Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jun 2023 18:22

daniel1975 schreef: 12 jun 2023 14:33 En een deel grote songwriters zijn zelf geen uitvoerend artiest.
Zoals Leonard Cohen in het begin van z'n carrière en dankzij (lees onder grote druk van) Judy Collins ook zelf platen is gaan maken.....................gelukkig maar.
Toch hebben veel grote songwriters die voor andere schreven/schrijven platen gemaakt. Mooi voorbeeld is de recent overleden Lamont Dozier bekend van Holland Dozier Holland. Die solo platen zijn totaal onbekend maar vor de liefhebber van oude R&B en Soul om vingers en duimen bij af te likken.

Er zijn idd heel veel songwriters die zelf niet (om niet als top-act) uitvoerend artiest zijn maar - wie daar behoefte aan heeft - kan ook dan de verkoop van platen als vorm van succes zien.

Ik ben een groot fan van Bob Dylan en van Neil Young (meer dan 100 albums van deze gast staan hier in de kast) en van beide ben ik als 50 jaar teksten aan het uitkluiven. Regenachtige avond. Plaat op, songteksten erbij, g;aasje port en laat die teksten maar door je hoofd waaien.................

Ik heb niks met The Beatles maar je kan moeilijk volhouden dat Lennon & McCartney matige songwriters zijn.

Voor mij is er toch wel een verschil tussen persoonlijk voorkeur en een lijstje met de beste songwriters. De helft vind ik niks maar horen daar wel thuis. Dit zoals Dario dat zo mooi zegt de eeuwigheidswaard (ik hou zo van dat woord in relatie tot muziek) hoog is.

Leuke discussie maar ik ga fietsen :mrgreen:

chris80
Forum-lid

chris80 12 jun 2023 19:00

daniel1975 schreef: 02 jun 2023 23:56
Mehekachtohapi schreef: 02 jun 2023 17:33 Ry Cooder is zeker goed ja. Hier vandaag nog maar eens de LP box van David Gilmour, Live in Pompeï opgezet.
Uitgemolken, cliche, commercieel, bla bla. De muzieksnob trekt zijn neus er voor op. Maar de solo in CN is natuurlijk gewoon enorm fijn om naar te luisteren op die registratie.
https://youtu.be/LTseTg48568
CN, prachtig nummer, vooral de versie op Pulse kan mij erg bekoren. En dan met beeld erbij.

Toch blijft SOYCD wel mijn favouriet, alle delen achter elkaar. En als je het leuk vindt om er wat dieper op in te gaan hier de reactie van een componist op het hele nummer. Duurt wel 40 min dus een hele zit :).
https://youtu.be/1bmBbKFVRz4

Echoes blijf ik trouwens ook prachtig vinden. Sowieso ben ik erg fan van PF.

dario
Forum-lid

dario 16 jun 2023 14:00

Zijn die afkortingen gebruikelijk jargon onder Pink Floyd-fans? Wèl nummers van een kwartier of langer van begin tot eind luisteren, maar even een titel voluit schrijven: ho maar! ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 16 jun 2023 14:45

:lol: Wel opvallend ja! Maar heerlijke muziek. Vooral 's winters met het licht laag en een lekker drankje erbij.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jun 2023 17:06

dario schreef: 16 jun 2023 14:00 Zijn die afkortingen gebruikelijk jargon onder Pink Floyd-fans? Wèl nummers van een kwartier of langer van begin tot eind luisteren, maar even een titel voluit schrijven: ho maar! ;)
Daarom ben ik meer Led Zeppelin fan I, II, III, IV...............helaas ging het daarna fout: HOTH, PG. Precence, ITTOD

Overigens heb ik meer PF albums dan van LZ. Van de laatste heb ik alles maar PF heeft meer gemaakt :mrgreen:

Dario als je los wilt in afkortingen in de vinyl kelders: CC, AOR, B/W, WOC, DDM, OST, MFSL (al teveel geld aan uitgegeven), NOC, OBI (met stokjes ? :mrgreen: ) en nog vele............

En deze moest ik van de week ook zelf even opzoeken NWOBHM

dario
Forum-lid

dario 16 jun 2023 18:31

Tjonge, erg moeilijk zo zonder context... Als je het zegt zal ik vast zeggen "ah ja, natùùrlijk!", maar nu zie ik er eerlijk gezegd geen enkele, zo op het eerste zicht. :? Al kan mijn gebrek aan scherpte ook liggen aan het feit dat het vrijdag, warm en hoogtijd om te aperitieven is!
Laatst gewijzigd door dario op 16 jun 2023 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

el_loco
Forum-lid

el_loco 16 jun 2023 19:24

Ja, al die afkortingen op het forum (en in het dagelijks leven trouwens) vind ik ook rete-irritant. Zoveel tijd kost het niet om een naam uit te typen of uit te spreken.

Anyways, on topic: vorige week Gojira in de AFAS-live gezien. Retestrakke band, goeie setlist, supervet! (enige jammere: daarna 45 minuten wachten om het station in te komen tussen alle Hairy Styles en WuTang fans...)

fgrs
Forum-lid

Gebruikersavatar fgrs 17 jun 2023 09:23

Mijn favoriet aller tijden is Neil Diamond.
Een drietal keer live mogen meemaken in het sportpaleis Antwerpen en echt kippenvel bij het eerste stemgeluid.

Mijn vrouw die hem alleen kende van naam huilde meteen bij de eerste kennismaking op het concert, was haar nog nooit overkomen, zo raakte het haar en is nu eveneens grote fan.

Ben anders ook wel eerder fan van het oudere ruigere werk (ac/dc om maar iets te noemen) en muziek met wat beat in, maar Neil springt er voor mij toch uit.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 jun 2023 09:25

Met afkortingen mag het wel eens minder maar aan ergeren doe ik niet. Gaat teveel energie in zitten. Wie in militaire dienst heeft gezeten is natuurlijk helemaal doorspekt met DLAtjes: Letterlijk voor alles moest je een VRAtje invullen :mrgreen:

On topic: ik moet zo een uurtje gaan klussen maar nog even koffie met het album Joyful Noise van The Derek Trucks Band.
Derek Trucks is de neef van Butch Trucks die drummer was van legendarische Allman Brothhers Band. Derek is vernoemd naar Eric Clapton en speelde zelf ook een tijdje in The Allman Brothers Band.
Logisch want Derek is een fenomenaal goede gitarist.
Tijdje heeft Derek een eigen band gehad.
Derek trouwde met Susan Tedeschi en ook de bands van beide smolten samen in de Tedeschi Trucks Band.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 jun 2023 09:37

Drie Letterige Afkortingen; geloof dat alle bureaucratische organisaties daar last van hebben….
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 jun 2023 13:35

Buiten het leger nooit in bureaucratische organisaties gewerkt en nu ik met pensioen ben doe ik echt alleen nog klussen waar organisaties lekker plat zijn en het procedureboek er vooral voor de ISO (daar is er weer een :mrgreen: ) is.

dario
Forum-lid

dario 17 jun 2023 15:25

Ik werk wel in een nogal bureaucratische omgeving, en daar behoren dla's inderdaad tot het, eh... dna van de organisatie! :mrgreen:

Plaats reactie