Ultegra R8000.nijkie schreef: ↑31 mei 2023 22:27Grx shifter?hayes schreef: ↑31 mei 2023 21:45 Een nieuwe linker shifter.
Deed even pijn
Kapotte shifter is naar Shimano ter controle. Net 2 jaar en 2 maand oud. De FM zei dat Shimano meestal wel billijk is.
Sowieso wil ik verder kunnen fietsen en de fiets gaat ook mee op reis begin juli, dus better safe than sorry.
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
-
- Forum-lid
Hier hetzelfde dilemma. Maar afgelopen weekend een dagje gefietst en het is toch echt nodig. Ik denk dat ik toch maar naar m'n eigen opticien ga, die verkoopt ook Oakley. Was ik al een tijdje geleden van plan, maar was een beetje aan het ontkennen dat het nu ook op de racefiets nodig isdaniel1975 schreef: ↑01 jun 2023 23:00 Online durf ik nog niet goed. Ik kan de gegevens van mijn ogen zo van het recept voor mijn lenze afhalen, maar pupilafstand weet ik niet. Is de houtje-touwtje zelfmeeting voor de spiegel accuraat genoeg?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb enige jaren geleden, bij een opticien gekend voor sportbrillen op sterkte, een Adidas Evil Eye Halfrim Pro met multifocale glazen gekocht. Kostte denk ik iets minder dan 800 Euro.
Afgezet tegen dat bedrag vind ik de meeste gewone Oakley's heel goedkoop.
Afgezet tegen dat bedrag vind ik de meeste gewone Oakley's heel goedkoop.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is hier wel een dingetje: heb een hele fijne goede opticien, maar die verkoopt totaal geen fatsoenlijke sportbrillen. Dan pak ik net zo lief Oakley online. Of naar een andere opticien die wel Oakley oid heeft.Mehekachtohapi schreef: ↑02 jun 2023 08:35Hier hetzelfde dilemma. Maar afgelopen weekend een dagje gefietst en het is toch echt nodig. Ik denk dat ik toch maar naar m'n eigen opticien ga, die verkoopt ook Oakley. Was ik al een tijdje geleden van plan, maar was een beetje aan het ontkennen dat het nu ook op de racefiets nodig isdaniel1975 schreef: ↑01 jun 2023 23:00 Online durf ik nog niet goed. Ik kan de gegevens van mijn ogen zo van het recept voor mijn lenze afhalen, maar pupilafstand weet ik niet. Is de houtje-touwtje zelfmeeting voor de spiegel accuraat genoeg?
Wel jammer dat op de bekende sportbrillen niet alle types glazen op sterkte te krijgen zijn.
Less is bore
Ik heb mijn bril gekocht bij Specialspex. Die hebben best veel merken.
Voor 15 euro kun je drie brillen op laten sturen om thuis te passen, daarnaast hebben ze in Leiden ook een fysieke winkel.
Ik ben er heel goed geholpen. Telefonisch contact verloopt soepel.
edit: drie brillen moest drie monturen zijn.
Voor 15 euro kun je drie brillen op laten sturen om thuis te passen, daarnaast hebben ze in Leiden ook een fysieke winkel.
Ik ben er heel goed geholpen. Telefonisch contact verloopt soepel.
edit: drie brillen moest drie monturen zijn.
Laatst gewijzigd door Jans op 02 jun 2023 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mijn opticien Villa Optica in Apeldoorn (2019): Oakley Flak montuur € 155 en twee varifocus glazen (meekleurend) € 727.
Prijs van de kale bril zelf is dan tamelijk onbelangrijk.
(Iemand nog wat M-frames overnemen voor een fatsoenlijk bedrag?)
Prijs van de kale bril zelf is dan tamelijk onbelangrijk.
(Iemand nog wat M-frames overnemen voor een fatsoenlijk bedrag?)
Niet zijken maar reiden !
Vroeger was dit RX sports in Engeland - weet niet of ze het nog steeds doen. Anders sportbrillenshop.nl in Friesland / Wolvega die hebben heel veel Oakley.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
Ik hoop dan voor je dat ze de sportbrillen op sterkte aanbieden. Ik heb voor dagelijks ook een Oakley met multifocale glazen, gekocht bij Pearle Studio. Die verkopen ook wel een aantal sport brillen van Oakley, maar die kunnen ze niet op sterkte leveren. ( vorig jaar in elk geval niet)Mehekachtohapi schreef: ↑02 jun 2023 08:35Hier hetzelfde dilemma. Maar afgelopen weekend een dagje gefietst en het is toch echt nodig. Ik denk dat ik toch maar naar m'n eigen opticien ga, die verkoopt ook Oakley. Was ik al een tijdje geleden van plan, maar was een beetje aan het ontkennen dat het nu ook op de racefiets nodig isdaniel1975 schreef: ↑01 jun 2023 23:00 Online durf ik nog niet goed. Ik kan de gegevens van mijn ogen zo van het recept voor mijn lenze afhalen, maar pupilafstand weet ik niet. Is de houtje-touwtje zelfmeeting voor de spiegel accuraat genoeg?
In Amsterdam schijnt wel nog een winkel te zijn die dat kan, ik weet alleen even niet welke.
Specialspex kan dat, ik had al een Oakley Jawbreaker waar ik glazen op sterkte in wilde. Online en telefonisch erg goed geholpen, heb nu meekleurende glazen op sterkte erin. Zitten perfect en heel blij mee. Had toevallig ook net een nieuwe bril besteld, dus gewoon dat recept opgestuurd. Ging ook allemaal erg makkelijk en snel.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
besteld bij brillen24
Recent had ik een nieuwe gewone bril nodig en derhalve nog een oogmeting liggen.incl. pupilafstand
Bril/montuur kiezen (gekozen voor een van de eigen monturen. niet super fancy ofzo, maar het is maar een fietsbril), glazen kiezen (multifocaal), kleur van de glazen kiezen (geel 50% - ik wilde graag een gele bril, fijn in het bos/schaduw maar ook goed genoeg daarbuiten) oogemeting invoeren en bestellen.
vervolgens bleef het stil. bleek dat ze toch ook graag een scan van mijn oogmeting op papier wilde hebben. Deze toegemaild, dan zit je weer ff in het ongewisse want tussen betaald en verzonden zit geen enkele statusupdate en dat kan dus 2-3 weken duren. De klantenservice is wel behulpzaam overigens. Maaar toen kwam het bericht dat de bril verzonden was.
en vandaag nadat de bril dankzij DHL wat meer van de wereld zag dan de bedoeling was weer de bril keurig bezorgd.
Bril gepast en mee gefietst en die is echt top. leesgedeelte zit op de juiste plek verweeg gedeelte ook ik kijk er echt heel comfortabel mee. Ook niet onbelangrijk de wind.wordtcook uit de ogen gehouden (mijn ogen tranen nogal snel) En ook het gele glas is precies zoals ik het hoopte. prima in de schaduw goed genoeg in de zon.
https://www.brillen24.nl/search?q=sport
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE