Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 24 jun 2023 00:59

Enzzo schreef: 23 jun 2023 18:43 Opmerkelijke transfer. Wel begrijpelijk trouwens maar ik ben benieuwd of Fabio past in het strakke regime van DSM.
https://nos.nl/l/2480042
Strakke regime? Heb je in de ploeg gereden? Lijkt mij een goede stap voor Fabio, kijk maar naar het verleden van DSM.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 24 jun 2023 01:02

Een beetje modder, een beetje olie, een iets andere lijn dan een ander, iets te hoge snelheid of foute bandenkeuze en je ligt er. Waarom dan zeiken over fouten maken, gewoon pech zeg ik voor wie geen stuurwonder is zoals mathieu of in iets mindere mate wout of zelfs vroeger een Sagan e.d.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 jun 2023 08:45

Wat heeft dat vergelijken met 'stuurwonders' en veldrijder er nou mee te maken? Alsof dat de enige zijn die daar recht bleven.

Beelden van voren zie je dat remco net even te hard aan komt voor de condities op dat moment. Bij die condities zitten de weg, de regen, zijn banden, bandendruk en zijn gewichtsverdeling. Kan gebeuren, vind ik eigenlijk geen grote fout van hem, en in zoverre is het dus pech dat zijn voorkant weg glijd.

Mocht hij nog een tikje aan zijn voorrem gezeten hebben, is het wel meer een eigen fout. Goede schijfremmen, remmen lekker hard, maar als je band geen grip heeft ga je glijden. Maar goed, dat kan ik niet zien op de beelden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 jun 2023 09:09

Gastheerg schreef: 24 jun 2023 00:28 Net hoogteprofiel gekeken van het finish rondje van het NK en als daar echt gekoerst wordt moeten ze toch van de echte sprinters af kunnen komen. Jammer dat de afstand toch wat mager is. Kampioenschap mag best 250km zijn.
Gaat de temperatuur nog invloed hebben op het koersverloop?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jun 2023 09:34

fiedoo schreef: 24 jun 2023 01:02 Een beetje modder, een beetje olie, een iets andere lijn dan een ander, iets te hoge snelheid of foute bandenkeuze en je ligt er. Waarom dan zeiken over fouten maken, gewoon pech zeg ik voor wie geen stuurwonder is zoals mathieu of in iets mindere mate wout of zelfs vroeger een Sagan e.d.
Jij gedraagt je regelmatig als “advocaat” van RE. Volgens mij zijn de reacties hier redelijk respectvol en behoorlijk realistisch.
Bijna iedereen bleef overeind, dus kun je onmogelijk alleen maar kijken naar de “superstuurders”.
RE heeft al wel meerdere malen bewezen dat hij daar niet bij hoort. Verschil in talenten.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 24 jun 2023 10:02

Heb het nog eens herbekeken en ik denk niet dat snelheid het probleem was.
Na de vorige bocht houdt hij mooi links om de bocht aan te snijden maar gaat dan wat afwijken naar het midden en zet dan vrij laat zijn bocht in. Inschattingsfoutje. Niks groots, maar fataal op zo'n nat wegdek.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 24 jun 2023 10:05

Even los van de stuurmanskunst: wat mij vooral opviel was dat hij weer even bleef zitten in totale verwondering. Een pavlov reactie van elke renner is toch dat je als de sodemieter weer op je fiets springt?! Zeker als het om seconden gaat!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 jun 2023 10:21

https://twitter.com/stijnvlaeminck/stat ... 06720?s=20 lijkt of het bij seconde 7 beetje nonchalant uitziet.
Nog geluk geen sleutelbeenbreuk aan over gehouden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 24 jun 2023 10:34

Enzzo schreef: 24 jun 2023 10:05 Even los van de stuurmanskunst: wat mij vooral opviel was dat hij weer even bleef zitten in totale verwondering. Een pavlov reactie van elke renner is toch dat je als de sodemieter weer op je fiets springt?! Zeker als het om seconden gaat!
Zou dat misschien vanuit het voetbalverleden komen? Daar doen ze het ook zo. Maar misschien is het ook gewoon zijn eigen manier van reageren?

Hij gaf trouwens zelf aan dat hij op de max reed en risico's nam en daardoor onderuit ging.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 24 jun 2023 11:40

fiedoo schreef: 24 jun 2023 01:02 Een beetje modder, een beetje olie, een iets andere lijn dan een ander, iets te hoge snelheid of foute bandenkeuze en je ligt er. Waarom dan zeiken over fouten maken, gewoon pech zeg ik voor wie geen stuurwonder is zoals mathieu of in iets mindere mate wout of zelfs vroeger een Sagan e.d.
Filmpje diverse keren terug gekeken,
Wat mij betreft doet hij niets verkeerd, pure pech dat daar net een stukje glad is door bijvoorbeeld olie.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 24 jun 2023 12:11

Inderdaad zo van voren gefilmd in die twitter link schuift zijn wiel gewoon weg zonder echte aanleiding.
Op tv, van achter gefilmd leek het of hij even twijfelde vlak voor het valmoment.

Ik hou het ook op botte pech en wellicht iets te gretig geweest.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 24 jun 2023 12:32

Ja, nu zie ik het ook: hij valt zonder oorzaak, zonder aanleiding. Misschien een abberatie van de zwaartekracht?

Plaats reactie