieel gevaarlijk is. Remco wijkt misschien een meter uit op een plaats waar dat eigenlijk kon.
Hier ben je niet objectief. Ze zitten in volle sprint. RE laat zich uitzakken, want binnen de 3km. De Trek renner is vaart aan het maken om kopwerk te doen voor zijn sprinter. RE kijkt tijdens het afzakken over zijn linkerschouder en daarbij leunend op alleen zijn rechterhand met als logisch gevolg dat hij naar rechts stuurt. Dat ddar vervolgens die Trek renner fiets is niet de schuld van die Trek renner. Dit was een fout van RE zelf (niet met opzet). Had hij zijn stuur recht gehouden was er niks gebeurd.

hayes

hayes 12 mei 2023 09:54

NuitKor schreef: 12 mei 2023 09:48

Wat. Dat hij boos was?
Wat mij betreft terecht bij de tweede valpartij. De Trek renner (denk ik) doet daar evengoed een manoeuvre die op z'n minst potentieel gevaarlijk is. Remco wijkt misschien een meter uit op een plaats waar dat eigenlijk kon.
Huh? Blijkbaar heb je nog nooit gekoerst maar omkijken en dan van je lijn afwijken waardoor je tegen andere renners aan rijdt, ben je gewoon fout punt. Je moet gewoon altijd voor je kijken of iig er voor zorgen dat als je omkijkt je niet te dicht op je voorganger zit en je lijn houden.
Dat klopt voor beide renners. De andere renner gaat vol van rechts naar links over de weg.
Dat is geen probleem dus.
Of je ziet wat je wil zien...

Soit, dit is een eeuwige discussie. De Trek renner ging zich nadien excuseren.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 12 mei 2023 09:58

hayes schreef: 12 mei 2023 09:54
NuitKor schreef: 12 mei 2023 09:48

Wat. Dat hij boos was?
Dat klopt voor beide renners. De andere renner gaat vol van rechts naar links over de weg.
Dat is geen probleem dus.
Of je ziet wat je wil zien...

Soit, dit is een eeuwige discussie. De Trek renner ging zich nadien excuseren.
En net zo zie jij ook wat jij wil zien. De dag erna is REV zich gaan verontschuldigen bij Trek.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro- ... valpartij/
Laatst gewijzigd door Kornuit op 12 mei 2023 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 12 mei 2023 09:59

Ernie C. schreef: 12 mei 2023 09:49 Dat coole, kalme van Roglic doet mij soms een beetje aan Kimi Raikkonen denken. Ik kan dat wel waarderen.
Gewoon je wedstrijdje rijden en winnen als een postbode die een brief in de brievenbus schuift en interviews zijn een onbeduidende bijzaak.
De interviews met Kimi waren ondanks het gebrek aan inhoud wel 100x leuker om te kijken :lol:
Afbeelding

Plaats reactie