Je kunt altijd een stuur met kortere pen bestellen als dat het probleem is.freakish schreef: ↑22 mei 2023 20:43 Maat M is inderdaad veel te klein. Ik ben zelf 1,82 met bbl van 84cm en twijfelde al tussen M en L. Is uiteindelijk een M geworden, omdat de reach van de L te groot was. Dat kan bij jou ook lastig worden, aangezien je niet ff een andere stuurpen monteert en aan het aerostuur met 110mm stuurpen vastzit bij maat L.
Ik zou een bikefit laten uitvoeren en op basis daarvan een goed passende fiets samenstellen.
Canyon
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Klopt inderdaad voor de Endurance voorlopig nog. Op de ultimate en Aeroad is die niet na te bestellen (cp0018).JPAR schreef: ↑22 mei 2023 20:54Je kunt altijd een stuur met kortere pen bestellen als dat het probleem is.freakish schreef: ↑22 mei 2023 20:43 Maat M is inderdaad veel te klein. Ik ben zelf 1,82 met bbl van 84cm en twijfelde al tussen M en L. Is uiteindelijk een M geworden, omdat de reach van de L te groot was. Dat kan bij jou ook lastig worden, aangezien je niet ff een andere stuurpen monteert en aan het aerostuur met 110mm stuurpen vastzit bij maat L.
Ik zou een bikefit laten uitvoeren en op basis daarvan een goed passende fiets samenstellen.
Ik ben 1.82 m en heb een ook een gelijkaardige bbl. Heb een test gereden met de endurace maat L en die was voor mij te groot.
De stack van de L is hoog en in verhouding een langere stuurpen van 110 ... Ik vond dat niet zo gemakkelijk rijden. Ik reed vooral steeds met mijn handen op het stuur en niet in de shifters omdat de afstand te ver was. Ik moet hierbij wel vermelden dat de spacers nog aanwezig waren. Mss met een kortere stuurpen en geen toren met spacers, dat dit beter meevalt. Zelf rijd ik met geen setback om mijn heuphoek groter te houden. Dit alles had mss toch zijn invloed op de testrit. Een M heb ik niet gereden.
De stack van de L is hoog en in verhouding een langere stuurpen van 110 ... Ik vond dat niet zo gemakkelijk rijden. Ik reed vooral steeds met mijn handen op het stuur en niet in de shifters omdat de afstand te ver was. Ik moet hierbij wel vermelden dat de spacers nog aanwezig waren. Mss met een kortere stuurpen en geen toren met spacers, dat dit beter meevalt. Zelf rijd ik met geen setback om mijn heuphoek groter te houden. Dit alles had mss toch zijn invloed op de testrit. Een M heb ik niet gereden.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
Eigenlijk kijk ik vooral naar L maar wil ergens toch wel zeker zijn.
Ben aan het zien voor een maatbepaling bij Campe (België), je er ook testen op Canyon fietsen.
En anders kies ik gewoon de L, komt uiteindelijk dichts in de buurt van wat ik nu en daarvoor had.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13746
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Stel jezelf de simpele vraag..... Als jij een M nodig zou hebben voor wie is die 2xl dan gemaakt?
En je noemt een reach van 3cm korter. Ik denk dat je appels en peren vergelijkt. Dat is nooit de netto waarde.
Wat is de reach van je huidige stuur en het nieuwe en van je remgrepen?
En je noemt een reach van 3cm korter. Ik denk dat je appels en peren vergelijkt. Dat is nooit de netto waarde.
Wat is de reach van je huidige stuur en het nieuwe en van je remgrepen?
Eigenlijk kijk ik vooral naar L maar wil ergens toch wel zeker zijn.
Ben aan het zien voor een maatbepaling bij Campe (België), je er ook testen op Canyon fietsen.
En anders kies ik gewoon de L, komt uiteindelijk dichts in de buurt van wat ik nu en daarvoor had.
[/quote]
Ik ben ook bij Campe geweest om er test te rijden. Denk dat je het daar best zelf kan ervaren. Hij zal je hierin ook wel begeleiden.
Ben aan het zien voor een maatbepaling bij Campe (België), je er ook testen op Canyon fietsen.
En anders kies ik gewoon de L, komt uiteindelijk dichts in de buurt van wat ik nu en daarvoor had.
[/quote]
Ik ben ook bij Campe geweest om er test te rijden. Denk dat je het daar best zelf kan ervaren. Hij zal je hierin ook wel begeleiden.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
Ik denk dat je voor de stack wel een L nodig hebt. Op de M zit je ook al bijna aan het maximum van wat je zadelpen aankan in de hoogte.
Toch zou ik voor dat bedrag beiden niet doen. Ging het om een fiets van 1500 of 2000€, dan zou ik ermee kunnen leven maar voor dit geld moet je gewoon een passende fiets kopen, desnoods custom. Wat inleveren op afmontage t.b.v. een passend frame lijkt mij de juiste keuze.
De nieuwe Domane cockpits hebben reach van 75mm. Dat is dus ook vrij kort. Ik denk dat een 56 het best passende frame is dat er off the shelf te krijgen is.
Toch zou ik voor dat bedrag beiden niet doen. Ging het om een fiets van 1500 of 2000€, dan zou ik ermee kunnen leven maar voor dit geld moet je gewoon een passende fiets kopen, desnoods custom. Wat inleveren op afmontage t.b.v. een passend frame lijkt mij de juiste keuze.
De nieuwe Domane cockpits hebben reach van 75mm. Dat is dus ook vrij kort. Ik denk dat een 56 het best passende frame is dat er off the shelf te krijgen is.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
De Canyon in maat L kan ook prima maar dan moet je stuurpen korter en dat is wel een dingetje.
Je moet dan de passende dure stuur/stuurpen combi nabestellen en dan zowat je halve fiets afbreken ivm de interne bekabeling, enkel om je totale reach een paar cm korter te krijgen, zucht. Vroeger was alles beter, haha.
De sturen bij Canyon Aeroad kun je al in de breedte verstellen, zou helemaal mooi zijn als ze de stuurpen ook nog een beetje aanpasbaar konden maken.
Je moet dan de passende dure stuur/stuurpen combi nabestellen en dan zowat je halve fiets afbreken ivm de interne bekabeling, enkel om je totale reach een paar cm korter te krijgen, zucht. Vroeger was alles beter, haha.
De sturen bij Canyon Aeroad kun je al in de breedte verstellen, zou helemaal mooi zijn als ze de stuurpen ook nog een beetje aanpasbaar konden maken.
Canyon is gewoon een lastig merk als je afwijkende lichaamsmaten hebt. Ik heb voor mijn Ultimate een jaar of 4 geleden via het team in Eindhoven een ander stuur kunnen bestellen. De montage werd in Eindhoven gedaan en ik heb hem daar opgehaald. Thuis afleveren kon ook, maar dan had je dubbele verzendkosten. Geen idee of dat nog steeds kan, maar het is het proberen waard.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En toch bijna alles momenteel weer uitverkocht.....dwangarbeider schreef: ↑23 mei 2023 10:27 De Canyon in maat L kan ook prima maar dan moet je stuurpen korter en dat is wel een dingetje.
Je moet dan de passende dure stuur/stuurpen combi nabestellen en dan zowat je halve fiets afbreken ivm de interne bekabeling, enkel om je totale reach een paar cm korter te krijgen, zucht. Vroeger was alles beter, haha.
De sturen bij Canyon Aeroad kun je al in de breedte verstellen, zou helemaal mooi zijn als ze de stuurpen ook nog een beetje aanpasbaar konden maken.
Dus waarom zouden ze het zich moeilijker gaan maken?
Less is bore