eTap AXS ervaringen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Omslachtige oplossing voor een onnodig gecreerd probleem imho.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je kan het jammer blijven vinden of er iets aan doen.
Het wisselen van de crankbladen was een fluitje van een cent.
Helemaal niet omslachtig.
Als ik het goed heb is er bij Shimano ook enkel een Dura Ace 12-speed cassette met een 18t kroontje.
Het wisselen van de crankbladen was een fluitje van een cent.
Helemaal niet omslachtig.
Als ik het goed heb is er bij Shimano ook enkel een Dura Ace 12-speed cassette met een 18t kroontje.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Nog andere kettingbladen....
Vroeger wist ik vrijwel perfect op welk verzet ik reed, zelfs welk verzet voor welke helling.
Met die 48-35 en 12 speed is mijn referentiekader nutteloos geworden.
Maar niet getreurd, de 48 laat o.a. toe om veel langer buitenblad te rijden.
Vroeger wist ik vrijwel perfect op welk verzet ik reed, zelfs welk verzet voor welke helling.
Met die 48-35 en 12 speed is mijn referentiekader nutteloos geworden.
Maar niet getreurd, de 48 laat o.a. toe om veel langer buitenblad te rijden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja ik ben misschien niet goed aan het zoeken maar 43/30 vertandingen vind ik alleen op het wide crankstel en de bladen zijn daarmee compatibel
Lees op Rose het volgende daar over
SRAM Wide Front voorderailleur nodig! (SRAM FORCE® eTap AXS™ Wide Front voorderailleur onder bestelnr. 2343347)
Lees op Rose het volgende daar over
SRAM Wide Front voorderailleur nodig! (SRAM FORCE® eTap AXS™ Wide Front voorderailleur onder bestelnr. 2343347)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Volgens mij is die wide voorderrie alleen nodig bij het wide crankstel, die weer op gravelbikes gemonteerd wordt waar 50mm banden onder passen icm met kleine bladen. Zolang je crankstel gelijk blijft heb je het volgens mij niet nodig
Dat leek mij ook logisch alleen als je de losse bladen wilt bestellen staat er wel bij:wasbeer2006 schreef: ↑20 jun 2023 08:38 Volgens mij is die wide voorderrie alleen nodig bij het wide crankstel, die weer op gravelbikes gemonteerd wordt waar 50mm banden onder passen icm met kleine bladen. Zolang je crankstel gelijk blijft heb je het volgens mij niet nodig
Compatibele cranks: SRAM Force Wide AXS crank
Waar koop je die bladen voor 1 cent?
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zou wel eens zo kunnen zijn omdat de nok bout hoger op de derrie zit.1094 schreef: ↑20 jun 2023 08:55Dat leek mij ook logisch alleen als je de losse bladen wilt bestellen staat er wel bij:wasbeer2006 schreef: ↑20 jun 2023 08:38 Volgens mij is die wide voorderrie alleen nodig bij het wide crankstel, die weer op gravelbikes gemonteerd wordt waar 50mm banden onder passen icm met kleine bladen. Zolang je crankstel gelijk blijft heb je het volgens mij niet nodig
Compatibele cranks: SRAM Force Wide AXS crank
Kan je een normale derrie zo laag zetten voor een 43?
Dat met die cranks wordt straks net zo,n feest als met de MTB. 52mm chainline, 55mm chainline, 55mm wide chainline.
Nu had ik nooit last van een andere Q, maar er zit nu zo,n groot verschil in race en MTB, dat ik het wel voel, niet echt last van. Maar als je wat gevoeliger bent voor Q factor is dat wel een ding
Hier net hetzelfde, zowel van groot naar klein als omgekeerd, de ketting die eraf loopt.wasbeer2006 schreef: ↑19 jun 2023 08:27Dan ben je dus aan het klimmen, schakel je dan of gewoon zomaar valt de ketting eraf?HarryuitHilversum schreef: ↑18 jun 2023 22:48 Hier helaas wel af en toe last van aflopende ketting. Is geen peil op te trekken. Het gebeurt idd het meest in de Ardennen, bij klimmen ivm hobbelig wegdek. De boel staat volgens mij goed afgesteld. Ik las in het Duitse blad roadbike dat dit een bekend probleem is bij Sram.
Er overheen bij het grote blad komt vrij nauw in de afstelling.
Je moet gewoon die schoef net zolang indraaien tot ie niet meer op het grote bald gaat en dan tussen iets en een kwart slag uitdraaien.
Als je net een neiuwe fiets hebt of nieuw BB, gaat dat altijd wel iets wijken na een paar ritjes dus stel na een paar honderd kilometer weer even af. Ook zo met het kleinen blad.
Ik heb het bij Red 11 en 12 speed nog nooit gehad, ook niet bijd fietsen die ik inelkaar zet.
Behalve dan bovengenoemde bij schakelen naar groot eraf loopt.
Wat bij de 12 speed wel een ding is, die ketting is nieuw zo stijf, dat ie lastig beweegt.
Als die dan wat schuiner ligt dan gaat ie er makkelijker af. bij iets terugtrappen loopt ie er dan voor vanaf bij een schuine kettinglijn, zeker met die korte chainstays op een racer
Het is de force 12 speed en is al naar FM geweest...
Specialized Sl7 pro Sram Force
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ga de handleiding lezen, dan ga je zelf snappen hoe het werkt.
Het is niet moeilijker dan een kraan op en dicht draaien.
Waar je wel naar kan kijk is een firmware update, tenminste ik verwacht dat ze daar mee komen.
Bij een Red voorderrie zag ik dat die te lang op de schakelstand blijft en pas vrij laat in normale positie teruggaat.
Probleem is dat dan aan de buitenkant de ketting er heel snel afloopt.
Het is niet moeilijker dan een kraan op en dicht draaien.
Waar je wel naar kan kijk is een firmware update, tenminste ik verwacht dat ze daar mee komen.
Bij een Red voorderrie zag ik dat die te lang op de schakelstand blijft en pas vrij laat in normale positie teruggaat.
Probleem is dat dan aan de buitenkant de ketting er heel snel afloopt.