Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2023

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 06 jul 2023 20:07

el_loco schreef: 06 jul 2023 19:42 Pogacar doet het gewoon heel goed vandaag. Net als in 2020 de volledige Jumbo ploeg als knechten gebruiken, geen meter op kop en dan demarreren. Jumbo/Vingegaard waren een beetje overmoedig is mijn gevoel, dit is niet de manier om Pogacar te kraken als z`n benen in orde zijn. Vorig jaar deden ze dat beter (en daar heeft Pogacar ook van geleerd).
Jumbo heeft het heel goed aangepakt, in de veronderstelling dat Tadej nog niet de grote forme had en het ogenblik gunstig was om hem uit te putten in deze superzware rit en op achterstand te zetten. Spijtig genoeg klopte er één ding niet en dat was dat Pogi vandaag beter was dan iemand kon vermoeden.
Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 jul 2023 20:08

el_loco schreef: 06 jul 2023 19:42 Pogacar doet het gewoon heel goed vandaag. Net als in 2020 de volledige Jumbo ploeg als knechten gebruiken, geen meter op kop en dan demarreren. Jumbo/Vingegaard waren een beetje overmoedig is mijn gevoel, dit is niet de manier om Pogacar te kraken als z`n benen in orde zijn. Vorig jaar deden ze dat beter (en daar heeft Pogacar ook van geleerd).
Als je de uitkomst kent, is het inderdaad overmoedig geweest.
Maar met de rit van gister en het blijven zitten van Pogi toen, had Jumbo vandaag wel gewoon een plan om het gat groter te maken. En daarvoor gingen ze het vroeg hard maken (50km voor de meet), en hadden ze v Aert vooruitgeschoven mee.

je kunt ook niets doen, kopgroep lekker om de zege laten gaan. En kijken hoe je er dan op de laatste klim eventueel van door gaat of op de eindsprint geklopt wordt. Maar dan moet je ook de Hindleys van t peloton controleren, en koers je defensief.

Ik vind het mooi om te zien dat Jumbo de aanval kiest. Het pakt simpelweg niet zo goed uit als dat ze gehoopt hadden, maar dat ligt toch vooral aan de klasse van Pogi! Voor de kijker een mooie koers, etappe winst tussen de klassementsmannen en een tour die nog lang niet beslist is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 06 jul 2023 20:10

Na gisteren was het geen gek idee van de Jumbo's om vandaag de genadeklap proberen uit te delen. Voor de neutrale kijker ook een mooi schouwspel op deze manier. Vrees dat het na vandaag een stuk behoudender wordt.
Gazelle Team TVM \'99

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 06 jul 2023 20:22

En ik ben heel blij dat het niet gelukt is. Maakt de Tour weer gewoon spannend!
Maar ik ben toch wel wat teleurgesteld in het hele team UAE. Vooraf was de consensus dat ze wat sterker waren als team als het om klimmen zou gaan. Daar merken we nu toch weinig van; in tegendeel, Jumbo lijkt echt het sterkste team te hebben als het op klimmers aankomt
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ran
Forum-lid

Ran 06 jul 2023 20:22

fiedoo schreef: 06 jul 2023 17:44 Pogi maakt bij zijn demarrage wel wat gebruik van voorbijkomende motoren, maar is maar een detail natuurlijk.
Zeik niet sorry dat ik het zo uitdruk.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 06 jul 2023 20:23

Ran schreef: 06 jul 2023 20:22
fiedoo schreef: 06 jul 2023 17:44 Pogi maakt bij zijn demarrage wel wat gebruik van voorbijkomende motoren, maar is maar een detail natuurlijk.
Lekker lomp!

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 06 jul 2023 20:34

c.zaballa schreef: 06 jul 2023 20:10 Na gisteren was het geen gek idee van de Jumbo's om vandaag de genadeklap proberen uit te delen. Voor de neutrale kijker ook een mooi schouwspel op deze manier. Vrees dat het na vandaag een stuk behoudender wordt.
Ik vond het vreselijk dat Jumbo de opdracht gaf aan Vignegaard om Pogi onder druk te zetten in de afdaling. Vingegaard maakte helemaal geen baanvaste indruk in het begin van die afdaling. Was al blij toen hij bij VanAert kwam. Het kan zo vreselijk foutlopen hebben we al gezien, waarom dan nog druk erbij zetten.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 06 jul 2023 20:42

Ik had eerder het idee dat Pogacar wat sparend daalde. Op het moment dat hij wat achter viel was hij ook snel weer terug.
Meer sparen van Pogacar dan druk zetten van vinnie was mijn inschatting

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 06 jul 2023 20:56

Ran schreef: 06 jul 2023 20:22
Wat noem je zeiken? Ik vind dat gewoon slim gezien en handig gespeeld. Niks fout aan dat maneuver. En trouwens ik ben fan van pogacar, ter info.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 06 jul 2023 20:59

Enzzo schreef: 06 jul 2023 20:42 Ik had eerder het idee dat Pogacar wat sparend daalde. Op het moment dat hij wat achter viel was hij ook snel weer terug.
Toen wout in beeld kwam sloot hij wel een stuk korter aan 🐱, en gelijk had hij want eventjes wat achterop raken en dan vinnie met brommer wout voor hem...

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 06 jul 2023 21:03

Ik begrijp echt niet waarom UAEE wout telkens laat rijden? Zet van bij de start yates in zijn wiel en laat hem dan maar rijden 😊. Ik denk dat alan peiper nog steeds een surplus in die ploeg zou zijn.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 06 jul 2023 21:11

Enzzo schreef: 06 jul 2023 20:42 Ik had eerder het idee dat Pogacar wat sparend daalde. Op het moment dat hij wat achter viel was hij ook snel weer terug.
Heb je de commentaar uit de ploegleiders-wagen dan niet gehoord?

Op Eurosport worden af en toe commentaren vanuit de team-wagens afgespeeld.

Plaats reactie