Zullen we ziektebeelden aan artsen overlaten? Aan gissen heeft niemand iets.
Giro 2023
Nee, ik denk niet dat het "met de staart tussen de benen vertrekken omdat hij geen minuut heeft gepakt deze tijdrit" is.Ernie C. schreef: ↑15 mei 2023 09:20 Maar als het (zoals gezegd) bij een standaard test naar boven kwam en hij geen of weinig klachten heeft, dan had je tot vanavond kunnen wachten met beslissen. Sowieso hoeft hij volgens mij pas donderdag weer 100% te zijn, en ook daar gaat hij geen minuut verliezen in iets mindere vorm.
Het riekt toch ook wel een beetje naar met de staart tussen de benen vertrekken omdat hij geen minuut heeft gepakt deze tijdrit, zijn ploeg niet sterk genoeg blijkt, hij al tijd verloor bij de eerste 2km koers bergop en de concurrentie toch iets meer is dan alleen Roglic.
Ze willen gewoon geen risico nemen, topsport met corona kan slecht aflopen. Een Colbrelli scenario is iets, dat ze ten allen tijde willen vermijden.
-
- Forum-lid HC
Ik vind het vrij bizar hoor.... We testen werkelijk nergens meer en we gaan buiten wielrennen en het is weer bepalend.
Bijzonder.....
Ik hoop ook dat ie naar de Tour gaat, maar ik denk het niet inderdaad.
Bijzonder.....
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het is tegenwoordig puur een beslissing van het team zelf. Zowel de Giro organisatie als de UCI verplichten niemand om uit te stappen bij een positieve test.rikkert schreef: ↑15 mei 2023 08:33 Het is wel wonderlijk. Er wordt geen enkele beschermende maatregel genomen maar als je besmet wordt, lig je er wel uit. Dat matcht niet echt lekker voor mij. Dus of je doet moeite om te voorkomen dat mensen besmet worden (en dat wil je blijkbaar want anders haal je besmette renners er niet uit), of het boeit allemaal niks, je test niks, en je laat het verder zo. Maar deze combinatie, komt mij nog dommig over, zeker gezien de (commerciele en sportieve) belangen.
Lefevere heeft besloten “wij laten zieke renners niet meer starten, de gezondheid van de renner gaat altijd voor”
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Kan je reactie doorgaans wel smaken maar dit geloof ik niet.Ernie C. schreef: ↑15 mei 2023 09:20 Het riekt toch ook wel een beetje naar met de staart tussen de benen vertrekken omdat hij geen minuut heeft gepakt deze tijdrit, zijn ploeg niet sterk genoeg blijkt, hij al tijd verloor bij de eerste 2km koers bergop en de concurrentie toch iets meer is dan alleen Roglic.
Wat we van deze jonge snaak ook mogen vinden hij is volgens mij voor de duvel niet bang.
Ik weet niet wat het protocol is maar ik ben er van overtuigd dat ze dit jonge talent terecht op medische gronden in bescherming nemen. Jammer voor de fans, beter voor Remco en zeker beter voor de lange termijn.
Sneu, kut, balen............plak er een etiket op maar het is wat het is.
Het zal een vreemde rustdag zijn vandaag............. de media zit al die renners natuurlijk op hun nek wat ze hier van vinden terwijl renners natuurlijk - zeker nu - zo min mogelijk andere mensen willen zien.
Uiteraard, mijn speculatie is gebaseerd op de de verklaring dat het om een standaardtest ging en niet dat hij zich ziek voelde. Combineer het met feit dat er nog tijd was om te herstellen en de andere rare verhalen die de ploeg deze ronde opgehangen heeft (dat Remco alleen kwam te zitten op de eerste helling was gepland en de verhalen rondom de val), en je hebt niet eens zo'n vreemd scenario.
Ik zeg ook niet dat ik denk dat het zo is, maar het zou mij niks verbazen.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Dan hebben ze waarschijnlijk inderdaad gezien dat het lichaam al reageerde en dan kan je deze beslissing alleenmaar waarderen en verstandig vinden!
Wat er dan gespeculeerd wordt prima.....
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik geloof niet dat die een gevalletje "met de staart tussen de benen is". Dat past niet bij Patlev en niet bij RE zou ik zo denken. Ik moet ze niet, maar zijn toch allebei wel beetje type straatvechters en die geven niet al preventief op. Hij zal écht wel niet fit zijn.
Maar als hij eerst de Giro moet winnen voor hij naar de Tour gaat is er dus een serieuze kans dat hij nooit de Tour gaat rijden. RE is een kanshebber, maar er zijn meer kapers op de kust en 1 valpartij kan weer een jaar verloren zijn. Ik zou de Giro en de Tour gewoon los van elkaar zien.
Als het geen TdF wordt deze zomer, dan vrees ik voor een dodelijke saaie Vuelte met een RE die iedereen op een hoop rijdt.
Maar als hij eerst de Giro moet winnen voor hij naar de Tour gaat is er dus een serieuze kans dat hij nooit de Tour gaat rijden. RE is een kanshebber, maar er zijn meer kapers op de kust en 1 valpartij kan weer een jaar verloren zijn. Ik zou de Giro en de Tour gewoon los van elkaar zien.
Als het geen TdF wordt deze zomer, dan vrees ik voor een dodelijke saaie Vuelte met een RE die iedereen op een hoop rijdt.
Less is bore
Er wordt niet meer algemeen massaal getest. Maar bij ons op spoed doen we het nog steeds als we ook maar het lichtste vermoeden hebben. Ook huisartsen nemen in veel gevallen het zekere voor het onzekere.wasbeer2006 schreef: ↑15 mei 2023 09:51 Ik vind het vrij bizar hoor.... We testen werkelijk nergens meer en we gaan buiten wielrennen en het is weer bepalend.
Bijzonder.....
Gezien de renners toch zeer veel van hun lichaam vragen, lijkt het mij zeer verstandig om een renner in bescherming te nemen.
Anderzijds, we hebben ook renners gehad die met een lichte "virus load" gewoon door mochten en dat niet onverdienstelijk deden, midden in de coronacrisis.
Ik ben wel benieuwd naar de protocollen van de UCI en de ploegen daaromtrent. Maar de medische gegevens van de renners zijn gelukkig privé en laten we dat zo houden.
Ik ben wel benieuwd naar de protocollen van de UCI en de ploegen daaromtrent. Maar de medische gegevens van de renners zijn gelukkig privé en laten we dat zo houden.
Campagnolo Ultra Dork
Mwah, podiumceremonies, handjes schudden, volle perszalen met renners erbij, tig mensen die bovenop renners staan bij de finish. Die renners lopen nogal een kans wat op te lopen. En het is niet zo gek als in de hoogtijdagen, dat is waar. Maar de consequenties zijn wel zo zwaar als in de hoogtijdagen. Dus dan zou je toch echt wat meer maatregelen en discipline verwachten. Ik las net dat het niet eens een keuze is, maar dat je vanuit de organisatie van de Giro weg moet na een positieve test. Dan zou ik helemaal voorzichtig wezen.marsman schreef: ↑15 mei 2023 08:57 Ik denk dat elke ploeg toch wel serieus werk maakt van het beschermen van hun renners. Niet alleen tegen Corona, maar ook griep, verkoudheid etc. Dat het allemaal niet meer zo gek is als in de hoogtijddagen van Corona, zeker. En Italianen zijn naturlijk ook wat minder strak dan bijv. de Fransen.
Wat dat betreft is die organisatie ook een wonderlijk stel prutsers. Je laat overal hordes mensen de renners onder de corona rochelen, en je neemt geen maatregelen dat te beperken, maar je voert wel testen uit en als er dan 1 positief is moet ie weg. En dan verliest je koers een van de smaakmakers.
Sorry, ik snap er werkelijk geen pepernoot van.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.