Tubeless
Na een paar weken en onder andere 700 km in de Ardeche kan ik wel zeggen dat ze me nog steeds goed bevallen. De conti's moest ik elke dag op druk controleren en bijpompen. Deze hadden na 4 dagen fietsen erg weinig (0.2 bar) druk verloren, dus weer een plus punt voor deze banden. Met bijna 1000 km op de teller nog geen lek gehad zegt niets, maar is wel prettig.dickw schreef: ↑07 jun 2023 08:51 Ik heb trouwens net ook Pirellis erop gelegd (0km mee gereden) maar wat een verschil met mijn coniti 5000 S TR. De Pirellis plopten heel makkelijk op mijn hookless velgen en blijven zitten zonder sealant. Na een nacht nog volledig op druk (ok, nu wel met sealant). Nou dat was wel anders met de contis die ook nog eens met minder dan 5000km op de teller al beide slijtindicatoren weg had op de achterband. Als ze net zo rijden als de contis ben ik om.
@havana, thanks
@woefdram, zal een beetje experimenteren
@awinkel, ik lees eigenlijk vooral positieve dingen over deze band, dus hoop dat hij mij zal bevallen.
Ter info, de banden die er voordien oplagen, waren Conti's 5000 (de niet TLR versie) 25mm. Deze hadden 3500 km en waren eigenlijk nog helemaal niet versleten, ook niets van scheurtjes, zo goed als intact, alleen de achterband was vierkant gereden, maar dat maakt op zich niets uit.
@dickw, ook op hooked FFWD velgen, met de compressor plop en het was gebeurd (geen zeepsop toestanden of iets dergelijks nodig)
@woefdram, zal een beetje experimenteren
@awinkel, ik lees eigenlijk vooral positieve dingen over deze band, dus hoop dat hij mij zal bevallen.
Ter info, de banden die er voordien oplagen, waren Conti's 5000 (de niet TLR versie) 25mm. Deze hadden 3500 km en waren eigenlijk nog helemaal niet versleten, ook niets van scheurtjes, zo goed als intact, alleen de achterband was vierkant gereden, maar dat maakt op zich niets uit.
@dickw, ook op hooked FFWD velgen, met de compressor plop en het was gebeurd (geen zeepsop toestanden of iets dergelijks nodig)
Op mn andere wielen heb ik ook normale gp5000 met tpu biba. Geen centje pijn. Volgens mij heb ik op 1 set ruim 5k gereden voordat ik ze vervangen heb. Toen waren ze nog niet kaal, maar ging met de fiets de bergen in, en wilde toch graag vers rubber. De normale zijn echt top, alleen die S-TR vallen mij (en vele anderen) heel erg tegen. Zeker voor het geld wat die krengen kosten. Morgen als alles goed is mn Schwalbe binnen. Ben benieuwd....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb het idee dat de productie gewoon inconsistent blijft, waar ik me ergens verbaasd.
Vriend van mij heeft ook allemaal scheurtje na 2000km en nogsteeds leeglopen, dat zie je met andere merken momenteel gewoon niet meer.
De andere kant is dat er mensen ook totaal geen problemen hebben.
Dat de vloeistof een gat niet dicht is altijd heel lastig te beoordelen.
Als het net een raar sneetje is waar weinig vloeistof voorbijkomt blijft het altijd lastig.
Daarnaast na eerste montage en notubes/schwalbe blijven de kristalen vaak heel snel hangen waardoro vloeistof alleen water is.
Wat je kan doen, na een maand oude vloeistof eruit nieuwe erin.
Vriend van mij heeft ook allemaal scheurtje na 2000km en nogsteeds leeglopen, dat zie je met andere merken momenteel gewoon niet meer.
De andere kant is dat er mensen ook totaal geen problemen hebben.
Dat de vloeistof een gat niet dicht is altijd heel lastig te beoordelen.
Als het net een raar sneetje is waar weinig vloeistof voorbijkomt blijft het altijd lastig.
Daarnaast na eerste montage en notubes/schwalbe blijven de kristalen vaak heel snel hangen waardoro vloeistof alleen water is.
Wat je kan doen, na een maand oude vloeistof eruit nieuwe erin.
Ik moet zeggen dat ik met de Pirelli P Zero Race 28mm heel erg weinig problemen heb. Eerste montage loopt soepel, nooit lek, niet vierkant rijden of bovenmatig verslijten etc. Ik check wel om de zoveel tijd de sealant, wat er meestal op neer komt dat ik de oude met de spuit door het ventiel heen uitzuig en dan nieuwe erin, klusje van niks.
Ik heb verleden week een nieuwe GP5000 S TR opgelegd met Orange Seal sealant. De band houdt mooi druk, geen sealant te zien. De problemen die Derxx beschrijft, sealant die door de wangen blijft komen, heb ik ook gehad met Continental TerraSpeed en René Herse banden toen ik nog Stan’s NoTubes gebruikte. Het zal wel geen toeval zijn dat Jan Heine Stan’s afraadt voor tubeless setup van zijn banden.
Wat voor een spuit gebruik je dan, om die sealant eruit te zuigen? Lijkt me wel handig.Woefdram schreef: ↑27 jun 2023 09:17 Ik moet zeggen dat ik met de Pirelli P Zero Race 28mm heel erg weinig problemen heb. Eerste montage loopt soepel, nooit lek, niet vierkant rijden of bovenmatig verslijten etc. Ik check wel om de zoveel tijd de sealant, wat er meestal op neer komt dat ik de oude met de spuit door het ventiel heen uitzuig en dan nieuwe erin, klusje van niks.
Die komt hier regelmatig voorbij, bv https://nl.aliexpress.com/item/32962534 ... m9jYpSznen. En ik gebruik hem natuurlijk ook om de nieuwe erin te doen, weet ik ook meteen hoeveel precies.
Laatst gewijzigd door Woefdram op 27 jun 2023 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen sealant die door de wangen heen komt. De wangen zijn geen probleem bij mij. Alleen gaatjes in het loopvlak worden gewoon niet gedicht door de sealant als de druk hoger dan 2.5bar is. Af en toe heel even, maar gaat dan toch weer open. Net zolang totdat de druk laag genoeg is. Als ik zou rijden met 6-7bar zou ik het me nog kunnen voorstellen, maar 4.5bar zou toch geen probleem moeten zijn imho. Zelfs als hij na een lek zou zakken tot 4bar zou je er nog prima op moeten kunnen doorrijden, maar op 2.5bar is het geen pretje in de bochten.abdr schreef: ↑27 jun 2023 09:58 Ik heb verleden week een nieuwe GP5000 S TR opgelegd met Orange Seal sealant. De band houdt mooi druk, geen sealant te zien. De problemen die Derxx beschrijft, sealant die door de wangen blijft komen, heb ik ook gehad met Continental TerraSpeed en René Herse banden toen ik nog Stan’s NoTubes gebruikte. Het zal wel geen toeval zijn dat Jan Heine Stan’s afraadt voor tubeless setup van zijn banden.
edit:
1e korte rit van net iets meer dan 40km erop zitten. Band voelt gewoon prima, grip is identiek aan de GP5000, en heb ook niet het gevoel dat ik langzamer ben. Comfort is hetzelfde, alleen blijft deze (nog) wel op druk
Op een paar plaatsen lag er behoorlijk wat meuk en steentjes op de weg, maar aan de band is niks te zien so far... Ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door derxx op 27 jun 2023 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
@derxx: sorry verkeerd begrepen. Ik heb je foto's en filmpje bekeken, zijn wel heel scherpe snedes in het bandoppervlak. Alsof je door glas of metaal gereden bent.
Ik reageerde alleen maar omdat het hier al pagina's over de GP5000 S TR gaat alsof dat dat plots de slechtste band ter wereld is. Kan zijn, als hij echt zoveel slechter is dan de GP5000 TL zal ik dat zeker laten weten, maar ik zie hier voornamelijk problemen met de sealant. Of zoals Nijkie zei:
Ik reageerde alleen maar omdat het hier al pagina's over de GP5000 S TR gaat alsof dat dat plots de slechtste band ter wereld is. Kan zijn, als hij echt zoveel slechter is dan de GP5000 TL zal ik dat zeker laten weten, maar ik zie hier voornamelijk problemen met de sealant. Of zoals Nijkie zei: