Hoi,
Ik heb een wielset (Syncros rp2.0 disc) waarvan het achterwiel tikt/klikt bij elke omwenteling. Ik heb al veel uitgeprobeerd maar het lukt me alleen om deze tik weg te krijgen bij een bandendruk van <3,5 bar. Maar ik zou graag met iets meer druk rijden.
1. Het is zeker de velg, aangezien tik/klik ook aanwezig is als het wiel uit het frame is.
2. Tik is alleen te horen bij druk op de band/velg en de bandendruk is >3.5 bar, tegenover het ventiel, bij de lasnaad.
3. Spaakspanning lijkt me ok, wiel is tijdens vakantie ook door Franse fietsenmaker gecheckt (maar nu is mijn Frans niet heel goed), en die kon niks vinden.
4. Band, binnenband en velglint heb ik er al een keer opnieuw opgelegd.
Iemand nog andere ideeen, om zelf te checken voordat ik het wiel naar de fietsenmaker breng?
Alvast bedankt.
Tik/klik in wiel
-
- Forum-lid
Als test zou je eerst ff het ventielringetje kunnen plaatsen. Of een stukje tape. Dan weet je het ook
-
- Forum-lid
Dat zal ik eens proberen, maar geluid komt echt van de andere zijde.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Ik zou toch bij een wielbouwer de spaakspanning laten checken. Als die nog wel wat hoger kan, is je probleem waarschijnlijk opgelost.
'waarschijnlijk' = 'heel misschien'
Ik heb iets dergelijks een keer gehad met een Mavic-wiel. Zat gewoon iets los in de velg en kon er niet bij komen. Misschien kun je iets proberen met teflonspray via een spaakgat in de velg spuiten. Dit maakt het geluid mogelijk zachter.
'waarschijnlijk' = 'heel misschien'
Ik heb iets dergelijks een keer gehad met een Mavic-wiel. Zat gewoon iets los in de velg en kon er niet bij komen. Misschien kun je iets proberen met teflonspray via een spaakgat in de velg spuiten. Dit maakt het geluid mogelijk zachter.
Website: https://www.maatwielen.nl
-
- Forum-lid
Dank, ik ga vanavond kijken of teflon/olie helpt.
-
- Forum-lid
Korte terugkoppeling;
Olie op de naad en teflonspray in het spaakgat hielpen niet, dus terug naar de FM. Deze gaf aan dat dit vaker voorkomt bij de Syncros rp2.0 disc, en veroorzaakt wordt door de naad in de velg.
Ik kon kiezen om dezelfde wielset opnieuw te bestellen of een andere wielset uit te zoeken eventueel met korting. Uiteindelijk voor de Zipp 303s gekozen en tot op heden zeer over tevreden.
Olie op de naad en teflonspray in het spaakgat hielpen niet, dus terug naar de FM. Deze gaf aan dat dit vaker voorkomt bij de Syncros rp2.0 disc, en veroorzaakt wordt door de naad in de velg.
Ik kon kiezen om dezelfde wielset opnieuw te bestellen of een andere wielset uit te zoeken eventueel met korting. Uiteindelijk voor de Zipp 303s gekozen en tot op heden zeer over tevreden.