BedanktWoefdram schreef: ↑27 jun 2023 10:59 Die komt hier regelmatig voorbij, bv https://nl.aliexpress.com/item/32962534 ... m9jYpSznen. En ik gebruik hem natuurlijk ook om de nieuwe erin te doen, weet ik ook meteen hoeveel precies.
Tubeless
Net de Schwalbe Pro One TLE gelegd. Wat een genot Geen bandenlichter nodig gehad, zo erop. Plopte zonder sealant gewoon met de pomp op de velg. Daarna nog even DocBlue erin en klaar. Met de GP5000 was ik altijd aan het vechten om hem erop te krijgen, en zonder bandenlichters lukte dat niet.
Zometeen even een rondje fietsen, kijken hoe het gaat...
Zometeen even een rondje fietsen, kijken hoe het gaat...
Leuk om te horen, ik ga deze banden ook kopen. Die gewone gp 5000 zijn al ondingen om van de velg te krijgen, laat staan de tubeless versie. Ik doe er bijna 20 minuten over om die band van de velg te krijgen. Nog nooit meegemaakt.derxx schreef: ↑27 jun 2023 17:26 Net de Schwalbe Pro One TLE gelegd. Wat een genot Geen bandenlichter nodig gehad, zo erop. Plopte zonder sealant gewoon met de pomp op de velg. Daarna nog even DocBlue erin en klaar. Met de GP5000 was ik altijd aan het vechten om hem erop te krijgen, en zonder bandenlichters lukte dat niet.
Zometeen even een rondje fietsen, kijken hoe het gaat...
Pro one in combinatie met docBlue heb ik slechte ervaringen mee. Half jaartje mee gefietst en bleef maar lek rijden en DocBlue dat steeds het gat niet goed dicht maakte. Uiteindelijk geswitcht naar squirt seal beadblock en die doet zijn werk veel beter.
Ik. Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Ik gebruik nu Muc-off en dat is 3x niks. Veel te dik en daarom dicht het geen gaten. Kreeg ook een vernietigende review in Fiets.
Ik gebruik nu Muc-off en dat is 3x niks. Veel te dik en daarom dicht het geen gaten. Kreeg ook een vernietigende review in Fiets.
Grappig hoe verschillende de ervaringen kunnen zijn.
De Conti's gaan bij mijn DT Swiss Spline velgen er vrij makkelijk omheen en mijn ervaring met Squirt en de beadblock is dat die in ieder geval de GP5000 S-TR niet dicht krijgen na een lek.
De Conti's gaan bij mijn DT Swiss Spline velgen er vrij makkelijk omheen en mijn ervaring met Squirt en de beadblock is dat die in ieder geval de GP5000 S-TR niet dicht krijgen na een lek.
Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie voor alle ervaringen met Doc Blue: search.php?keywords=doc+blue&t=66235&sf=msgonly
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Eens, Notubes/schwalbe geef ik een ruime voldoende. Maar wel goed schudden en heel snel (meteen) na het schudden in de band doen Squirt was een drama bij.
Muc off echt top, komt ook goed uit een aantal YT testen. Hoopt niet op, band blijft mooi schoon.
Maar met 30ml ga je er niet komen in een raceband, daar is de vloeistof te dik voor inderdaad. 50ml is dan beter.
Waar je notubes moet vervangen omdat het water is, moet je deze bijvullen omdat het te dik wordt. Effect is hetzelfde.
Op de MTB werkt het echter fantastisch, maar daar gaat ook 100ml in. Over drie weken heb ik een paar ritten Oosterijk gehad.
Wellicht heb ik dan een andere mening. Op de UHR is het onmogelijk om lek te rijden met je MTB.
Voor mij moet een vloeistof goed afdichten bij race en geen troep acherlaten. Lekbescherming hoef ik niet in NL.
Mijn ervaringen zijn ook dat sneetje als ze een mm of 3 a 4 zijn gewoon niet dicht gaan en je heel afhankelijk bent waar het sneetje zit en hoe
Waar het wel top voor werkt is bv een rit in de voerstreek met al die doorns na een rit een keer 5 doorns in mijn band en niets van gemerkt.
Muc off echt top, komt ook goed uit een aantal YT testen. Hoopt niet op, band blijft mooi schoon.
Maar met 30ml ga je er niet komen in een raceband, daar is de vloeistof te dik voor inderdaad. 50ml is dan beter.
Waar je notubes moet vervangen omdat het water is, moet je deze bijvullen omdat het te dik wordt. Effect is hetzelfde.
Op de MTB werkt het echter fantastisch, maar daar gaat ook 100ml in. Over drie weken heb ik een paar ritten Oosterijk gehad.
Wellicht heb ik dan een andere mening. Op de UHR is het onmogelijk om lek te rijden met je MTB.
Voor mij moet een vloeistof goed afdichten bij race en geen troep acherlaten. Lekbescherming hoef ik niet in NL.
Mijn ervaringen zijn ook dat sneetje als ze een mm of 3 a 4 zijn gewoon niet dicht gaan en je heel afhankelijk bent waar het sneetje zit en hoe
Waar het wel top voor werkt is bv een rit in de voerstreek met al die doorns na een rit een keer 5 doorns in mijn band en niets van gemerkt.
Ikzelf kan er nog niet over oordelen, omdat ik nog geen lek gereden heb. Vind het wel vreemd dat er toch wat negatieve reacties zijn over Doc Blue. Zou het niet schudden van een dusdanig grote invloed kunnen zijn, dat het niet goed werkt, wanneer men Doc Blue uit een grote fles overgiet?
Het grote nadeel in mijn ervaring met Doc Blue is dat het, eenmaal opgedroogd, niet meer te verwijderen is uit de band, maar wel blijft plakken. Hierdoor was het nagenoeg onmogelijk om een setje Corsa Controls weer te laten ploppen, omdat de binnenkant van de wang continu tegen de binnenkant van het loopvlak plakte. Sindsdien gebruik ik Caffélatex, als dat is opgedroogd trek je dat als een vel uit de binnenkant van de band.
Ik kan me voorstellen dat met bovenstaande eigenschappen dat Doc Blue beter gaten dicht dan Caffélatex, maar de ellende die ik had met de Corsa Controls hoef ik niet meer .
Ik kan me voorstellen dat met bovenstaande eigenschappen dat Doc Blue beter gaten dicht dan Caffélatex, maar de ellende die ik had met de Corsa Controls hoef ik niet meer .