Hookless vs hooked
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb 28mm GP5000 op mijn nieuwe 25mm Zipps gelegd.
Was een serieus drama om die erop te krijgen, redde het niet alleen met mijn handen.
Die zitten echt wel goed
Was een serieus drama om die erop te krijgen, redde het niet alleen met mijn handen.
Die zitten echt wel goed
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Gaat denk ik meer om de vorm die een band aanneemt en misschien niet mooi rond valt waardoor je snel op de zijwang rijd. Hij blijft echt wel zitten.
De andere kant is als je een 25mm interne velg pakt, dat doe je met een rede, ga dan ook ,minimaal 30mm of breder rijden.
Ik vind 25mm ook wel heel extreem voor race, dat is nogsteeds de maat voor een 2,25 mtb band.
De andere kant is als je een 25mm interne velg pakt, dat doe je met een rede, ga dan ook ,minimaal 30mm of breder rijden.
Ik vind 25mm ook wel heel extreem voor race, dat is nogsteeds de maat voor een 2,25 mtb band.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zipp geeft groen voor bijna alle 28mm banden. Kan er ook niet aan doen dat de firecrest 25mm intern is. Een 28mm valt wel mooi erop.
Less is bore
Ik heb ook totaal geen bedenkingen bij de 28mm Schwalbe Pro One TLE op de 303FC. En die vallen ook heel mooi. Het lijkt wel bijna 1 geheel.
Ik ben meer benieuwd naar de achtergrond waarom 28mm ineens niet meer zou kunnen. Maar dat staat waarschijnlijk niet uitgelegd in die nieuwe uitgave van ETRTO.
Ik ben meer benieuwd naar de achtergrond waarom 28mm ineens niet meer zou kunnen. Maar dat staat waarschijnlijk niet uitgelegd in die nieuwe uitgave van ETRTO.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wie/wat is ETRTO eigenlijk?
Less is bore
https://www.cyclingnews.com/features/ch ... ur-safety/
Hier inderdaad meer uitleg al wordt de vraag waarom 28mm ineens wordt afgeraden nog steeds niet beantwoord.
Hier inderdaad meer uitleg al wordt de vraag waarom 28mm ineens wordt afgeraden nog steeds niet beantwoord.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik denk echt dat het te maken heeft met hoe een band valt en contact van de zijwang met de weg op lage spanning.
Als ie bij jullie gewoon mooi valt en je raakt die zijwand niet is het prima.
Het is natuurlijk in extreme situaties getest, bv een afdaling op lage druk en voor vol remmen.
Als een band een redelijk strak opzit schiet die er echt niet af.
En als er wel een band afschiet wil ik wel graag de combo weten, met de banden van de laatste 2 a 3 jaar en de hookless wielen gebeurt dat echt niet.
Waar het gebeurt is allemaal ouder, bijzondere combinaties etc.
Als ie bij jullie gewoon mooi valt en je raakt die zijwand niet is het prima.
Het is natuurlijk in extreme situaties getest, bv een afdaling op lage druk en voor vol remmen.
Als een band een redelijk strak opzit schiet die er echt niet af.
En als er wel een band afschiet wil ik wel graag de combo weten, met de banden van de laatste 2 a 3 jaar en de hookless wielen gebeurt dat echt niet.
Waar het gebeurt is allemaal ouder, bijzondere combinaties etc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Volgens mij is bijv Zipp het er ook niet mee eens als ik dit lees.leon1 schreef: ↑26 mei 2023 23:00 https://www.cyclingnews.com/features/ch ... ur-safety/
Hier inderdaad meer uitleg al wordt de vraag waarom 28mm ineens wordt afgeraden nog steeds niet beantwoord.
Less is bore
Zo interpreteer ik het ook. Gekke is dat Conti wel eens is met het nieuwe advies van ETRTO maar dat eerder in het artikel staat dat Zipp met bandenfabrikanten heeft gesproken en dat zij onderling ook een akkoord hebben dat 28mm banden geschikt zijn / blijven voor 25mm interne hookless velgen. Beetje vreemd....
Zipp is wel lid van ETRTO dus ik denk dat de velgen wel naar hun specificaties en toleranties worden gemaakt.
Zipp is wel lid van ETRTO dus ik denk dat de velgen wel naar hun specificaties en toleranties worden gemaakt.
Ride bikes, not tanks!