Giro 2023
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Deze middag zelf gaan fietsen.
Blijkbaar niets gemist, de eerste link waar ik op klik "favorieten sparen elkaar vandaag".
Van een boutade gesproken.
Blijkbaar niets gemist, de eerste link waar ik op klik "favorieten sparen elkaar vandaag".
Van een boutade gesproken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik keek vroeger altijd met Engels commentaar.
Nu kan dat blijkbaar niet op Eurosport? Of mis ik iets?
Veel fijner commentaar met Matt Stevens, Sean Kelly,... dan met Karsten en Jeroen. En ik druk me mild uit...
Nu kan dat blijkbaar niet op Eurosport? Of mis ik iets?
Veel fijner commentaar met Matt Stevens, Sean Kelly,... dan met Karsten en Jeroen. En ik druk me mild uit...
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het gaat ofwel een superspannende derde week worden, of het wordt een grote deceptie!
Ijs en weder dienende
Maar als ik het resterende parcours zo beschouw en de huidige kanshebbers en dan ook nog het weer en de verwachtingen voor de komende week in die regio dan vrees ik toch voor een heftige anticlimax!!
Misschien maar beter dat Evenepoel deze editie niet heeft hoeven winnen
En hopelijk toch nog een argument om de Tour of de Vuelta te rijden voor hem en zijn team.
Ijs en weder dienende
Maar als ik het resterende parcours zo beschouw en de huidige kanshebbers en dan ook nog het weer en de verwachtingen voor de komende week in die regio dan vrees ik toch voor een heftige anticlimax!!
Misschien maar beter dat Evenepoel deze editie niet heeft hoeven winnen
En hopelijk toch nog een argument om de Tour of de Vuelta te rijden voor hem en zijn team.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ja die optie mis ik ook nu. Voorheen kon je kiezen voor Engels of Nederlands commentaar. Kan die ook nergens meer vinden
1973 was ook om bij in slaap te vallen..........maakte ze een jaar later goed met maar een paar (16?) seconden verschil tussen de nummers 1 en 2!
1980 gaap, gaap...........Saronni won geloof ik de helft van de etappes en niemand maakte het Hinault echt moeilijk
1990 gaap...........Bugno gaf niet 1 keer de roze trui weg!
1992 Miguel Indurain.................pff wat saai. jaar later won hij weer maar was het een stuk spannender met een klein verschil
De verdachte winst van Berzin in 1994 heeft toch ook niet voor veel plezier gezorgd. Ook bijna hele Giro in het roze
Idem jaar later met Tony............saai
2003 lag halverwege al in de plooi
etc
Minder saai dan de laatste 50 jaar Tour maar ik heb heel wat Giro plakboeken die in aanmerking komen voor een rituele verbranding............
- Enzzo
- Forum-lid HC
Zeker waar (en de Tours in die periode waren al even zo saai)
Maar het waren nu juist de laatste jaren die de Giro zoveel leuker maakten. Trouwens ook de Tour edities waren spannender dan in voorgaande jaren maar daar had je toch altijd die ellenlange vlakke sprint etappes die het saai maakte.
Wat dat betreft (qua parcours) was de Giro toch altijd veel leuker.
Maar dit jaar is echt een grote misser! Oké het weer kun je niet meerekenen maar de parcoursbouwer mag zich toch wel eens achter de oren krabben hoor!
Maar het waren nu juist de laatste jaren die de Giro zoveel leuker maakten. Trouwens ook de Tour edities waren spannender dan in voorgaande jaren maar daar had je toch altijd die ellenlange vlakke sprint etappes die het saai maakte.
Wat dat betreft (qua parcours) was de Giro toch altijd veel leuker.
Maar dit jaar is echt een grote misser! Oké het weer kun je niet meerekenen maar de parcoursbouwer mag zich toch wel eens achter de oren krabben hoor!
Zou een deel van de oorzaak van het achterblijven van het spektakel niet in de opbouw van het parcours zitten? Je hoort iedereen zeggen dat ze 'zich sparen voor de laatste week', 'zo min migelijk energie verspillen' en 'vooral zorgen dat we niet ziek worden met dit weer'. Dat het weer ook nog zo slecht is komt er nog eens overheen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dat dus, er word gewoon laf gekoerst in de top, rijden om niet te verliezen….
Buiten dat vermaak ik me prima met de dagelijkse kopgroepen die alle ruimte krijgen en de onvoorspelbare roze trui dragers.
Evenepoel had ook baat gehad bij dit scenario. Ik denk dat hij vooral gemist wordt omdat hij op voorsprong stond. Dan moet er wel gekoersd worden.
Ook het gemis van Geoghan Hart moet je niet onderschatten. Met 2 pionnen is het net wat makkelijker spelen.
Ook het gemis van Geoghan Hart moet je niet onderschatten. Met 2 pionnen is het net wat makkelijker spelen.
Campagnolo Ultra Dork