Retro / oudere fietsen
Een alu Coppi is eigenlijk niet zoveel waard. Een stalen ga je doorgaans wel een nette prijs voor krijgen. Zeker als het echte oude is.melbatoast schreef: ↑29 mei 2023 21:11 Ik heb wat foto's gemaakt, maar ben nog niet wijzer geworden van de gemiddelde waarde. Kan iemand mij daarbij helpen?
Klopt maar die paar jaar dat Coppi met zijn ploeg WEL op Coppi fietsen reed zag dat er wel mega geil uit. De Tricofilina - Coppi ploeg met die fraai witte truien met zo'n subtiel italiaans streepje en dan die zilvergrijze Coppi Fiorelli met die heel bijzondere vorkkroon
Campa aandrijving, Universal remmen, alu velgjes, leren zadel. Leuk voor een retrotocht! Voor ZO'N Coppi met trui heb ik wel 2K over (wie mijn lichtblauwe Coppi project heeft gezien weet hoe Coppi freak ik ben )
Eensch.Gastheerg schreef: ↑30 mei 2023 17:14Een alu Coppi is eigenlijk niet zoveel waard. Een stalen ga je doorgaans wel een nette prijs voor krijgen. Zeker als het echte oude is.melbatoast schreef: ↑29 mei 2023 21:11 Ik heb wat foto's gemaakt, maar ben nog niet wijzer geworden van de gemiddelde waarde. Kan iemand mij daarbij helpen?
Klopt maar die paar jaar dat Coppi met zijn ploeg WEL op Coppi fietsen reed zag dat er wel mega geil uit. De Tricofilina - Coppi ploeg met die fraai witte truien met zo'n subtiel italiaans streepje en dan die zilvergrijze Coppi Fiorelli met die heel bijzondere vorkkroon
Campa aandrijving, Universal remmen, alu velgjes, leren zadel. Leuk voor een retrotocht! Voor ZO'N Coppi met trui heb ik wel 2K over (wie mijn lichtblauwe Coppi project heeft gezien weet hoe Coppi freak ik ben )
Welke oude Bianchi had al een min of meer geïntegreerd balhoofdstel? Zag er ooit 1 op Eurobike.
Niet zijken maar reiden !
Ik heb er eentje gehad van Genius. Dat was in de tijd dat de nieuwe modellen bij de Itek en de bouwmarkt stonden voor een paar 100 euro. Toen kon je die stalen fietsen van Thron buizen bij bosjes oprapen voor 100€. Soms zat daar dan per ongeluk een Genius modelletje tussenmackersv2.0 schreef: ↑30 mei 2023 17:26 Die oude Fiorelli's doen mij weer niets. Ik vond na de overname door Masciaghi de wat meer bijzondere Nivacrom modellen de interessantere Coppi's. Maar ook die zijn niet bijster waardevol.
Campagnolo Ultra Dork
Deze gezien bij L'Eroica aantal jaren geleden. Ik moet nog wel wat foto's hebben maar staan niet online. Gezien Universal Mod 61 remmen en de Campa commandeurs denk ik een fiets half jaren 60?
Specialissima 64 en 65 hadden het zeker.
Ik verkoop namens mijn schoonvader 2 fietsen via marktplaats en op 1 fiets, een Vitus met campagnologroep wordt fors geboden. Had binnen 5 minuten al 5 gegadigden. Nu ben ik niet thuis in retro, dus wat maakt de groep zo bijzonder? Ik neem aan dat het gaat om de campagroep en niet om het vitusframe (met JJ logo).
Gaat om deze advertentie: https://www.marktplaats.nl/seller/view/m1989045214
Zoals benoemd zegt het me niet zo heel veel en schoonvader is er ook niet in thuis. Ik ben niet op zoek naar de hoofdprijs voor de fiets, maar hoogste bod staat momenteel op 210 en dat is puur via berichten in contact blijven met geinteresseerden.
Crank komt uit ' 84 bijvoorbeeld btw.
Iemand die weet wat een faire prijs is en vooral wat er aantrekkelijk is?
Gaat om deze advertentie: https://www.marktplaats.nl/seller/view/m1989045214
Zoals benoemd zegt het me niet zo heel veel en schoonvader is er ook niet in thuis. Ik ben niet op zoek naar de hoofdprijs voor de fiets, maar hoogste bod staat momenteel op 210 en dat is puur via berichten in contact blijven met geinteresseerden.
Crank komt uit ' 84 bijvoorbeeld btw.
Iemand die weet wat een faire prijs is en vooral wat er aantrekkelijk is?
-
- Forum-lid
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Alles boven de €200 is mooi meegenomen voor een dergelijke fiets. Misschien dat je nog uitkomt op €250 als iemand 'm heel erg graag wil hebben. Het aantrekkelijke van deze JJ Vitus is vooral de maat. Meestal zijn de aangeboden Vitus frames kleiner. Dat had wel een reden: het is een comfortabel frame zoals ze zeggen. Lees: erg slap. Dus hoe groter en zwaarder de berijder, hoe meer last je daarvan hebt. Met lekker toeren is dat natuurlijk geen issue en op slechtere wegen misschien wel een pré.
Groep is een mix van 70/80-er jaren Campagnolo Record en Grand Sport met Super Record remgrepen zo te zien. Wordt veel aangeboden en alleen een volledige SR groep gaat voor redelijke bedragen. De rest valt mee. Achterderailleur is ooit eens vervangen. Maar nette fiets hoor.
Groep is een mix van 70/80-er jaren Campagnolo Record en Grand Sport met Super Record remgrepen zo te zien. Wordt veel aangeboden en alleen een volledige SR groep gaat voor redelijke bedragen. De rest valt mee. Achterderailleur is ooit eens vervangen. Maar nette fiets hoor.
Met niet 1 Italiaan aan de start en daar zijn die wedstrijden echt van een heel hoog niveau. Dus WK noemen vind ik wat over de top.Enzzo schreef: ↑11 jul 2023 10:42 Grappig! Nooit geweten dat dit bestond:
https://sporza.be/nl/2023/07/10/open-wk ... oers-2023/
In Italië hebben ze niet alleen klasse per leeftijd maar ook leeftijd van de fiets.
Dus voor WWI, tussen de oorlogen en fietsen van na de oorlog maar van voor 1985.
Aantal jaar terug eens aan een vlakke retro tijdrit in Italie meegedaan. Was met bochten en zelfs een paar kasseien. Na 8 km had ik dik 40 gemiddeld en stond ik niet in eens in de top 15
En er waren ook nog prijzen voor de fraaiste (lees originele fiets en outfit) deelnemer en daar had ik ook al geen prijs
De zondag erop won ik wel de tombola
Het is daar echt helemaal gek. Overigens niet een recente hype zoals in artikel wordt gesuggereerd want in Italië is retro al 25 een heel groot ding en de koers Strade Bianche is regelrecht afgeleid van L'Eroica wat beschouwd mag worden als de moeder alle retroritten,
Beurzen, tentoonstellingen, retrotochten (van koffierit tot extreem zoals L'Erocia) , koersjes en meerdaagse events al of niet met een wedstrijdelement. In Italie kan je echt je hart op.
Wat ik wel een leuk concept vind is op zondag een toertocht (zonder wedstrijdelement) en zaterdag ervoor een tijdrit. Voordeel van een tijdrit is dat de kans op valpartijen kleiner is. Heel veel maken maar weinig km;s op zo'n retrofiets en we maken ook wel grappen als: let op ik ga schakelen
Retrokoersjes (met een peloton dus) doe ik niet meer. Paar keer een demo gereden en sommige zijn echt Koekkoek. Rijden op een fiets van Merckx maakt je nog geen Merckx.
Daarnaast wordt het toch wat minder serieus genomen en vind ik veel te veel gevaarlijke situaties met publiek wat denkt: "zijn maar een paar oude mannen op oude fietsjes"................rij met dik 40 maar eens tegen een toeschouwer aan!
Zonder de verhuizing van onze dochter was ik afgelopen weekend naar de 50 jaar Brooklyn rit bij Gios gegaan. Had ik gecombineerd met een retrorit komende week of de week ervoor want in Italië is het echt iedere week raak.