Tubeless
Sealant erin en als een malle pompen. Gaat de band vanzelf weer terug. DT Swiss velgen?
Ik moet zeggen dat ik na een paar maanden gebruik niet heel erg tevreden over de doc blue sealant ben. Tijdens het rijden wordt het gaatje wel gedicht, maar als de fiets daarna stil staat dan gaat ie vaak toch lekken. En dat zijn gewoon kleine gaatjes van <1mm. De eerste 3 heb ik geplakt van binnenuit, maar afgelopen weekend blijkbaar weer ergens doorheen gereden, en toen ik thuiskwam na een uurtje was het weer raak. Wiel ronddraaien en dan gaat het weer heel even goed. Als ie dicht is kan ik het gaatje nauwelijks zien zo klein, maar toch lijkt de sealant niet goed te werken.
Tips voor sealant die wel dicht blijven zijn welkom. Was al aan het kijken naar de mucoff en de stans race, maar die laatste las ik van dat die wel erg snel uitdroogt.
Tips voor sealant die wel dicht blijven zijn welkom. Was al aan het kijken naar de mucoff en de stans race, maar die laatste las ik van dat die wel erg snel uitdroogt.
Lucht heel langzaam laten ontsnappen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bizar, sinds 10 jaar gebruik van Schwalbe Doc Blue met zowel Hutchinson als Schwalbe tubeless banden nog nooit mee gemaakt.derxx schreef: ↑13 jun 2023 07:26 Ik moet zeggen dat ik na een paar maanden gebruik niet heel erg tevreden over de doc blue sealant ben. Tijdens het rijden wordt het gaatje wel gedicht, maar als de fiets daarna stil staat dan gaat ie vaak toch lekken. En dat zijn gewoon kleine gaatjes van <1mm. De eerste 3 heb ik geplakt van binnenuit, maar afgelopen weekend blijkbaar weer ergens doorheen gereden, en toen ik thuiskwam na een uurtje was het weer raak. Wiel ronddraaien en dan gaat het weer heel even goed. Als ie dicht is kan ik het gaatje nauwelijks zien zo klein, maar toch lijkt de sealant niet goed te werken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja, DT Swiss velgen inderdaad. De band plopt er makkelijk in, maar ook makkelijk weer uit.
Ik vroeg mij af of nadat de band eruit geplopt was die daarna weer netjes dichtgemaakt zou worden door de sealant.
???
Is ook niet dat ik super hoge druk gebruik. Achterband is meestal rond de 4.5bar, maar zelfs op 4bar begint ie vaak nog te lekken. Ik gebruik gp5000 S-TR banden en zou dat ook niet als probleem verwachten. Heb ze zelfs eerst met you biba gebruikt, en geen enkel probleem gehad Sinds ik ze tubeless heb al 5 of 6 gaatjes, en daarvan maar 2 die daadwerkelijk dicht blevenOrlok schreef: ↑13 jun 2023 10:16Bizar, sinds 10 jaar gebruik van Schwalbe Doc Blue met zowel Hutchinson als Schwalbe tubeless banden nog nooit mee gemaakt.derxx schreef: ↑13 jun 2023 07:26 Ik moet zeggen dat ik na een paar maanden gebruik niet heel erg tevreden over de doc blue sealant ben. Tijdens het rijden wordt het gaatje wel gedicht, maar als de fiets daarna stil staat dan gaat ie vaak toch lekken. En dat zijn gewoon kleine gaatjes van <1mm. De eerste 3 heb ik geplakt van binnenuit, maar afgelopen weekend blijkbaar weer ergens doorheen gereden, en toen ik thuiskwam na een uurtje was het weer raak. Wiel ronddraaien en dan gaat het weer heel even goed. Als ie dicht is kan ik het gaatje nauwelijks zien zo klein, maar toch lijkt de sealant niet goed te werken.
Bedankt Philippos! Ga ik eens proberen .Philippos schreef: ↑12 jun 2023 23:05 Ik gebruik deze spuiten en geef ze vaak ook mee met wielen.
Fiets Tubeless Band Vloeibare Injectie Tool Bike Tire Tubeless Kit Injector 60Ml Spuit Rubberen Slang Kit Voor Mtb Fiets
https://a.aliexpress.com/_EGgiQKH
Kern eruit, spuit IN het ventiel en klaar. Kun je ook direct afmeten hoeveel latex er in gaat.
Nadeel: Stans Race sealant wil deze spuit wel eens verstoppen.
Scott Addict RC 20
Ik heb bij Futurumshop een garantieclaim ingediend voor mijn GP5000 S-TR. Deze band gaat veel te snel lek en gezien de vele negatieve reviews over de lekbestendigheid van deze band zijn we niet de enige.
Deze band is echt een flop. Je betaald de hoofdprijs, maar krijgt een inferieure band.
Deze band is echt een flop. Je betaald de hoofdprijs, maar krijgt een inferieure band.