Had twee dagen er voor de hele nacht boven de wc gehangen en er op gezeten en iemand vertelde me vooraf dat als je slim bent je een beetje versneld op de vlakke stukken zodat je geen tijd verliest.
Mont Ventoux - gemiddelde amateur snelheid
Malaucene vind ik ook altijd heel uitdagend, je kunt je daar makkelijk over de kop rijden door de iets vlakkere stukken te snel te gaan om je dan vervolgens op de hele steile stukken tegen te komen.DDX schreef: ↑20 apr 2023 14:06 Is echt iets persoonlijks, vanuit Bedoin vindt ik makkelijk om in je ritme te komen en te blijven.
Vanuit Malaucene heb je teveel rustmomenten (als in relatief vlak) om weer uit je ritme te komen.
En in juli/augustus kan je ook prima gaan, heb ik 2 jaar geleden eens eind van de dag gedaan, best wel rustig.
(Malaucene kant)
Tig keer die Ventoux opgebold maar Malaucene bleef me altijd verrassen, geef mij maar Bedoin.
Laatst gewijzigd door csteenbe op 16 mei 2023 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.
YFood !!!
Terug van die berg irl op te rijden.jakkel schreef: ↑14 mar 2023 14:44 Vermits ik in juni nog eens naar de streek van de Ventoux afzak (is 25 jaar geleden), deze voormiddag in Zwift de Ven-Top gereden na een weekje verplichte rust (ziekte). Niet te gek van start gegaan, de laatste 1,5 km wel steviger (+/- 300W). Gemiddeld vermogen 233W, Ventoux KOM in 1u28'34". Gewicht in Zwift 72 kg, ondertussen reëel 71 kg (al 1,5 maand geen alcohol meer, geen kaas, geen chocolade,...= - 3kg op die tijdspanne). Moest wel, iets met (veel) te hoge cholesterol.
Nu, als het in het echt ook tegen die tijd zou lukken, dan ben ik dik tevreden.
Het segment 'Mt. Ventoux via Bedoin', dat blijkbaar het meeste als maatstaf aangenomen wordt, afgehaspeld in 1u20' (68/69 kg, 289W). Best tevreden gezien ik twee dagen ervoor de Ventoux op een dag langs de drie kanten beklommen had en de dagen daarvoor me ook niet gespaard had (op 11 dagen zo'n 1.000 km en een slordige 18.000 HM gereden). Kreeg m'n hartslag ook niet hoger dan 164. Niet met de klimfiets naar ginds afgereisd, merkte nog een klein kraakje in de SS EVO vlak voor ik vertrok, dus met de eerder 'zware' aero fiets. Maar dat kon de pret niet bederven, trappen moet je immers op alle fietsen. De ganse streek wat verkend, Gorges de la Nesque is prachtig, Col de La Ligne (geen kat te zien, enkel schapen), rit rond de Ventoux,...
Enkele foto's.
Zoals ik al gezegd had, ik merkte vlak voor vertrek een licht kraakje op. Word ik gek van als je op een stille berg elke 'sleurende' trap zoiets moet aanhoren en als het na verloop van tijd dan misschien nog erger wordt. Toch maar voor het zekere gekozen. Met de bijna één kilo lichtere 'klimfiets' had het misschien max. 1,5 minuten sneller gelukt. Misschien volgend jaar opnieuw eens een poging doen met een lichter geval, maar jonger word ik er natuurlijk niet op.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Hoe groot zou de ontgoocheling geweest zijn dat je met de klimfiets niet sneller bent maar dat het echt de benen zijn die de beperkende factor zijn.
Het zijn toch vooral gewone wielertoeristen die zich, net iets te veel, blind staren op tijden.
Want voor een prof of in iedere andere wedstrijd telt uiteindelijk gewoon winnen, in welke tijd dan ook.
Of denkt er iemand dat Van Aert tijdens zijn raid bezig was met een "goede" tijd op de Ventoux.
Het zijn toch vooral gewone wielertoeristen die zich, net iets te veel, blind staren op tijden.
Want voor een prof of in iedere andere wedstrijd telt uiteindelijk gewoon winnen, in welke tijd dan ook.
Of denkt er iemand dat Van Aert tijdens zijn raid bezig was met een "goede" tijd op de Ventoux.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
T is waarschijnlijk dat je aero fiets de snellere keuze wasjakkel schreef: ↑11 jun 2023 06:06Zoals ik al gezegd had, ik merkte vlak voor vertrek een licht kraakje op. Word ik gek van als je op een stille berg elke 'sleurende' trap zoiets moet aanhoren en als het na verloop van tijd dan misschien nog erger wordt. Toch maar voor het zekere gekozen. Met de bijna één kilo lichtere 'klimfiets' had het misschien max. 1,5 minuten sneller gelukt. Misschien volgend jaar opnieuw eens een poging doen met een lichter geval, maar jonger word ik er natuurlijk niet op.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!