Ik kan mij dat, na dik 1.5 jaar tubeless, moeilijk voorstellen, dus lek in de zin dat je niet verder kon? Hier 2 personen tubeless en beide nog nooit lek...ik rij zo'n 12-15k per jaar en de dame hier 10k.
Tubeless
Mijn ervaring met de Schwalbes (rond 30K km) is dat ze heel snel steentjes oppikken en begraven in t loopvlak. Dus na elk ritje ff steentjes peuteren.
De Conti’s die ik nu heb doen dat veel minder, lijkt t. Qua gevoel merk ik weinig verschil met de Pro Ones.
De paar keren dat ik lek reed zat er een schroef of spijker in (dat had geen enkele band leuk gevonden). De laatste keer deed de latex zijn werk en kon ik weer gewoon door.
De Conti’s die ik nu heb doen dat veel minder, lijkt t. Qua gevoel merk ik weinig verschil met de Pro Ones.
De paar keren dat ik lek reed zat er een schroef of spijker in (dat had geen enkele band leuk gevonden). De laatste keer deed de latex zijn werk en kon ik weer gewoon door.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Ik ga voor de volgende set gewoon de Pro one bestellen en kijken hoe die bevalt. Tot nu toe alleen op GP5000 gereden, en de non tubeless maar 1x lek op zo'n 15-17k km met biba (butyl en tpu). Nu de S-TR, en die na zo'n 1500km achter al een paar lekken (voor geen), al heb ik daar nu al meer en verraderlijker gravel mee gereden dan in al mn tijd op de normale gp5000. 1 is geen in deze, en verandering van spijs doet eten zij m'n moeder altijd
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Een band blijft deels persoon en je kan ook gewoon een keer pech hebben. Laat daar ook geen hele studie op los
Banden zijn echt veel beter geworden de laatste jaren. Ik zie het hier ook aan die kinderen. Die oudste gaat nu twee jaar op de fiets geen enkele lekke band.
Nou ik weet niet hoe dat bij jullie vroeger was, maar ik was blij met een maand of 3 a 4 zonder lekke band.
Banden zijn echt veel beter geworden de laatste jaren. Ik zie het hier ook aan die kinderen. Die oudste gaat nu twee jaar op de fiets geen enkele lekke band.
Nou ik weet niet hoe dat bij jullie vroeger was, maar ik was blij met een maand of 3 a 4 zonder lekke band.
Iemand nog een 'gouden' tip om de band aan de binnenkant goed schoon te maken zodat ik een gaatje van binnen uit kan repareren (Bison Liquid Rubber of REMA plakker). Laatste keer liet de Bison Liquid Rubber lijm gewoon los na het uitharden, had toen van te voren alleen met spiritus ontvet, blijkbaar is dat dus niet genoeg.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Laatste 3x afgelopen maand dat ik dat moest doen maakte ik eerst de band schoon met wat afwasmiddel en ging daarna nog even met een ijzeren krabbertje over de binnenkant heen. Vervolgens bleef de sticker prima zitten. Ik had wel de plakkers en lijm die speciaal voor tubeless banden geschikt zijn. Oftewel....$$$
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Remmenreiniger en licht opschuren en dan weer remmenreiniger. Dan lijmde ik de plakker altijd gewoon met normale solutie en binnenbandplakkers.
Die blauwe simsom zooi liet altijd los, maargoed maar ervaringen dateren van minimaal 7 a 8 jaar terug en met MTB banden dus misschien is het nu beter.
Die blauwe simsom zooi liet altijd los, maargoed maar ervaringen dateren van minimaal 7 a 8 jaar terug en met MTB banden dus misschien is het nu beter.
Die lijm wordt vloeibaar door het natte sealant. Je moet gewoon een biba plakker vastplakken met bison max repair ofzo. Althans sinds ik dat doe blijft het gaatje dicht, terwijl de losse klodder los weekte.bigfloor schreef: ↑15 jun 2023 12:21 Iemand nog een 'gouden' tip om de band aan de binnenkant goed schoon te maken zodat ik een gaatje van binnen uit kan repareren (Bison Liquid Rubber of REMA plakker). Laatste keer liet de Bison Liquid Rubber lijm gewoon los na het uitharden, had toen van te voren alleen met spiritus ontvet, blijkbaar is dat dus niet genoeg.