Racefiets voor absolute beginner
-
- Forum-lid
Beste,
Ik heb nog niet eerder op een racefiets gefietst maar ik ben van plan om een aantal van mijn hardlooptrainingen te vervangen door te gaan fietsen. Helaas heeft niemand in mijn omgeving een racefiets waardoor ik lastig het eens kan uitproberen, of het wat voor mij is.
Daarom ben ik een beetje op marktplaats gaan kijken of er een degelijke fiets opstaat die niet een al te grote investering is, mocht het toch niet bevallen.
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -racefiets
Deze fiets is redelijk dichtbij mij in de buurt en heeft ook geen klikpedalen waardoor ik ook niet meteen klikschoenen hoef te kopen.
Kunnen jullie mij adviseren of dit een goede koop zal zijn? De cassette en het voorblad zien er naar mijn amateuristische oog nog goed uit alleen het merk Thompson zegt mij verder niks.
Ik hoor graag van jullie!
Ik heb nog niet eerder op een racefiets gefietst maar ik ben van plan om een aantal van mijn hardlooptrainingen te vervangen door te gaan fietsen. Helaas heeft niemand in mijn omgeving een racefiets waardoor ik lastig het eens kan uitproberen, of het wat voor mij is.
Daarom ben ik een beetje op marktplaats gaan kijken of er een degelijke fiets opstaat die niet een al te grote investering is, mocht het toch niet bevallen.
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -racefiets
Deze fiets is redelijk dichtbij mij in de buurt en heeft ook geen klikpedalen waardoor ik ook niet meteen klikschoenen hoef te kopen.
Kunnen jullie mij adviseren of dit een goede koop zal zijn? De cassette en het voorblad zien er naar mijn amateuristische oog nog goed uit alleen het merk Thompson zegt mij verder niks.
Ik hoor graag van jullie!
-
- Forum-lid
Excuses, ik ben zelf 178 cm met een binnenbeenlengte van 84 cm. Volgens een online tabel kom ik dan uit op een framemaat van 57 cm. De hierboven genoemde fiets is framemaat 56. Luistert dit extreem nauw of kan een centimeter meer of minder prima?
Alvast bedankt
-
- Forum-lid
Het luistert niet heel nauw en ik denk dat de Thompson prima zal passen. Je kan met de stand van het zadel nog spelen en desnoods een andere lengte stuurpen monteren.
Ik denk ook een goede fiets voor die prijs. Hij ziet er ook goed onderhouden uit.
Shimano 105 5600 is al wel even geleden uitgekomen (2005-2010), maar daar ga je als beginner niets van merken en daar vind je onderdelen nog wel voor als er iets vervangen moet worden.
Shimano 105 5600 is al wel even geleden uitgekomen (2005-2010), maar daar ga je als beginner niets van merken en daar vind je onderdelen nog wel voor als er iets vervangen moet worden.
-
- Forum-lid
Beter gezegd hoe ver fiets je ondertussen?
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
- Forum-lid
Ik heb nu twee ritjes gemaakt van 25km en dat bevalt prima, echter merk ik dat ik aan het einde van de rit last krijg van tintelende/gevoelloze vingers wat toch een beetje oncomfortabel wordt. Ben nu beetje aan het spelen met de hoogte van het zadel aangezien ik denk dat ik met teveel gewicht op het stuur leun. Ik laat binnenkort nog wel eens weten of dit tot de gewenste oplossing heeft geleid.
Het zadel iets naar achter schuiven helpt ook om het gewicht op je handen te laten afnemen.Patrick1711 schreef: ↑03 jul 2023 22:20 Ik heb nu twee ritjes gemaakt van 25km en dat bevalt prima, echter merk ik dat ik aan het einde van de rit last krijg van tintelende/gevoelloze vingers wat toch een beetje oncomfortabel wordt. Ben nu beetje aan het spelen met de hoogte van het zadel aangezien ik denk dat ik met teveel gewicht op het stuur leun. Ik laat binnenkort nog wel eens weten of dit tot de gewenste oplossing heeft geleid.