Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

SiO2
Forum-lid

SiO2 12 mei 2023 15:43

Lcsmet schreef: 12 mei 2023 15:41
daniel1975 schreef: 12 mei 2023 15:09
Dit wordt er dus regelmatig bedoeld: zodra er iets negatiefs over RE wordt gezegd, al is het gewoon 100% waar, dan springt er altijd wel iemand bovenop om het wonderkind te redden.
Mij ging het in eerste instantie over de toon van de post van @klein verzet.

Jij schrijft wel dat je respect hebt voor zijn prestaties maar je kan het niet laten om toch even iets denigrerends er bij te zetten.
Huh? Wat is er denigrerend aan de post van Daniël? Het wordt nu wel heel raadselachtig allemaal. Gebrek aan respect, denigrerend, ik zie het allemaal niet. Ik zie alleen dat ieder woord over het wonderkind potentieel getuigt van een gebrek aan respect o.i.d. :roll:

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 12 mei 2023 16:07

Dit topic is al redelijk snel ontaard in een potje Evenepoel bashen.
Soms al lacherig maar soms ook niet.
De tegenstanders van Evenepoel laten geen gelegenheid voorbij gaan om hun afkeer te posten.
Het is wat lacherig begonnen met " een voorschotje neem om een eventuele winst te bagatelliseren" over "de echte concurrentie start in de Tour" tot 2 pagina's terug "Schattig toch, zulke welwillende dieren".

Het is begonnen in het Vuelta topic en het is niet meer gestopt.

Als er dan iemand, en er zijn er nogal wat, de verdediging van deze jonge gast die wel goed kan fietsen, op zich neemt wordt het al gauw "het wonderkind, de voetballer" verdedigen en dat zijn de vriendelijke benamingen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 mei 2023 16:12

IMG_8856.jpeg
🥶🥶
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 12 mei 2023 16:15

Andersom is het ook zo dat de kleinste kritiek meteen wordt gepareerd alsof er net is gezegd dat alle Vlamingen racistische pedofielen zijn. Het kamp Remco-lovers kan ook behoorlijk doorslaan of de ogen sluiten.

Als het een mag bestaan dan het andere ook.
Wordt het er gezelliger van? Neen.

Ps. Het begon al ver voor de vuelta met het “finale” bidonnetje.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 mei 2023 16:18

Wat betreft "100% waar".
In je links lees ik echt niet dat Evenepoel gezegd heeft dat hij veel pijn heeft.
Enkel dat hij tegen Roglic gezegd heeft dat het wel meevalt.
Letterlijk in het artikel:

“Volgens zijn ploeg Soudal - Quick-Step stapt de 23-jarige kopman donderdag gewoon op de fiets. ,,Zeker is dat de zesde etappe een moeilijke wordt voor hem”, zei ploegarts Toon Cruyt in een persupdate. ,,Het probleem is dat hij na zijn tweede crash veel pijn heeft aan de rechterzijde van zijn lichaam.”
Less is bore

hayes

hayes 12 mei 2023 16:20

NuitKor schreef: 12 mei 2023 09:58
hayes schreef: 12 mei 2023 09:54
NuitKor schreef: 12 mei 2023 09:48
Huh? Blijkbaar heb je nog nooit gekoerst maar omkijken en dan van je lijn afwijken waardoor je tegen andere renners aan rijdt, ben je gewoon fout punt. Je moet gewoon altijd voor je kijken of iig er voor zorgen dat als je omkijkt je niet te dicht op je voorganger zit en je lijn houden.
Dat klopt voor beide renners. De andere renner gaat vol van rechts naar links over de weg.
Dat is geen probleem dus.
Of je ziet wat je wil zien...

Soit, dit is een eeuwige discussie. De Trek renner ging zich nadien excuseren.
En net zo zie jij ook wat jij wil zien. De dag erna is REV zich gaan verontschuldigen bij Trek.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro- ... valpartij/
Dat wist ik dus niet.
Nog maar eens herbekeken en ik zie echt een gedeelde verantwoordelijkheid.

Ik reageer soms wat kort hier, daarom reageer ik eigenlijk niet meer in dit topic.
Maar Remco is een uitgesproken persoonlijkheid. Wordt er daarom veel meer gereageerd als hij iets zegt? Tot het ridicule toe? Als hij een scheet laat, worden daar conclusies uit getrokken waarschijnlijk.
Nogmaals, véél liever zo'n figuur dan een Roglic. Al sluit die waarschijnlijk meer aan bij m'n eigen karakter dan een Remco.

hayes

hayes 12 mei 2023 16:21

daniel1975 schreef: 12 mei 2023 16:18
Wat betreft "100% waar".
In je links lees ik echt niet dat Evenepoel gezegd heeft dat hij veel pijn heeft.
Enkel dat hij tegen Roglic gezegd heeft dat het wel meevalt.
Letterlijk in het artikel:

“Volgens zijn ploeg Soudal - Quick-Step stapt de 23-jarige kopman donderdag gewoon op de fiets. ,,Zeker is dat de zesde etappe een moeilijke wordt voor hem”, zei ploegarts Toon Cruyt in een persupdate. ,,Het probleem is dat hij na zijn tweede crash veel pijn heeft aan de rechterzijde van zijn lichaam.”
Dus eigenlijk zegt hij het niet, maar citeer je iemand die hem citeert?
Iedereen die al aan die snelheid gevallen is, en dan nog twee keer, weet dat zoiets gewoon pijn doet en dat je lijf dat de dagen daarna voelt.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 mei 2023 16:31

Andersom is het ook zo dat de kleinste kritiek meteen wordt gepareerd alsof er net is gezegd dat alle Vlamingen racistische pedofielen zijn. Het kamp Remco-lovers kan ook behoorlijk doorslaan of de ogen sluiten.
Het probleem is denk ik dat er gedacht wordt in twee kampen: ‘the lovers and the haters’
In werkelijkheid is het zo dat de “haters” ook wel respecteren wat hij presteert en dat de “lovers” zich soms ook kapot ergeren aan zijn maniertjes en uitspraken.

Hoe het dan zo polariseert is mij een raadsel (hoewel de afwezigheid van fatsoenlijke moderatie daar wellicht voor iets tussen zit)

Misschien kunnen we met z’n allen een compromis sluiten: we zijn noch lovers, noch haters en we formuleren onze mening over hem met respect voor de renner in hem?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 mei 2023 16:32

Gaap! Wat een saaie eerste week.
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 12 mei 2023 16:37

Nog 25 km en meer dan 8 minuten voorsprong voor de 3 vluchters.
Als er in het peleton niets gaat bewegen dan zit de winnaar in de kopgroep denk ik.
Niettegenstaande er geen favoriet voor de eindzege de rit gaat winnen, zou het algemene klassement er straks dan weer wel helemaal anders kunnen uitzien.
Niemand gaat de Giro vandaag winnen maar je kan hem wel verliezen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 mei 2023 16:46

Ernie C. schreef: 12 mei 2023 16:32 Gaap! Wat een saaie eerste week.
Yup….. :-(

En vandaag zoals altijd bij die hele lange ritten met hoogtemeters: zal pas in de laatste paar km losbarsten vrees ik.
Less is bore

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 mei 2023 17:00

Misschien dat paretpeintre nog iets bedenkt maar ik weet uit ervaring dat je met Citroën niet echt hard gaat op bochtige bergwegen 🤫

Plaats reactie