Volgens mij kom je dan niet zo ver . . . . . want je bent vergeten de band half eraf er weer half erin te stoppen.hayes schreef: ↑16 mei 2023 19:33Tubeless vloeistof uithalen, bandje af, met véél miserie nieuwe band er op. Dan hopen dat die snel plopt, maar bij mij lukt dat dikwijls niet. Dan vloeistof er weer in, compressor gebruiken, snel ventielkerntje erin, vloeistof laten ronddraaien, indien nodig nachtje op z'n zij,... enz...
Bij clinchers, bandje half er af, bb er uittrekken, nieuwtje erin, opblazen en gaan.
Gaat bij mij toch echt wel sneller.
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Details details
Band eraf, bij mij niet meer moeite dan bij een clincher. Ik sta in mijn tuin en de vloeistof verdwijnt in mijn grasmat. Even snel een doekje over de velg en de nieuwe band erop. Gebruik gewoon een plastic bandenwipper, dus gaat veel sneller dan bij een clincher. Vloerpomp gebruik niet meer, ook al kan het bij modern materiaal prima. Meteen de compressor erop, binnen 4 seconden op 8 bar *plop*. Leeg, ventielkern eruit, latex erin, compressor erop.hayes schreef: ↑16 mei 2023 19:33Tubeless vloeistof uithalen, bandje af, met véél miserie nieuwe band er op. Dan hopen dat die snel plopt, maar bij mij lukt dat dikwijls niet. Dan vloeistof er weer in, compressor gebruiken, snel ventielkerntje erin, vloeistof laten ronddraaien, indien nodig nachtje op z'n zij,... enz...
Bij clinchers, bandje half er af, bb er uittrekken, nieuwtje erin, opblazen en gaan.
Gaat bij mij toch echt wel sneller.
Gedoe met emmers enzo doe ik niet, ik plan altijd meteen een ritje. Dat is net zo effectief.
Hoeveel zwaarder is zo'n band nu na twee jaar zonder lekrijden, maar met om het jaar bijvullen?
Er zijn periodes van 1-2 maanden dat ik een fiets helemaal niet gebruik. Ben niet van plan om de wielen iedere week een slagje te draaien om te voorkomen dat latex/sealant zich aan 1 kant ophoopt.
(Op MTB en gravel in Limburg ga ik wel tubeless)
Er zijn periodes van 1-2 maanden dat ik een fiets helemaal niet gebruik. Ben niet van plan om de wielen iedere week een slagje te draaien om te voorkomen dat latex/sealant zich aan 1 kant ophoopt.
(Op MTB en gravel in Limburg ga ik wel tubeless)
Niet zijken maar reiden !
Als je elk jaar bijvult heb je dus na twee jaar tweemaal 30ml + 30ml is 90gram zwaarder, doe je dit om het jaar dan heb je dus het eerste jaar niet dus eenmaal bijgevuld is dus 60gram zwaarder.pino schreef: ↑16 mei 2023 21:49 Hoeveel zwaarder is zo'n band nu na twee jaar zonder lekrijden, maar met om het jaar bijvullen?
Er zijn periodes van 1-2 maanden dat ik een fiets helemaal niet gebruik. Ben niet van plan om de wielen iedere week een slagje te draaien om te voorkomen dat latex/sealant zich aan 1 kant ophoopt.
(Op MTB en gravel in Limburg ga ik wel tubeless)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maar je raakt ook weer vocht kwijt, dat moet je weer verrekenen
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb banden wel eens gewogen. Zwaarder worden ze niet van alles wat er achterblijft.
Die film en kristallen zijn zo licht, maak je daar niet druk om.
Bijvullen zou ik zeker niet doen, gewoon nieuw. Alles wat er achterblijft na 3 maanden is vaak gewoon water.
Alle kristallen zitten op de band, vloeistoffen als muc off worden juist dikker en dan werkt het ook niet meer.
Dus ik zou altijd vervangen.
Die film en kristallen zijn zo licht, maak je daar niet druk om.
Bijvullen zou ik zeker niet doen, gewoon nieuw. Alles wat er achterblijft na 3 maanden is vaak gewoon water.
Alle kristallen zitten op de band, vloeistoffen als muc off worden juist dikker en dan werkt het ook niet meer.
Dus ik zou altijd vervangen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
In die contreien moet je het wel zoeken inderdaad. De band werd niet zwaarder.
Zo weinig allemaal om je niet druk om te maken
Zo weinig allemaal om je niet druk om te maken
Ik heb op 4000 km met mijn gravelbike toch al 2x lek gestaan. Volgens de fm was het gat te groot om te kunnen dichten, maar toch is mijn vertrouwen er een heel stuk minder in geworden.
Was eigenlijk mijn woon werk fiets, maar omwille van die reden ga ik er niet meer mee naar mijn werk.
Misschien pech, maar ik heb er wel grote twijfels door gekregen om mijn racer tubeless te gaan zetten. Vooral omdat ik beide keren een call of shame heb mogen doen.
Was eigenlijk mijn woon werk fiets, maar omwille van die reden ga ik er niet meer mee naar mijn werk.
Misschien pech, maar ik heb er wel grote twijfels door gekregen om mijn racer tubeless te gaan zetten. Vooral omdat ik beide keren een call of shame heb mogen doen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja maar dan had je met een biba toch ook een probleem gehad?
Kies als je ww rijd de juiste banden, bredere banden gaan eerder lek.
Gravelbanden met een glad loopvlak is vragen om lekke banden op de weg.
Maar veel zijn er onnodig bang voor extra weerstand van een beetje profiel.
Overigens vind ik de meerwaarde voor tubeless op de racer ook nihil.
Kies als je ww rijd de juiste banden, bredere banden gaan eerder lek.
Gravelbanden met een glad loopvlak is vragen om lekke banden op de weg.
Maar veel zijn er onnodig bang voor extra weerstand van een beetje profiel.
Overigens vind ik de meerwaarde voor tubeless op de racer ook nihil.