Volgens mij staan die Continental tubeless banden zeer slecht aangeschreven, zelf zou ik ze niet kopen want ik rijd nu al meer dan 40.000 km tot volle tevredenheid met Schwalbe Pro One en Doc Blue.!derxx schreef: ↑13 jun 2023 12:30Is ook niet dat ik super hoge druk gebruik. Achterband is meestal rond de 4.5bar, maar zelfs op 4bar begint ie vaak nog te lekken. Ik gebruik gp5000 S-TR banden en zou dat ook niet als probleem verwachten. Heb ze zelfs eerst met you biba gebruikt, en geen enkel probleem gehad Sinds ik ze tubeless heb al 5 of 6 gaatjes, en daarvan maar 2 die daadwerkelijk dicht blevenOrlok schreef: ↑13 jun 2023 10:16Bizar, sinds 10 jaar gebruik van Schwalbe Doc Blue met zowel Hutchinson als Schwalbe tubeless banden nog nooit mee gemaakt.derxx schreef: ↑13 jun 2023 07:26 Ik moet zeggen dat ik na een paar maanden gebruik niet heel erg tevreden over de doc blue sealant ben. Tijdens het rijden wordt het gaatje wel gedicht, maar als de fiets daarna stil staat dan gaat ie vaak toch lekken. En dat zijn gewoon kleine gaatjes van <1mm. De eerste 3 heb ik geplakt van binnenuit, maar afgelopen weekend blijkbaar weer ergens doorheen gereden, en toen ik thuiskwam na een uurtje was het weer raak. Wiel ronddraaien en dan gaat het weer heel even goed. Als ie dicht is kan ik het gaatje nauwelijks zien zo klein, maar toch lijkt de sealant niet goed te werken.
Tips voor sealant die wel dicht blijven zijn welkom. Was al aan het kijken naar de mucoff en de stans race, maar die laatste las ik van dat die wel erg snel uitdroogt.
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik ben weer afgestapt van Tubeless racebanden, Schwalbe Pro One, en de overige nieuwe banden van Schwalbe omgeruild bij Salden en daarvoor in de plaats Conti GP5000 banden gemonteerd.
Heerlijke banden, net als de GP4000, en nul problemen...
Heerlijke banden, net als de GP4000, en nul problemen...
Als je van vierkante banden houdt idd prima keuzes
Heb hiervoor altijd de normale gp5000 gehad en dat ging prima. Voorband ook geen probleem, alleen achter nu gaatjes. En de eerste 3-4 was grotendeels mn eigen schuld omdat ik op een gravel pad terecht kwam met volgens mij meer glas scherven dan gravel. En ook de andere 2 was gewoon echt slecht wegdek. Vind het lekrijden ook niet abnormaal, alleen het feit dat de doc blue sealant na de initiële afdichting weer gaat lekken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik hou van lage rolweerstand, lekbestendigheid en redelijk lange levensduur, 4000km, dus dan kom je maar op 1 band uit en dat is de Continental GP5000!!
Ach Frank, iedereen maakt fouten...
Ach Frank, iedereen maakt fouten...
Laatst gewijzigd door scottpch op 13 jun 2023 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
GP5000 zijn niet best, vriend van mij rijd ermee, na 2000km vol met scheurtje en ik heb er redelijk vaak naast gereden en geen enkel scheurtje.
Daarnaast zijn ze zo vet uit de mal, je moet ze echt ontvetten anders heb je inderdaad kans dat de sealant niet dicht.
Die laagst rolweerstand moet ik nog zien in de pratijk. ik rijd namelijk zelden op een ronde drum van traanplaat en juist de structuur van asphalt bepaald je weerstand. klinkers en beton hebben de minste weerstand. Asphalt is vrij hoog. Dat die klinkers dan zo liggen dat je daardoor weer weerstand hebt is weer iets anders.
Daarnaast zijn ze zo vet uit de mal, je moet ze echt ontvetten anders heb je inderdaad kans dat de sealant niet dicht.
Die laagst rolweerstand moet ik nog zien in de pratijk. ik rijd namelijk zelden op een ronde drum van traanplaat en juist de structuur van asphalt bepaald je weerstand. klinkers en beton hebben de minste weerstand. Asphalt is vrij hoog. Dat die klinkers dan zo liggen dat je daardoor weer weerstand hebt is weer iets anders.
Welke banden heb jij er op liggen dan?wasbeer2006 schreef: ↑13 jun 2023 21:11 GP5000 zijn niet best, vriend van mij rijd ermee, na 2000km vol met scheurtje en ik heb er redelijk vaak naast gereden en geen enkel scheurtje.
Ik heb zowel de GP5000s TLR en de Schwalbe Pro One, en gewone One en de tubeless banden van Schwalbe zien er veel gelijker uit de GP5000s. Ik heb met de GP5000s nog geen problemen gehad, maar rij daar ook een stuk minder mee. Ze zien er fragiel uit.wasbeer2006 schreef: ↑13 jun 2023 21:11 GP5000 zijn niet best, vriend van mij rijd ermee, na 2000km vol met scheurtje en ik heb er redelijk vaak naast gereden en geen enkel scheurtje.
Daarnaast zijn ze zo vet uit de mal, je moet ze echt ontvetten anders heb je inderdaad kans dat de sealant niet dicht.
Die laagst rolweerstand moet ik nog zien in de pratijk. ik rijd namelijk zelden op een ronde drum van traanplaat en juist de structuur van asphalt bepaald je weerstand. klinkers en beton hebben de minste weerstand. Asphalt is vrij hoog. Dat die klinkers dan zo liggen dat je daardoor weer weerstand hebt is weer iets anders.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De meeste fabrikanten hebben het rubber veel harder gemaakt de laatste jaren en een veel dunnere laag op het loopvlak.
Op deze manier voorkomen ze vierkant worden. En het voordeel is goede resultaten bij de rolweerstand tests.
Schwalbe had altijd al wat minder last van vierkant worden. Ik heb zelf nooit echt problemen gehad met schwalbe behalve dat ze gewoon niet zo stabiel zijn. Vooral ook op de MTB. De laatste series zijn beter en een van de betere banden.
Maar niets kan op tegen de Pirelli,s. Nog harder rubber en echt extreem veel grip, hoe ze het doen geen idee, maar ik ben er echt van onder de indruk. De eerste P zero,s heb ik 6000km mee gereden, niet vierkant en een paar scheurtje en geen enkele keer lek (met biba)
Jammer dat ze die niet meer hebben voor de gewichtsfreaks. Ze waren 215gram (25mm) en vielen op een 22c 29,5mm netto.
De TLR banden zijn duur maar met zoeken vind je ze ook wel onder de 60 euro en gezien de levensduur maakt hem dat nogsteeds een van de goedkoopste.
De huidige Pirelli,s hebben maar een slijtlaag van 0.6 a 0.7mm dan is het natuurlijk ook onmogelijk dat het vierkant wordt.
Ben wel benieuwd of ik daar ook 6000km mee ga halen.
Op deze manier voorkomen ze vierkant worden. En het voordeel is goede resultaten bij de rolweerstand tests.
Schwalbe had altijd al wat minder last van vierkant worden. Ik heb zelf nooit echt problemen gehad met schwalbe behalve dat ze gewoon niet zo stabiel zijn. Vooral ook op de MTB. De laatste series zijn beter en een van de betere banden.
Maar niets kan op tegen de Pirelli,s. Nog harder rubber en echt extreem veel grip, hoe ze het doen geen idee, maar ik ben er echt van onder de indruk. De eerste P zero,s heb ik 6000km mee gereden, niet vierkant en een paar scheurtje en geen enkele keer lek (met biba)
Jammer dat ze die niet meer hebben voor de gewichtsfreaks. Ze waren 215gram (25mm) en vielen op een 22c 29,5mm netto.
De TLR banden zijn duur maar met zoeken vind je ze ook wel onder de 60 euro en gezien de levensduur maakt hem dat nogsteeds een van de goedkoopste.
De huidige Pirelli,s hebben maar een slijtlaag van 0.6 a 0.7mm dan is het natuurlijk ook onmogelijk dat het vierkant wordt.
Ben wel benieuwd of ik daar ook 6000km mee ga halen.