Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 05 jul 2023 09:55

Ik mag graag naar dee avondetappe en vive le velo kijken. Het is niet altijd even interessant of boeiend wat daar verteld wordt, hangt vaak af van de gasten die er zitten. Het punt van gisteravond in de avondetappe stoorde me niet, voegt volgens mij veel toe aan hoe er op dit moment binnen het tourcircus wordt omgegaan met energie en vergroening en dat daar nog een boel is te winnen.

Daarnaast vond ik het een aantal jaar geleden een verademing dat Herman van der Zandt z'n opwachting maakte in de avondetappe. Een nieuwe frisse wind, na al die jaren van Mart Smeets. Toch begin ik steeds meer terug te verlangen naar het tijdperk Smeets. Ik vindt van der Zandt een persoon die steeds voller van zichzelf is, zich steeds geweldiger vindt zijn. Een beetje een kruizing tussen Mart Smeets en Joep schreuder, maar dan wel in het kwadraat helaas.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

bankrenner
Forum-lid

bankrenner 05 jul 2023 10:07

Is klimaatdrammer toevallig een broer van Hockey drammer Jaques Brinkman?

Verder had hij wel een punt. Vooral de reclame caravaan kan wat mij betreft echt wel weg/minderen/anders opgetuigd worden.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 05 jul 2023 10:28

bankrenner schreef: 05 jul 2023 10:07 Is klimaatdrammer toevallig een broer van Hockey drammer Jaques Brinkman?
nee, die heet richard.

pino
Forum-lid HC

pino 05 jul 2023 10:29

Presentatoren hebben maar een beperkte houdbaarheid, hoe goed en smakelijk ze in het begin ook zijn.
Zelfs bij gelijkblijvende kwaliteit gaan ze minder smaken.
Ducrot en Smeets hadden(voor mij) een lange houdbaarheid, en Karsten kan ik ook erg waarderen.
Niet zijken maar reiden !

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 05 jul 2023 12:51

Gistern VlV weer gekeken. Tankink heeft ech heelmaal niets toegevoegd an de uitzending van gisteren, vind het een syphatieke kerel, maar leek gisteren volledig afwezig. Had zich ook slecht of niet voorbereid wist niet eens dat ze de Jaizkibel nu van de andere kant op zijn gereden. Die zanger vond ik leuk en ook best goed, maar niet voor in dit programma, zou best eens naar een show van hem willen, maar over wielrennen had hij niet te melden. Dan Gilbert, heel veel zinnige inbreng. Leuk om te horen hoe hij het wielrennen nog beleeft. Moet ook zeggen dat ik het keer op keer een zeer symphatieke vent vind met heel veel respect voor iedereen om hem heen.
Ach, ik zeg ook maar wat

fatmodul
Forum-lid

fatmodul 05 jul 2023 13:00

Los van hoe je aankijkt tegen de klimaatverandering die we meemaken, je kon deze onderzoeker op geen enkele manier een drammer noemen. Als je dit al drammen vindt...
Een quickfix om aan CO2besparing te doen is natuurlijk de reclamecaravaan de deur uit: er zijn vast andere manieren om de aandacht van kleine kinderen en volwassenen die zich als kinderen gedragen, vast te pakken.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 05 jul 2023 13:44

Dione zou ook een "hand in eigen boezem" mogen steken met "haar" Avondetappe. Hoezo moet dat op locatie? Blijf lekker in Hilversum met je tafel. Hoeveel CO2 scheelt dat wel niet? De "inbreng" van Roxane Knetemann was (alweer) zoals verwacht: tenenkrommend. Verder vind ik ook dat Sebastiaan Timmerman thuis moet blijven. En Karl Berteele, Sven Nijs, Chistophe Vandegoor, alle fotografen met motards, inclusief de camera-ploeg met helikopters - wat denkt u van drones bestuurd vanaf een elektrische motor vanachter het peloton of kopgroep (2 stuks en een reserve). Scheelt meteen een hoop wedstrijdvervalsing ( u weet wel die minimale 30m van Bert Brocken). O ja en dan verplicht de hele Tourcaravan elektrisch en vegetarisch.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 05 jul 2023 14:10

Klein_Verzet schreef: 05 jul 2023 13:44 Dione zou ook een "hand in eigen boezem" mogen steken met "haar" Avondetappe. Hoezo moet dat op locatie? Blijf lekker in Hilversum met je tafel. Hoeveel CO2 scheelt dat wel niet? De "inbreng" van Roxane Knetemann was (alweer) zoals verwacht: tenenkrommend. Verder vind ik ook dat Sebastiaan Timmerman thuis moet blijven. En Karl Berteele, Sven Nijs, Chistophe Vandegoor, alle fotografen met motards, inclusief de camera-ploeg met helikopters - wat denkt u van drones bestuurd vanaf een elektrische motor vanachter het peloton of kopgroep (2 stuks en een reserve). Scheelt meteen een hoop wedstrijdvervalsing ( u weet wel die minimale 30m van Bert Brocken). O ja en dan verplicht de hele Tourcaravan elektrisch en vegetarisch.
Heb jij je al bij hun gemeld als welkome aanvulling voor in de "Avondetappe".? :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

marsman
Forum-lid

marsman 05 jul 2023 14:52

Ik heb het niet gezien, geen tijd gisteravond. Maar zag al dat de Avondetappe trending op Twitter was gisteravond. Ik snap nu waarom. Persoonlijk hoeft dit voor mij niet in de avondetappe. De Eritrese renner die eergisteren acte de presence gaf, had ook echt (te) weinig toe te voegen. Ik snap dat de NOS een andere kijk heeft, soms past dat ook wel. Maar Vive le Velo heeft al langer mijn voorkeur. Gewoon meer een wielerprogramma en vaak ook nog eens op een gunstiger tijdstip.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 jul 2023 15:00

Ik vond dat hij juist heel veel had toe te voegen. Even een inkijkje in die wereld alwaar de miljoenen niet rollen. Nee alleen maar meer respect gekregen voor die renners die met minimale middelen toch de top weten te halen!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 jul 2023 15:19

Dione zou ook een "hand in eigen boezem" mogen steken met "haar" Avondetappe.
Dan is ze wel even bezig :D

marsman
Forum-lid

marsman 05 jul 2023 15:28

Enzzo schreef: 05 jul 2023 15:00 Ik vond dat hij juist heel veel had toe te voegen. Even een inkijkje in die wereld alwaar de miljoenen niet rollen. Nee alleen maar meer respect gekregen voor die renners die met minimale middelen toch de top weten te halen!
Top? Nah, een keer 4e in het Eritrees kampioenschap en 3e in de Asmara Circuit, wat dat dan ook is.

https://www.procyclingstats.com/rider/nahom-desale/2020

Eigenlijk wel bijzonder dat er nog steeds zo weinig renners uit Afrika zijn. Girmay is nu de eerste (zijn er meer? Ik weet het zo niet) die echt doorbreekt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie