Toen mocht hij niet starten vanwege de regels. Dus dat was sowieso geen discussiepunt.fiedoo schreef: ↑16 mei 2023 20:00 Heb ik toen ook zoveel insinuaties zien passeren? """Wout van Aert moet vanwege corona passen voor Ronde van Vlaanderen
Wout van Aert mist de Ronde van Vlaanderen. De Belgische kampioen moet wegens een positieve coronatest passen voor de Vlaamse klassieker, zo meldde hij in een korte videoboodschap. Ook zijn deelname aan Parijs-Roubaix is hoogst onzeker."""""
Giro 2023
Campagnolo Ultra Dork
En die regels waren er zomaar voor niks? Jumbo testte toen toch ook van aert en liet toch nu ook meerdere positieve gevallen thuis nadat ze hen zelf testte? En dit terwijl ze een mogelijke winnaar als kopman hebben.Ernie C. schreef: ↑16 mei 2023 22:54Toen mocht hij niet starten vanwege de regels. Dus dat was sowieso geen discussiepunt.fiedoo schreef: ↑16 mei 2023 20:00 Heb ik toen ook zoveel insinuaties zien passeren? """Wout van Aert moet vanwege corona passen voor Ronde van Vlaanderen
Wout van Aert mist de Ronde van Vlaanderen. De Belgische kampioen moet wegens een positieve coronatest passen voor de Vlaamse klassieker, zo meldde hij in een korte videoboodschap. Ook zijn deelname aan Parijs-Roubaix is hoogst onzeker."""""
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Wat die dag wachten tot de rustdag betreft. Je kunt dat niet stilhouden, remco die apart gaat zitten bij het eten, niet of afzonderlijk gaat trainen wat ook al niet bevorderlijk is voor de benen, enz.. de geruchtenmolen gaat meestal snel. En dan begint het.. remco en de gehele ploeg die overspoeld wordt door de pers, geen ogenblik rust meer, een massa journalisten aan het hotel, bij zijn "aftocht", op de vlieghaven,... Wie wil dat nog meemaken bij een zo goed als zeker forfait? Ikzelf heb een paar weken met een hardnekkige hoest en keelpijn gezeten, bij mij was het simpel, niet fietsen alhoewel ik binnen 3 weken met een groepje enkele zware tochten in zuid-frankrijk voor de boeg heb en door een val al training te weinig had. Gezondheid voorop zeg ik.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Dat kan, maar daar hoeven geen heldenpraatjes bij (zie zijn verklaring) die duidelijk geinspireerd waren op de opgave's van Remco, Ganna, ea....
Gister schitterend werk van de kopgroep en vandaag toch ook kansen. Drie echte beklimmingen waarbij de laatste een niemendalletje is.
De laatste 80km van de etappe gaan over de trainingsgronden van de legendarische Fausto Coppi.
De finish is in Tortona waar Coppi in het ziekenhuis op 40 jarige leeftijd overleed.
Jammer dat ze op 15km van de meet niet even de Passo Coppi meenemen. Ook een klim van niks maar genoeg om om een vermoeide sprinter pijn te doen en als je daar in de buurt ben kan je - al is het maar om historische redenen - dit leuke pasje meenemen.
In de laatste 25km gaat een kopgroep aan 1 minuut per 10km waarschijnlijk niet genoeg hebben. Zodra ze de Scrivia over zijn is het 20? km als een dolle naar de meet.
Overigens een heerlijk streek om te bezoeken wie geïnteresseerd is in wielerhistorie met Casa Coppi, graf Coppi broers, graf Girardengo, passo Coppi, Castelania (sinds een paar jaar Castelania Coppi), Museum van de kampioenen etc..............
De renners zullen daar allemaal geen oog voor hebben mede omdat het mogelijk weer slecht weer zal zijn
De laatste 80km van de etappe gaan over de trainingsgronden van de legendarische Fausto Coppi.
De finish is in Tortona waar Coppi in het ziekenhuis op 40 jarige leeftijd overleed.
Jammer dat ze op 15km van de meet niet even de Passo Coppi meenemen. Ook een klim van niks maar genoeg om om een vermoeide sprinter pijn te doen en als je daar in de buurt ben kan je - al is het maar om historische redenen - dit leuke pasje meenemen.
In de laatste 25km gaat een kopgroep aan 1 minuut per 10km waarschijnlijk niet genoeg hebben. Zodra ze de Scrivia over zijn is het 20? km als een dolle naar de meet.
Overigens een heerlijk streek om te bezoeken wie geïnteresseerd is in wielerhistorie met Casa Coppi, graf Coppi broers, graf Girardengo, passo Coppi, Castelania (sinds een paar jaar Castelania Coppi), Museum van de kampioenen etc..............
De renners zullen daar allemaal geen oog voor hebben mede omdat het mogelijk weer slecht weer zal zijn
Overigens vind ik de speculatie (die ik hier gestart ben, maar waar ik blijkbaar niet alleen in stond), ook de schuld van de communicatie vanuit de ploeg.
Eerst werd er alleen een positieve test genoemd, daarna kwam een verklaring dat de ploeg nooit risico's neemt met corona, gisteren bij het commentaar van Eurosport werd gezegd dat het om een zeer hoge virus load ging en gisteravond het artikel op Sporza dat er sprake is van vermoeidheid en keelpijn maar geen koorts.
Hadden ze nu meteen de juiste informatie gedeeld, dan was er nooit sprake geweest van speculatie. Iedereen snapt dan dat je niet meer opstapt in dat hondenweer.
Het is ook vrij normaal om de symptomen te vermelden, b.v. maag- darmklachten i.p.v. norovirus of koorts i.p.v. griep.
Natuurlijk zijn ze niet verplicht die informatie te delen maar kies er dan voor om helemaal niks te zeggen en geen halve verhalen te vertellen.
Eerst werd er alleen een positieve test genoemd, daarna kwam een verklaring dat de ploeg nooit risico's neemt met corona, gisteren bij het commentaar van Eurosport werd gezegd dat het om een zeer hoge virus load ging en gisteravond het artikel op Sporza dat er sprake is van vermoeidheid en keelpijn maar geen koorts.
Hadden ze nu meteen de juiste informatie gedeeld, dan was er nooit sprake geweest van speculatie. Iedereen snapt dan dat je niet meer opstapt in dat hondenweer.
Het is ook vrij normaal om de symptomen te vermelden, b.v. maag- darmklachten i.p.v. norovirus of koorts i.p.v. griep.
Natuurlijk zijn ze niet verplicht die informatie te delen maar kies er dan voor om helemaal niks te zeggen en geen halve verhalen te vertellen.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoop serieus dat ze met een goede ploeg naar de Tour gaan, maar ben bang van niet.
Less is bore