Wijze woordenwasbeer2006 schreef: ↑13 jun 2023 21:11 [..] ik rijd namelijk zelden op een ronde drum van traanplaat en juist de structuur van asphalt bepaald je weerstand[..]
Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40111
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Er zit zoveel verschil tussen klinkers en klinkers en tussen vakwerk en prutswerk.wasbeer2006 schreef: ↑13 jun 2023 21:11 . Dat die klinkers dan zo liggen dat je daardoor weer weerstand hebt is weer iets anders.
Sommige klinkers rijden top, anderen is weer dramatisch.
Less is bore
Momenteel Specialized S-Works Turbo. Daarvoor Pirelli P-Zero, Schwalbe One, Schwalbe Pro One.
Stuk stuk voor betere banden dan het meest overschatte fietsmerk in 100 jaar: Continental.
Volgende setje wordt Wolfpack, die heb ik al een tijdje liggen en moet ik nog testen.
Overigens gisteren mijn S-Works bandje naar de kloten gereden. We reden met 35 km/uur over een gravelstrookje en ik raakte vol een steen. Eerst geprobeerd op te pompen met CO2, maar moest 'm uiteindelijk pluggen. Netjes mee thuisgekomen. Vandaag even kijken of ik 'm nog kan repareren vanaf de binnenkant.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40111
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oei, dat is een rotplek om te repareren.
Wel super dat dat pluggen zo goed werkt ivp hele binnenband erin te moeten doen.
Wel super dat dat pluggen zo goed werkt ivp hele binnenband erin te moeten doen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Op de MTB hoor je daar ook lovende berichten over.
Vervelende plek voor een gaatje..... Andere kant als de plug hem goed dicht moet het met een plakker ook wel lukken.
We gaan 't zien. Hij is in ieder geval goed dicht. Zit alweer op de fiets.
Op de MTB rijd ik al een paar jaar met Wolfpack en dat bevalt mij heel goed. Wat ik ook heel fijn vind is dat het XC gamma heel overzichtelijk is: 3 types, that's it. Daar kan Schwalbe nog héél veel van leren.
Op de MTB rijd ik al een paar jaar met Wolfpack en dat bevalt mij heel goed. Wat ik ook heel fijn vind is dat het XC gamma heel overzichtelijk is: 3 types, that's it. Daar kan Schwalbe nog héél veel van leren.
Ik was ook geen fan van de Conti GP reeks, tot en met de 4000 vond ik het maar een lompe band. Maar de 5000S TR heeft me toch over de schreef getrokken. Ik heb veel 'performance' banden geprobeerd, maar om diverse redenen vallen ze allemaal af:
- Pirelli P Zero (weet niet exact welke (race?), ze hebben verwarrend portfolio en vooral naamswijzigingen): inspireert totaal geen vertrouwen op de weg, slechte grip in droog maar vooral in nat echt dramatisch
- Vredestein Fortezza Senso: kwetsbaar, wel heel fijne band
- Veloflex Corsa Race TR: kwetsbaar, vrij veel drukverlies, wel beste band qua gevoel
- Schwalbe Pro One: kwetsbaar
- Vittoria Corsa G: fijne band om mee te rijden maar had altijd steentjes in de groeven die doorgeduwd werden - niet ideaal op de slechte wegen hier
- Michelin Power: flanken zeer kwetsbaar
Ik rijd nu dus al een tijdje de GP5000S TR, tubeless; makkelijk op te leggen, blijft goed op druk, vrij licht, nog niet mee lekgereden sinds in gebruik (8000km), acceptabele slijtage, goeie grip en vertrouwen (hoewel net iets minder als de Veloflex), comfortabel (net iets minder dan de Veloflex). Hij zou ook snel zijn maar dat kan ik zo niet voelen. Voor mij de perfecte mix.
- Pirelli P Zero (weet niet exact welke (race?), ze hebben verwarrend portfolio en vooral naamswijzigingen): inspireert totaal geen vertrouwen op de weg, slechte grip in droog maar vooral in nat echt dramatisch
- Vredestein Fortezza Senso: kwetsbaar, wel heel fijne band
- Veloflex Corsa Race TR: kwetsbaar, vrij veel drukverlies, wel beste band qua gevoel
- Schwalbe Pro One: kwetsbaar
- Vittoria Corsa G: fijne band om mee te rijden maar had altijd steentjes in de groeven die doorgeduwd werden - niet ideaal op de slechte wegen hier
- Michelin Power: flanken zeer kwetsbaar
Ik rijd nu dus al een tijdje de GP5000S TR, tubeless; makkelijk op te leggen, blijft goed op druk, vrij licht, nog niet mee lekgereden sinds in gebruik (8000km), acceptabele slijtage, goeie grip en vertrouwen (hoewel net iets minder als de Veloflex), comfortabel (net iets minder dan de Veloflex). Hij zou ook snel zijn maar dat kan ik zo niet voelen. Voor mij de perfecte mix.
Laatst gewijzigd door raven14 op 14 jun 2023 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat het allemaal valt en staat met wat je tegenkomt qua lekbestigheid en uiteraard N=1.raven14 schreef: ↑14 jun 2023 14:58 Ik was ook geen fan van de Conti GP reeks, tot en met de 4000 vond ik het maar een lompe band. Maar de 5000S TR heeft me toch over de schreef getrokken. Ik heb veel premium banden geprobeerd, maar om diverse redenen vallen ze allemaal af:
- Pirelli P Zero (weet niet exact welke (race?), ze hebben verwarrend portfolio en vooral naamswijzigingen): inspireert totaal geen vertrouwen op de weg, slechte grip in droog maar vooral in nat echt dramatisch
- Vredestein Fortezza Senso: kwetsbaar, wel heel fijne band
- Veloflex Corsa Race TR: kwetsbaar, vrij veel drukverlies, wel beste band qua gevoel
- Schwalbe Pro One: kwetsbaar
- Vittoria Corsa G: fijne band om mee te rijden maar had altijd steentjes in de groeven die doorgeduwd werden - niet ideaal op de slechte wegen hier
- Michelin Power: flanken zeer kwetsbaar
Ik rijd nu dus al een tijdje de GP5000S TR, tubeless; makkelijk op te leggen, blijft goed op druk, vrij licht, nog niet mee lekgereden sinds in gebruik (8000km), acceptabele slijtage, goeie grip en vertrouwen (hoewel net iets minder als de Veloflex), comfortabel (net iets minder dan de Veloflex). Hij zou ook snel zijn maar dat kan ik zo niet voelen. Voor mij de perfecte mix.
Hier 1x lekgereden met de GP5000s terwijl ik die wielsets veel minder vaak rij. Met de Schwalbe Pro One en Schwalbe One echt nog nooit wat gehad en heb daar (samen met mijn vrouw) al zeker 4 sets van opgereden, maar hier dus ook...N=1
Ieder zo z’n voorkeur.
Afijn, net 45 gereden met die gerepareerde band. Ging perfect. Geen bobbel in de band. Luchtdicht.
Afijn, net 45 gereden met die gerepareerde band. Ging perfect. Geen bobbel in de band. Luchtdicht.
+1
Met de 25 mm versie.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless