Wilier
Sinds eind vorig jaar in bezit van een garda, besteld met shimano 105 di2 en de goedkoopste wielen. Vervolgens heel de fiets gestript di2 verkocht en force axs en zipp wieltjes gemonteerd. Dat het niet de lichtste fiets ging worden wist ik wel maar 8,7 kg vind ik wel iets tegenvallen.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)
Specialized Crave (2013)
-
- Forum-lid
Dan had je beter de Ultegra di2 kunnen kopen, scheelt 100 gram tov de Force groep.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
- Forum-lid
Ik love my fckn Sram
Op men vorige fiets etap 11 speed gehad, en nooit problemen gehad met sram, zelfs niet in combinatie met rotor ovale bladen. Met deze ook geen problemen. Voor mij is het een raadsel waarom iedereen anti sram is.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)
Specialized Crave (2013)
Als het verschil maar 100g is en je liever SRAM hebt dan lijkt het mij een no-brainer. Je hele groep vervangen voor 100g is totale onzin, er zijn andere plaatsen waar je die paar grammen weg krijgt me dunkt.
Also, fucking love SRAM .
Also, fucking love SRAM .
Uno-X Mobility or bust!
- thestudent
- Forum-lid HC
Force is trouwens ook nauwelijks lichter dan 105di2.Daantje92 schreef: ↑30 mei 2023 18:13 Sinds eind vorig jaar in bezit van een garda, besteld met shimano 105 di2 en de goedkoopste wielen. Vervolgens heel de fiets gestript di2 verkocht en force axs en zipp wieltjes gemonteerd. Dat het niet de lichtste fiets ging worden wist ik wel maar 8,7 kg vind ik wel iets tegenvallen.
8.7 vind ik wel wat veel voor deze opbouw. Waar zit het gewicht? Heb je het frame los gewogen? Mijn recente 105di2 opbouw zit op 8.1compleet, met vrij zware 55mm wielen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
De hele groep is al vervangen na aanschaf nieuwe fiets, dat heb je kunnen lezen, als je dan vervolgens klaagt over het gewicht zou ik me daar eerst in gaan verdiepen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Het is vooral het frame dat het geheel zwaar maakt, dat in combinatie met redelijke goedkope/zware pedalen. Er zullen ook nog wel grammen te winnen zijn met een carbon stuur en zadelpen. Begrijp mij niet verkeerd, het gewicht is geen probleem voor mij maar had gehoopt wat lager te komen.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)
Specialized Crave (2013)