Vandaag geklust aan de fiets
Vanmiddag even de tijd gehad om de Power2max op mijn Colnago C50 te monteren. Nu nog even een batterij er in steken ( komen later vandaag binnen ) , en dan kunnen we eens testen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Eerste van drie alternatieve zadelpenklemmen voor de Z4 kwam vandaag binnen en dit was op papier al de mooiste. Gelijk maar even gemonteerd. Eentje hou ik in reserve en de minst mooie gaat retour. Originele 28,3 mm klemmen voor de Parlee Z4 zijn niet meer te koop. Niet bij Bespoke en ook niet bij Parlee begreep ik vandaag.
Bedankt!, zal eens kijkenleon1 schreef: ↑19 jun 2023 09:48 Foto? Kijk even hier:
https://www.bikeradar.com/advice/worksh ... sc-brakes/
En dan vanaf stap 6. Ik vermoed dat jij een remklauw hebt waarbij het openen en sluiten via een aparte bout/moer/wartel gaat.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Week geleden een tak o.i.d. zo hard tegen de derailleur dat DI2 in crash mode ging. Na een reset leek alles het weer goed te doen in daaropvolgende ritjes. Vanmorgen op het ritje schakelde ik kort voor we aan de Stammenhof kwamen voor naar klein en achter naar het op 2 na grootste kransje. Ketting viel echter steeds terug naar het kleinere kransje. Thuis gekomen maar even nagekeken. Denkelijk vorige week de kooi toch ietsjes verbogen, na wat trek en duw werk schakelt het weer goed....meer niet helemaal. Een paar tandjes op het op een na grootste zijn wat verbogen en pakt af en toe de ketting op als die op het naastgelegen kleiner kransje ligt. Met een paar ferme klappen van de hamer (ja ja) lijken de tanden weer beter te staan. Maar ga toch maar een nieuwe cassette monteren, de huidige stond met 29000km toch al op de nominatie hem te vervangen (uit voorzorg).
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 apr 2023 19:31
- Locatie: Maasland (ZH)
Mijn Cube CLS (cross hybride) waar ik zo'n 9 maanden geleden op begonnen ben. (In middels heb ik een racer) Nu was de zit op de Cube in vergelijk met de Racer (Berria) erg rechtop, dus de stuurpen (heet dat zo?)(check... dat heet zo...) die schuin omhoog stond , omgedraaid... Resultaat een iets diepere zit...
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Verse latex in de bandjes en een oliewissel. Nadat ik na het spoelen de.meeste olie.er wel uit had fiets nachtje laten hangen en zo kon ik er.vanmorgen toch nog 8ml uit halen.
Verder wat klein onderhoud
Verder wat klein onderhoud
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
In de ombouw van mechanisch naar Di2 had ik om te passen de accu met passende mof in de zadelpen gestopt. En die kreeg ik er natuurlijk niet meer uit. Totdat ik op de site van better shifting de tip zag een spaak te gebruiken. Deze aan de achterzijde van de accu te haken en deze dan zo eruit te trekken. En: het werkt!! Gelukkig, want ik wil de mof nog iets aanpassen voordat de accu definitief wordt gemonteerd.
Ride bikes, not tanks!
Die truuk met die spaak werkt prima Ik weet nu wat ik moet aanpassen aan de mof om de accu juist te monteren. Dus de volgende keer als ik deze ga monteren dan blijft 'ie ook zitten voorlopig.
Gisteren de achterremleiding van de CAAD verwijderd. Nu heb ik een los frame (althans, er zitten nog wel BB lagers in). Het gewicht viel toch een beetje tegen. De CAAD maat 52 van mijn zoon weegt gewoon 50 gram minder dan mijn CAAD maat 50. Nu is zijn frame wel geanodiseerd en die van mij gelakt. Nu is 1185 gram voor een alu disc frame nog niet gek maar online zijn voorbeelden te vinden van velgremframes in de maat 50 die rond de 1000 gram zitten. Ik dacht dus dat mijn frame maar 1100 gram zou zijn. Nu moet ik toch nog ergens gewicht gaan lossen als ik rond de 7kg uit wil komen voor een kale fiets (zonder pedalen, bidonhouders etc.)
Gisteren de achterremleiding van de CAAD verwijderd. Nu heb ik een los frame (althans, er zitten nog wel BB lagers in). Het gewicht viel toch een beetje tegen. De CAAD maat 52 van mijn zoon weegt gewoon 50 gram minder dan mijn CAAD maat 50. Nu is zijn frame wel geanodiseerd en die van mij gelakt. Nu is 1185 gram voor een alu disc frame nog niet gek maar online zijn voorbeelden te vinden van velgremframes in de maat 50 die rond de 1000 gram zitten. Ik dacht dus dat mijn frame maar 1100 gram zou zijn. Nu moet ik toch nog ergens gewicht gaan lossen als ik rond de 7kg uit wil komen voor een kale fiets (zonder pedalen, bidonhouders etc.)
Ride bikes, not tanks!
Drie fietsen klaargemaakt voor de vakantie, waarvan één van mijn vrouw.
Gravelbike
Gravelbanden vervangen door wegbanden
Andere cassette
Nieuwe ketting
Nieuwe remblokken voor
Beetje poetsen
Nieuwe batterij powermeter
Lynskey
Klimcassette
Ketting smeren
MTB
Voorband naar achteren
Band met grote noppen voor
Nieuwe sealant
Poetsen
Smeren
Nieuwe batterij PM
Vering bijpompen
Gravelbike
Gravelbanden vervangen door wegbanden
Andere cassette
Nieuwe ketting
Nieuwe remblokken voor
Beetje poetsen
Nieuwe batterij powermeter
Lynskey
Klimcassette
Ketting smeren
MTB
Voorband naar achteren
Band met grote noppen voor
Nieuwe sealant
Poetsen
Smeren
Nieuwe batterij PM
Vering bijpompen