tour 2023
- Enzzo
- Forum-lid HC
Zeker! En dan hebben we morgen nog een aankomst bergop. Daar zal ook nog wel het één en ander gaan gebeuren denk ik.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
Gelukkig hebben we de cijfers nog. Waarover Sven Nijs in de Avondetappe al met verbazing had gesproken zonder ermee voor de draad te komen.
V(12:02) = 17,70 km/h
P(65kg) = 457,10w P = 7,03w/kg PP =7,16w/kg PPP = 98%
PP = Perfect Power, d.i. FTP 6,4wkg met vermogenscurve volgens Riegel (vermogen neemt met de 7/100e macht af met de tijd)
PPP = Perfect Power Percentage
https://twitter.com/ammattipyoraily/sta ... 0325820416COL DE MARIE BLANQUE (last 3.55 km, 11.86 %, 421 m) | #TDF2023
2020 | 13:10 | Roglic, Pogacar
| 13:12 | Landa, Bernal
2023 | 12:02 | Vingegaard
| 12:39 | Pogacar, Kuss
| 13:04 | Gaudu, Carlos Rodriguez, A.Yates, S.Yates
V(12:02) = 17,70 km/h
P(65kg) = 457,10w P = 7,03w/kg PP =7,16w/kg PPP = 98%
PP = Perfect Power, d.i. FTP 6,4wkg met vermogenscurve volgens Riegel (vermogen neemt met de 7/100e macht af met de tijd)
PPP = Perfect Power Percentage
-
- Forum-lid
Mooie etappe, heb laatste 50 km teruggezien op Eurosport want het werk gaat ook gewoon door. Vrees voor de koers dat Pogacar al minder gaat worden en Vingegaard het snel gaat beslissen voor de eindzege.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan zou je toch pas later in de tour problemen verwachten lijkt mij?
Maar hey, in de giro hadden we de trui ook al weggegeven aan RE, kan nog heel veel gebeuren. Voor de spanning zou het fijn zijn als Vingegaard zijn vrouw gaat bevallen
Less is bore
Zo mag je toch niet gaan denken?
Jumbo gaat vandaag opnieuw proberen, ze hebben bloed geroken en de ploeg is sterk genoeg om de koers te dragen. Waarom zou je dan niet in geel willen staan?
Gisteren zou Vingegaard zelfs aangegeven hebben dat hij zich écht sterk voelde en dat het team zich dus wel wat kon sparen.
Vandaag vooral zien of het beeld van gisteren bevestigd wordt.
Jumbo gaat vandaag opnieuw proberen, ze hebben bloed geroken en de ploeg is sterk genoeg om de koers te dragen. Waarom zou je dan niet in geel willen staan?
Gisteren zou Vingegaard zelfs aangegeven hebben dat hij zich écht sterk voelde en dat het team zich dus wel wat kon sparen.
Vandaag vooral zien of het beeld van gisteren bevestigd wordt.
Ik denk dat je het eerder moet zoeken in het gebrek aan hoogtestage. Pogi heeft er één gedaan, Vinegaard 4.Te weinig kunnen trainen na zijn blessure.
Na zijn blessure heeft hij nauwelijks een achterstand opgelopen. Binnen 2 dagen zat hij alweer op de rollen.
In elk geval weten we einde dag vandaag of er nog iets van een strijd komt voor het geel. Ik denk dat Jumbo vandaag iedereen op een hoop rijdt. Misschien ook niet zo erg, dan komen er mooie etappes aan met strijd om dagzeges. Vind ik leuker om naar te kijken, dan die saaie etappes waar er bergop in de laatste 2 km gestreden wordt om 10 sec winst / verlies.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Jumbo zal Kelderman wel inzetten om Hindley binnen te hengelen... daar staat nog een rekening open