UCI over transvrouwen in de sport
Eens, maar dit is vooral een emotionele beslissing geweest en als het op medemenselijkheid aankomt, is dat niet per definitie slecht. Wel zijn er daardoor logischerwijs praktische bezwaren over het hoofd gezien.
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Medemenselijkheid op de kap van andere mensen.
Ik weet wel welk belang je dan moet laten doorwegen.
En als de "eens man geweest zijnde mensen" persé willen sporten op competitieniveau dat ze dan gaan/blijven sporten tegen mannen.
Dat is pas menselijk zijn zonder anderen te moeten/willen benadelen.
Ik weet wel welk belang je dan moet laten doorwegen.
En als de "eens man geweest zijnde mensen" persé willen sporten op competitieniveau dat ze dan gaan/blijven sporten tegen mannen.
Dat is pas menselijk zijn zonder anderen te moeten/willen benadelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dus maar een 10 tal jaren vrouwen in de sport de dupe laten worden van mannen die zo graag vrouw willen zijn. Van mij mogen ze echt hoor, maar niet in competitie. Maar als ze "echt vrouw" worden volgens sommigen waarom kunnen ex-vrouwen dan niet wedijveren met mannen? Of worden die dan weer niet een "echte man"? Met ook evenveel kracht als een geboren man.Ernie C. schreef: ↑27 jun 2023 10:48 Niet "maar laten gebeuren", maar de tijd nemen voor een oplossing. Tot kort geleden was de wetenschap er nog van overtuigd dat een lage testosteronwaarde genoeg is. Deze paar wedstrijden in relatief onbeduidende koersen, laten een ander beeld zien, maar het is nog zeker niet zo dat alle grote wedstrijden worden gewonnen door transvrouwen.
Nu is er discussie en gaan er langzaam dingen veranderen. Het is maar een spelletje.
Ik zie het liever zo gebeuren dan dat op basis van giswerk en onderbuikgevoelens mensen worden uitgesloten.
10 jaar lijkt mij wat overdreven, zeker in de topsport waarin je samen met de dopingcontrole op geslacht kan controleren.
Maar om nu meteen in de kramp te schieten omdat er een paar kleine wedstrijden op oneerlijke wijze gewonnen worden, is dat net zo goed. Ik denk dat er nog heel wat meer wordt gewonnen d.m.v. doping.
Het is ook niet zo dat Mathilde vd Poel heeft besloten het hele damespeloton de komende de 30 jaar op een hoop te rijden.
Maar om nu meteen in de kramp te schieten omdat er een paar kleine wedstrijden op oneerlijke wijze gewonnen worden, is dat net zo goed. Ik denk dat er nog heel wat meer wordt gewonnen d.m.v. doping.
Het is ook niet zo dat Mathilde vd Poel heeft besloten het hele damespeloton de komende de 30 jaar op een hoop te rijden.
Campagnolo Ultra Dork
Zoiets als een man die weer denkt te kunnen beslissen over hoe dit voor vrouwen is.Ernie C. schreef: ↑27 jun 2023 17:06 10 jaar lijkt mij wat overdreven, zeker in de topsport waarin je samen met de dopingcontrole op geslacht kan controleren.
Er zal er nog veel over gezeverd worden.
Maar een iets is zeker, ik ben blij dat ik niet in de schoenen van een trans persoon moet staan.
Én dat mijn zoon zich geen meisje voelt.
Niet voor mij of zijn moeder, maar voor alle vooroordelen en ander gezever die hij/zij nog eens
bovenop zijn/haar eigen gevoelens zou krijgen.
En dat je geklopt wordt bij wedstrijden? Leer er mee leven....
Maar een iets is zeker, ik ben blij dat ik niet in de schoenen van een trans persoon moet staan.
Niet voor mij of zijn moeder, maar voor alle vooroordelen en ander gezever die hij/zij nog eens
Nu is het opeens een spelletje moet je vragen aan de zwemsters die zich moesten kwalificeren voor de olympische spelen. En er werden afgezwommen door een verkapte kerel.Ernie C. schreef: ↑27 jun 2023 10:48 Niet "maar laten gebeuren", maar de tijd nemen voor een oplossing. Tot kort geleden was de wetenschap er nog van overtuigd dat een lage testosteronwaarde genoeg is. Deze paar wedstrijden in relatief onbeduidende koersen, laten een ander beeld zien, maar het is nog zeker niet zo dat alle grote wedstrijden worden gewonnen door transvrouwen.
Nu is er discussie en gaan er langzaam dingen veranderen. Het is maar een spelletje.
Ik zie het liever zo gebeuren dan dat op basis van giswerk en onderbuikgevoelens mensen worden uitgesloten.
Het enige wat ik niet vind kunnen is dat ze in competitie meedoen. Verder zal het me worst zijn als ze er gelukkiger van worden. En ja geklopt bij wedstrijden, bijna een ieder maakt dat mee, maar wel met gelijke wapens vechten.bikerke schreef: ↑27 jun 2023 19:26 Er zal er nog veel over gezeverd worden.