Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte 2023

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28003
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jun 2023 07:17

Dat kan maar dan sta je helemaal achteraan. De meesten zullen rond half 7 oplijnen, sommigen eerder.

Rick23
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 feb 2020 21:04

Rick23 24 jun 2023 09:06

havana schreef: 24 jun 2023 07:17 Dat kan maar dan sta je helemaal achteraan. De meesten zullen rond half 7 oplijnen, sommigen eerder.
Ah, dank! Dan probeer ik ietsje eerder te komen dan 7:15. ;)

Wafflestomper
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 sep 2020 23:33

Wafflestomper 24 jun 2023 17:40

Waar kan ik nu de aangepaste tijden vinden voor goud en zilver per leeftijdsklasse aangezien de route nu aangepast is?

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1702
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 24 jun 2023 17:58

Wafflestomper schreef: 24 jun 2023 17:40 Waar kan ik nu de aangepaste tijden vinden voor goud en zilver per leeftijdsklasse aangezien de route nu aangepast is?
Die limieten zijn al 2 jaar afgeschaft.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

leondepeon
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2023 09:55

leondepeon 24 jun 2023 18:33

NuitKor schreef: 20 jun 2023 14:59 Weet iemand welke sportvoeding (drinken) er wordt aangeboden bij de Marmotte?
Powerbar

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28003
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 jun 2023 20:50

Bizar verhaal. Loïc Ruffaut werd in eerste instantie tweede, maar bleek na bestudering van de tijdswaarneming tóch de winnaar...

https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... wsarticles

Bij de dames overigens Nederlands succes: Joke van Wijk ging er met de zege vandoor.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 03 jul 2023 21:13

Weekje later, maar toch nog even mijn verslag:

Mocht ochtends om 7u plaatsnemen in het 1e vak van zo'n 400 renners. Gelukkig kwamen we daar mooi op tijd en stonden we ongeveer op positie 30. Ik stond daar met een maatje en konden mooi elkaars fietsen vasthouden als we even moesten pissen in een steegje naast het startvak. Nadat we vertrokken waren direct naar voren gereden, want ons plan was gelijk samen gas geven zodat we op de foto kwamen. Nadat dat gelukt was weer iets laten afzakken :mrgreen:

Enfin de Croix de Fer op, plan was om daar lekker rustig omhoog te rijden, maar op één of andere manier lukt dat niet echt. Ik had 34x28 als kleinste en daar zat ik al snel op en bleef wat harder rijden dan mij lief was. Dat iedereen mij voorbij reed hielp ook niet mee. Aangekomen bij het 1e dorpje nog meer mijn eigen ritme gepakt. Na het stuwmeer komt een stukje afdaling voor het laatste stuk van Glandon tot top CdF. Daar kwam ik lekker in mijn ritme en begon ook weer renners in te halen. Bovenop de CdF stond de tijd stil, dus daar even de tijd genomen om te pissen, bidons te vullen, reepje eten en weer door. Rustig de afdaling in want er viel toch niets te winnen. Col du Mollard liep wel lekker, al merkte je wel dat het warm begon te worden..einde was behoorlijk onregelmatig, maar kon toch wel lekker blijven rijden. De afdaling was weer geneutraliseerd en vlak voordat de tijd weer ging lopen zag ik een dame bij een auto staan met een NL kenteken. Gestopt en gevraagd om water. Daarmee de bidons gevuld. Dat zou mij later weer een stop schelen. Elk uur ging er iig een 1-2 gel in en had 80gram carbs in de bidons. Dat ging best goed en mijn maag hield ook alles goed binnen.

Na de afdaling van de Mollard moesten we 15km door het dal. Voor mij reden 2 renners waar ik niet zomaar naar toe kon rijden, dus keek even om wat daaraan kwam, dat was een mooie groep met zo'n 15 renners en na even de benen stil gehouden te hebben kwamen ze al voorbij. Dat draaide goed rond en voor we het wisten waren we aan de voet van de Telegraph. Tijdens die klim merkte ik dat het steeds beter begon te lopen. Ik begon steeds meer renners op te rapen, terwijl ik mezelf niet over de kop reed.

Bovenop Telegraph de verzorgingspost voorbij gereden en direct doorgegaan naar Valloire. Daar even iets langer van de fiets, pissen, drinken, gelletje erbij steken en weer door. Oja ook even de rug gerekt, want die begon wel wat stijf te worden. Toen mijn meest slechte moment van de dag op de Galibier, die lange rechte "loper" richting Plan Lachat. Ik kwam er gewoon niet lekker in, zat maar te malen op het kleinste verzetje en dacht daar echt, fuck die Alp en ga rechstreeks terug naar ons appartement. :D

Na Plan Lachat ga je rechtsaf een bruggetje over en begint de Galibier eigenlijk echt en verbazingwekkend begon het daar echt weer beter te lopen. Blijkbaar ben ik met 66kg meer in het voordeel als het richting 9-10% gaat, dus begon ook weer renners in te halen. Wel ging het vermogen behoorlijk naar beneden, maar dat kwam waarschijnlijk door de hoogte. Die ervaring heb ik in de dolomieten ook gehad boven de 2000m. 4km voor de top was er een motorrijder en fietser in botsing gekomen. Beide lagen nog op de grond. Net voor de verzoringspost (1km voor de top) kwamen de hulpdiensten mij tegemoet om naar het ongeluk te snellen. Bij de verzorging weer bidons gevuld en direct doorgegaan.

De afdaling van de Galibier loopt heerlijk en na Lautaret zag ik een groepje voor mij rijden, maar daar rij je in je eentje niet naar toe. Achterop kwamen 2 renners die echt als een komeet naar beneden vlogen, daar aangepikt en zo naar het groepje gereden. We waren nu weer met een man of 15 waarvan 5 erg goed samenwerkte en kop over kop zijn we naar de voet van de Alp gereden.

De eerste bochten van de Alp liep nog lekker, maar daarna raakte ik toch wel wat over de kook. Ben even van de fiets geweest en bij het waterpunt kreeg ik een bak water over mij heen, heerlijk! Na Huez begon het weer lekker te draaien en uiteindelijk boven gekomen in 1u13. Goed voor een netto tijd van 7u46. Wel tevreden mee aangezien de Marmotte 10km en 500hm langer was. Gemiddeld zou dit ongeveer 45min extra kosten ivm de lastige afdaling van Mollard.

Ben misschien nog wel het meest tevreden met dat ik geen kramp heb gekregen, dat was bij de GF Schleck 4 juni wel anders. De volgende keer wil ik wel een lichter verzet dan 34x28, want het was met een cadans van rond de 60-70 wel harken op de Galibier en Alp. :')

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kornuit op 03 jul 2023 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

1094
Forum-lid
Berichten: 2188
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 03 jul 2023 21:39

Mooi verslag en wat een tijd, petje af hoor :shock:

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 03 jul 2023 21:44

Vraagje: rijden er dan motoren tussen de deelnemers?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 03 jul 2023 21:46

galileo2 schreef: 03 jul 2023 21:44 Vraagje: rijden er dan motoren tussen de deelnemers?
Ja de weg was in onze richting blijkbaar niet afgesloten want op de Galibier werden we constant ingehaald door een hele stoet motorrijders.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 03 jul 2023 22:14

Galibier is ook bij motorrijders populair.
Ik ben er zelf met de motor geweest in de eerste week van juli vorig jaar.
Ik zou nou zelf niet met motor gaan op de dag van de marmotte

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 04 jul 2023 08:36

galileo2 schreef: 03 jul 2023 22:14 Galibier is ook bij motorrijders populair.
Ik ben er zelf met de motor geweest in de eerste week van juli vorig jaar.
Ik zou nou zelf niet met motor gaan op de dag van de marmotte
Ja begrijp ik. De combinatie was idd niet handig.

Plaats reactie