Kijk even op de 1e pagina. Daar staan ook 'normale' ritten, die je bovendien nog eenvoudig kunt inkorten.retep52 schreef: ↑10 apr 2023 15:24 Voor de mindere goden onder ons: kun je je hier ook wel een weekje vermaken zonder direct 3000 hm per dag te hoeven maken? Met andere woorden "normale" dagtrips ook mogelijk? Weekje omgeving Mont Ventoux schrik ik niet van, maar is dit wel weer van een heel andere orde?
Standplaats: Bourg d'Oisans
thanks! Even niet gezien...buzz schreef: ↑10 apr 2023 15:45Kijk even op de 1e pagina. Daar staan ook 'normale' ritten, die je bovendien nog eenvoudig kunt inkorten.retep52 schreef: ↑10 apr 2023 15:24 Voor de mindere goden onder ons: kun je je hier ook wel een weekje vermaken zonder direct 3000 hm per dag te hoeven maken? Met andere woorden "normale" dagtrips ook mogelijk? Weekje omgeving Mont Ventoux schrik ik niet van, maar is dit wel weer van een heel andere orde?
@Buzz, vraagje. Eind volgende week reis ik met mijn familie af naar Frankrijk om deel te nemen aan Alp d’ HuZes.
Gezien we volgende week zaterdag al gaan zou ik graag nog 1 a 2 dagen klimmen voor de grote dag op donderdag.
Heb je wellicht ook rondjes die starten/ eindige boven op de Alp? Dit gezien we daar een appartement hebben.
Gezien we volgende week zaterdag al gaan zou ik graag nog 1 a 2 dagen klimmen voor de grote dag op donderdag.
Heb je wellicht ook rondjes die starten/ eindige boven op de Alp? Dit gezien we daar een appartement hebben.
@Rob14, je bedoelt zoiets als onderstaande routes, met start/finish in Alpe d'Huez pal voor l'office de tourisme...?
- AdH – Col de Sarenne (67 km, 1850 hm)
Pas de la Confession (O): 2 km à 4%
Mont de Lans: 9 km à 6%
Col de Sarenne: 13 km à 7%
Alpe d'Huez (O): 3 km à 4%
... - AdH – Pas de la Confession (85 km, 2200 hm)
Balcon de l'Armentier: 7 km à 6%
Côte de Freney: 1 km à 6%
Côte de Les Ougiers: 2 km à 5%
Lac du Verney: 4 km à 4%
Pas de la Confession: 13 km à 6%
Alpe d'Huez: 4 km à 8% (vanuit Huez)
Als je de auto pakt en in het dal start, zijn er meer routes. En je eindigt wat aangenamer. Dus als je de mogelijkheid hebt, zou ik dat doen....
Je kunt trouwens ook adh afdelen en via villars reculas weer naar boven...
Je kunt trouwens ook adh afdelen en via villars reculas weer naar boven...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Pas de la confession is de route via villard reculas , nooit geweten dat ie zo heette, weer wat geleerd.
Kijk ook eens naar de klim naar het dorp Oulles- doodlopende weg maar zeer leuke klim.
https://climbfinder.com/en/climbs/oulles
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Zeer leuke klim, inderdaad... slechts 8 km à 9%.rene schreef: ↑22 mei 2023 19:25 Kijk ook eens naar de klim naar het dorp Oulles- doodlopende weg maar zeer leuke klim.
Zie ter illustratie de 6e route in het openingsbericht van dit topic.
Wat je trouwens ook nog kunt doen, is via Villard Reculas afdalen, dan kom je bij de voet van de Glandon, die heen en weer doen, en dan via de klassieke alpe d'huez weer naar boven. Of via de klassieke naar beneden, heen en weer Glandon en via Villard Reculas omhoog. Ik vind persoonlijk die route mooier en rustiger, en die klassieke Alpe d'huez zie je nog genoeg. (hopelijk nog een keer of zes?)
Overigens is als korter en warmrij-klimmetje de Ornon natuurlijk ook aardig. Of Villard Notre Dame (tunneltjes, ook lollig).
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
een echte Must do!Of Villard Notre Dame (tunneltjes, ook lollig).
wel lampjes mee, want die tunneltjes zijn soms verrekte donker.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE