Look Keo pedalen slijten in schoenzool
Goedemorgen,
Onlangs heb ik nieuwe schoenen aangeschaft (Shimano RC500). Nu valt het mij op dat de pedalen (Look Keo Classic) Inslijten in de zool achter het schoenplaatje.
De pedalen zijn redelijk versleten en hebben redelijk wat speling in de hoogte. De plaatjes zijn nog niet heel slecht. Deze heb ik vorig jaar vervangen.
Nu wil ik graag nieuwe pedalen aanschaffen maar ik twijfel of ik dam weer voor Look ga. Is dit een bekend probleem van Look pedalen of zal het puur aan de slijtage van de pedalen liggen?
Onlangs heb ik nieuwe schoenen aangeschaft (Shimano RC500). Nu valt het mij op dat de pedalen (Look Keo Classic) Inslijten in de zool achter het schoenplaatje.
De pedalen zijn redelijk versleten en hebben redelijk wat speling in de hoogte. De plaatjes zijn nog niet heel slecht. Deze heb ik vorig jaar vervangen.
Nu wil ik graag nieuwe pedalen aanschaffen maar ik twijfel of ik dam weer voor Look ga. Is dit een bekend probleem van Look pedalen of zal het puur aan de slijtage van de pedalen liggen?
Ook carbon zool slijt in hoor, heb een paar giro vr90 schoenen staan waar kuiltje zit in zool achter spd cleat.
Volgens mij is dat niet heel erg, maar rubber waar je op loopt en wat op spd pedalen zit links/rechts is ook wat weggesleten en daardoor klapperen die schoenen op de pedalen.
(naja 1 schoen, rechts die ik meestal uit/inklik)
Volgens mij is dat niet heel erg, maar rubber waar je op loopt en wat op spd pedalen zit links/rechts is ook wat weggesleten en daardoor klapperen die schoenen op de pedalen.
(naja 1 schoen, rechts die ik meestal uit/inklik)
Hierbij wat foto's.
Als het bij alle pedalen zo is, dan ga ik gewoon weer voor Look. Maar wellicht zit er toch verschil in ontwerp waardoor het bij Shimanopedalen minder voorkomt.
Ik zou het jammer vinden als de zool over een half jaar helemaal door is.
Als het bij alle pedalen zo is, dan ga ik gewoon weer voor Look. Maar wellicht zit er toch verschil in ontwerp waardoor het bij Shimanopedalen minder voorkomt.
Ik zou het jammer vinden als de zool over een half jaar helemaal door is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik rijdt vanaf introductie Look Keo met deze plaatjes, zowel op dure carbon zolen als goedkopere nylon zolen. Nooit enige slijtage gezien. Op de nylon zool een minimale afdruk, lekker makkelijk bij plaatjes wisselen.
Less is bore
Dit zijn Keo Classic 3 pedalen. LBS had deze toen der tijd toevallig op voorraad en ik vond het wel bij mij witte Wilier passen.
-
- Forum-lid HC
Het kan natuurlijk ook een iets rechtere zool zijn bij deze schoen, waardoor je deze slijtage ziet.
Maar nieuwe plaatjes mogen inderdaad ook wel.
Maar nieuwe plaatjes mogen inderdaad ook wel.