Over de wielersport en zijn beoefenaars.

UCI over transvrouwen in de sport

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 02 jul 2023 09:55

Haha dat is dus precies wat jij doet. (Het woord mits betekent zoiets als “op voorwaarde dat”)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jul 2023 10:10

Als mensen er moedwillig posts niet begrepen worden omdat er een paar personen een woke vijandfiguur zoeken in een discussie, is de verleiding ook wel erg groot om in herhaling te vallen. Maar het is inderdaad zinloos om het verder uit te leggen als er toch nauwelijjs tegenargumenten komen op mijn stellingen. Het maakt in ieder geval prima duidelijk dat "woke" niet het alleenrecht heeft op de slachtofferkaart.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 02 jul 2023 12:06

Ernie C. schreef: 02 jul 2023 10:10 Als mensen er moedwillig posts niet begrepen worden omdat er een paar personen een woke vijandfiguur zoeken in een discussie, is de verleiding ook wel erg groot om in herhaling te vallen. Maar het is inderdaad zinloos om het verder uit te leggen als er toch nauwelijjs tegenargumenten komen op mijn stellingen. Het maakt in ieder geval prima duidelijk dat "woke" niet het alleenrecht heeft op de slachtofferkaart.
Dit topic staat vol met tegenargumenten op jouw stellingen, maar als je ze moedwillig niet begrijpt dan is de verleiding erg groot om in herhaling te vallen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jul 2023 13:02

In dat geval zou ik graag de onserbouwde tegenargumenten op mijn stellingen over praktische uitvoerbaarheid en de grootte van het probleem op dit moment nog een keer herhaald willen zien.

Maar het enige waar ik mee om de oren geslagenwordt, is hetzelfde argument, waar ik het op inhoud grotendeels mee eens ben.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 02 jul 2023 15:13

Ga een eindje fietsen of wandelen Ernie, word je veel gelukkiger van

Christine
Forum-lid

Gebruikersavatar Christine 02 jul 2023 17:40

Ran schreef: 02 jul 2023 08:18 Met een discussie is niks mis mits je in herhalingen valt.
Mits je niet in herhalingen vervalt.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 02 jul 2023 23:05

Volgens mij verwoord Ernie niet per definitie zijn eigen mening (Jans!) maar meer die van de algehele tendens en van de veranderde meningen in de maatschappij Het is dan wat vreemd om hem aan te vallen op persoonlijk niveau.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2023 00:10

Van de gehele maatschappij of van een klein deel die onevenredig veel aandacht krijgt…….?
Zie ook zwarte piet, slavernij excuses, je mag geen “blank” zeggen maar “wit”, etc.
Less is bore

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 03 jul 2023 00:37

De maatschappij is altijd een geheel. Dat de schreeuwende minderheid een luidere stem hebben is ook van alle tijden.

Maar als je (men) hier en daar eens buiten de bubbel van zijn kantoor, management functie of fabrieksvloer kijkt zul je (zal men) constateren dat er weldegelijk een verandering in denken, kleden en handelen gaande is.

Dat je (men) daar iets van vindt is begrijpelijk. Maar dat neemt niet weg dat die “ontwikkelingen” er wel gewoon zijn!
Een open debat daarover lijkt me daarom zinvol. Een debat waarbij mensen die deze veranderingen om zich heen zien en ervaren afdoen als machismo’s of juist als vertegenwoordiger van de woke groeperingen is dat niet!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 jul 2023 09:06

Dat dus! En juist dit thema laat zien dat hard roepen niet exclusief is voorbehouden aan linkse en woke mensen.

Ik probeer de discussie een richting op te trekken waarin het inhoudelijk gaat over hoe we de nieuwe realiteit kunnen inpassen in de sport. Een verdere discussie over genderidentiteit e.d. lijkt mij niet relevant en al helemaal niet passend binnen dit sportgerelateerde deel van het forum.

Argumenten als "het zijn gewoon mannen", "duizenden vrouwen worden gedupeerd" en "vrouwen worden weer terug naar het aanrecht gestuurd", zijn ook geschreeuw vanuit de onderbuik en dragen niet bij aan een oplossing binnen de kaders van de geldende moraal en wet*. Wil je dat veranderd zien, dan zullen daar vast andere fora voor zijn. (Forum voor Democratie?)

*Nee, ook deze discussie hier zal de wereld niet veranderen, maar als wij hier in alle maanden dat deze discussie hier duurt niet met een werkbare oplossing kunnen komen, dan hoef je dat ook niet van de sportbonden te verwachten.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 jul 2023 10:33

Kleine reactie: nee alles wat je van me aanhaalt is geen onderbuikgevoel. Voor mij gebeurt hier precies hetzelfde wat het probleem veroorzaakt. Een enkeling die ons gaat vertellen hoe het moet zijn, net zoals de mensen die vonden dat iemand van de ene op de andere dag van geslacht kan veranderen door het in het paspoort te laten zetten.
Maar wees gerust, ik stop hiermee in deze discussie (tenminste als er niet al te veel naar mij gerichte negatieve opmerkingen komen)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2023 10:47

Enzzo schreef: 03 jul 2023 00:37 De maatschappij is altijd een geheel. Dat de schreeuwende minderheid een luidere stem hebben is ook van alle tijden.

Maar als je (men) hier en daar eens buiten de bubbel van zijn kantoor, management functie of fabrieksvloer kijkt zul je (zal men) constateren dat er weldegelijk een verandering in denken, kleden en handelen gaande is.

Dat je (men) daar iets van vindt is begrijpelijk. Maar dat neemt niet weg dat die “ontwikkelingen” er wel gewoon zijn!
Een open debat daarover lijkt me daarom zinvol. Een debat waarbij mensen die deze veranderingen om zich heen zien en ervaren afdoen als machismo’s of juist als vertegenwoordiger van de woke groeperingen is dat niet!
Zolang ik de linkse voormannen in de slavernij discussie op de dag dat de koning de excuus-speech geeft direct hoor beginnen over herstelbetalingen ben ik er helemaal klaar mee.
Dat ik totaal niet snap dat mensen menen na 3 eeuwen nog steeds last te hebben van de slavernij (heey, veel slaven zijn als slaven verkocht door mede afrikanen!!) kan ik nog wel opzij zetten uit respect voor een ander, maar direct na die beladen speech over herstelbetalingen beginnen is gewoon krankjorum en ongepast.

En hetzelfde met de hele transgender-sport discussie: we kunnen onmogelijk ontkennen dat mannen vanaf geboorte een fysieke voorsprong hebben en die is onmogelijk voor 100% weg na transformatie. Ik gun die mensen oprecht(!!) een ander leven in een lichaam waarin ze wel gelukkig zijn. Maar dat een stel oude sportbestuurders zomaar dit toestaan om vooral niet negatief in het nieuws te komen vind ik heel jammer. Een goed onderbouwd verhaal zou het misschien een stuk gemakkelijker hebben gemaakt om te accepteren of ze hadden zelf ingezien dat het een matig idee is.
Less is bore

Plaats reactie