Tubeless
Ik zou ook niet zo blij worden van indringers
Ik denk dat de dynaplugs heel hard afhangen van waar je ze moet steken. Ik vergeet constant dat er eentje in mijn achterband zit, intussen al honderden km's geleden. Ik ga 'm gewoon laten zitten tot de banden eraf gaan (bijna versleten).
Uno-X Mobility or bust!
Al het één en ander gekocht, om mijn wielen tubeless te maken.
Is het verstandig om te gaan fietsen zonder dynaplugs. Of bij gebrek aan die pluggen, gewoon een binnenbandje mee om eventueel te gebruiken in nood.
Is het verstandig om te gaan fietsen zonder dynaplugs. Of bij gebrek aan die pluggen, gewoon een binnenbandje mee om eventueel te gebruiken in nood.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als er genoeg vloeistof in je band zit, dan zit daar nu zoveel omheen dat de kans heel groot is dat het daar nooit gaat lekken
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@kiekeboe, biba is geen probleem.
Je moet wel echt heel hard je best doen die banden de eerste 3000km lek te rijden.
Dus je hebt nog even tijd om pluggen te kopen.
Het kan handig zijn, maar het hoeft natuurlijk niet een biba volstaat, maar een plug is wel handig natuurlijk.
Ik heb ook pas sinds een jaartje pluggen bij me.
Je moet wel echt heel hard je best doen die banden de eerste 3000km lek te rijden.
Dus je hebt nog even tijd om pluggen te kopen.
Het kan handig zijn, maar het hoeft natuurlijk niet een biba volstaat, maar een plug is wel handig natuurlijk.
Ik heb ook pas sinds een jaartje pluggen bij me.
@wasbeer, thanks.
Bedoel je specifiek die Pirelli's of tubeless setup in het algemeen, dat je haast niet lek zou kunnen rijden de eerste 3000?
Hoeveel van die Doc Blue zou ik er de eerste keer in moeten doen, een flesje van 60ml per band?
Bedoel je specifiek die Pirelli's of tubeless setup in het algemeen, dat je haast niet lek zou kunnen rijden de eerste 3000?
Hoeveel van die Doc Blue zou ik er de eerste keer in moeten doen, een flesje van 60ml per band?
@kiekeboe, als je dit topic even terugbladert of de zoekfunctie zie je dat meestal 30-45 voor eerste keer wordt aanbevolen.
Ik heb trouwens net ook Pirellis erop gelegd (0km mee gereden) maar wat een verschil met mijn coniti 5000 S TR. De Pirellis plopten heel makkelijk op mijn hookless velgen en blijven zitten zonder sealant. Na een nacht nog volledig op druk (ok, nu wel met sealant). Nou dat was wel anders met de contis die ook nog eens met minder dan 5000km op de teller al beide slijtindicatoren weg had op de achterband. Als ze net zo rijden als de contis ben ik om.
Ik heb trouwens net ook Pirellis erop gelegd (0km mee gereden) maar wat een verschil met mijn coniti 5000 S TR. De Pirellis plopten heel makkelijk op mijn hookless velgen en blijven zitten zonder sealant. Na een nacht nog volledig op druk (ok, nu wel met sealant). Nou dat was wel anders met de contis die ook nog eens met minder dan 5000km op de teller al beide slijtindicatoren weg had op de achterband. Als ze net zo rijden als de contis ben ik om.
Als je geen plug meeneemt maar wel een biba, neem dan ook iets mee om voor het gat te stoppen. Een stukje oude buitenband bijvoorbeeld.
30-45 ml sealant is prima.
30-45 ml sealant is prima.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik doelde met lekrijden op de Pirelli,s. De andere vragen zijn al beantwoord
Ze zijn duur, maar het zijn hele goede banden. Ik heb nog geen sneetje na 2000km
Heel aparte band, kijk naar de slijtindicatoren ik denk dat je maar 1mm rijd rubber hebt.
Dus vierkant worden kan ook niet. vrij hard rubber maar superveel grip.
Bandenspanning moet je wel vrij laag hebben ik rijd nu naar 2000km ideaal op 3.8 a 3.9 voor een 28mm en achter een 30mm met 83kg.
Met bv schwalbe reed ik ietsje 0,5 bar hoger. De Pirelli's voelen iets harder iets directer, de schwalbes hebben ietsje meer comfort en ietsje minder direct.
Kies wat je fijn vind. Als bandofiel vind ik de schwalbe aan de achterkant marginaal fijner en de pirelli aan de voorkant, maar ik ben ook weer niet zo gek om met twee verschillende banden te gaan rijden.
Ze zijn duur, maar het zijn hele goede banden. Ik heb nog geen sneetje na 2000km
Heel aparte band, kijk naar de slijtindicatoren ik denk dat je maar 1mm rijd rubber hebt.
Dus vierkant worden kan ook niet. vrij hard rubber maar superveel grip.
Bandenspanning moet je wel vrij laag hebben ik rijd nu naar 2000km ideaal op 3.8 a 3.9 voor een 28mm en achter een 30mm met 83kg.
Met bv schwalbe reed ik ietsje 0,5 bar hoger. De Pirelli's voelen iets harder iets directer, de schwalbes hebben ietsje meer comfort en ietsje minder direct.
Kies wat je fijn vind. Als bandofiel vind ik de schwalbe aan de achterkant marginaal fijner en de pirelli aan de voorkant, maar ik ben ook weer niet zo gek om met twee verschillende banden te gaan rijden.