Wat werd er dan gezegd?
tour 2023
Net nadat Vignegaard de top bereikt had werd er vanuit de ploegwagen de opdracht gegeven dat in de afdaling het moment voor Vignegaard gekomen was om Pogi 'onder druk te zetten. (letterlijk 'now is the moment to put pogacar on the limit')
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Nee die hoor ik niet op de VRT die hebben dat belachelijke bedrag niet betaald voor extra info uit de ploegleiders wagens.
Mis ik daar iets aan dan? Ik had begrepen dat het heel erg gecensureerd wordt voordat je iets meekrijgt
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Wow! Maar dat geeft ook weer een perspectief op veiligheid in de koers! Een afdaling waar je de 100km/u aantikt en dan je renner opzwepen om extra gas te geven…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Tja, het is natuurlijk wel een race. Om nu meteen emotioneel te gaan doen vanwege een afdaling is bs.
Had hij een gaatje geslagen en was hij bij Wout gekomen, dan stond Pogacar er alleen voor en stond hij nu op 3 minuten achterstand en was het gedaan. Daar mag je best wel een paar bochten voor gasgeven.
Had hij een gaatje geslagen en was hij bij Wout gekomen, dan stond Pogacar er alleen voor en stond hij nu op 3 minuten achterstand en was het gedaan. Daar mag je best wel een paar bochten voor gasgeven.
Campagnolo Ultra Dork
Wat een trieste commentaar. Het heeft niets met emotie te maken maar met ratio.
Druk leggen op een renner die bergop z'n concurrent er niet af krijgt, om dan maar de limieten te gaan opzoeken in de afdaling. De eerste paar km van de afdaling van Vignegaard waren zeker niet feilloos.
Druk leggen op een renner die bergop z'n concurrent er niet af krijgt, om dan maar de limieten te gaan opzoeken in de afdaling. De eerste paar km van de afdaling van Vignegaard waren zeker niet feilloos.
Ik mag toch hopen dat hij zelf zijn limiten bepaalt maar de ploegleider kan wel aangegeven dat op die strook winst te behalen is.
Vingegaard kwam nergens tegen de grens van zijn kunnen aan. Het zag er wat wild uit (eigenlijk altijd bij hem) maar technisch was er niet zoveel mis met zijn afdaling.
Vingegaard kwam nergens tegen de grens van zijn kunnen aan. Het zag er wat wild uit (eigenlijk altijd bij hem) maar technisch was er niet zoveel mis met zijn afdaling.
Campagnolo Ultra Dork
Zolang ik niet naar het dalen van Gall hoef te kijken vind ik alles best. Krijg ik het helemaal benauwd van. Ik kan niet geloven dat zo'n gast prof is.
Dat ze hem onder druk zetten is natuurlijk prima en logisch. Maar dat je nooit vraagt om over te nemen als hij lachend je wiel houdt is erg naïef, hij had best mee kunnen helpen. Had er zelf ook belang bij om de rest op afstand te fietsen.MarkVeenstra schreef: ↑06 jul 2023 20:08Als je de uitkomst kent, is het inderdaad overmoedig geweest.el_loco schreef: ↑06 jul 2023 19:42 Pogacar doet het gewoon heel goed vandaag. Net als in 2020 de volledige Jumbo ploeg als knechten gebruiken, geen meter op kop en dan demarreren. Jumbo/Vingegaard waren een beetje overmoedig is mijn gevoel, dit is niet de manier om Pogacar te kraken als z`n benen in orde zijn. Vorig jaar deden ze dat beter (en daar heeft Pogacar ook van geleerd).
Maar met de rit van gister en het blijven zitten van Pogi toen, had Jumbo vandaag wel gewoon een plan om het gat groter te maken. En daarvoor gingen ze het vroeg hard maken (50km voor de meet), en hadden ze v Aert vooruitgeschoven mee.
je kunt ook niets doen, kopgroep lekker om de zege laten gaan. En kijken hoe je er dan op de laatste klim eventueel van door gaat of op de eindsprint geklopt wordt. Maar dan moet je ook de Hindleys van t peloton controleren, en koers je defensief.
Ik vind het mooi om te zien dat Jumbo de aanval kiest. Het pakt simpelweg niet zo goed uit als dat ze gehoopt hadden, maar dat ligt toch vooral aan de klasse van Pogi! Voor de kijker een mooie koers, etappe winst tussen de klassementsmannen en een tour die nog lang niet beslist is.
Druk zetten in de afdaling hoort er overigens gewoon bij, het is topsport en zeker met vAert voor je had je een klein gat kunnen uitbouwen naar een minuut dus een prima tactiek!
Als je ziet dat diegene die moet druk zetten meer kans maakt het decors in te gaan dan diegene die je er af wil krijgen dan is het gewoon onverstandig en bovendien voortbordurend op een indruk van de dag voordien waarvan het duidelijk was dat dat niet meer van toepassing was. Dubbel onverstandig dus.
Net zoals ze VanAert tijdens zijn zwaar ongeval in de tijdrit in 2019 aan het opjutten waren om risico's te nemen, terwijl ze al wisten dat hij de tijdrit niet meer kon winnen. Met de gekende gevolgen. Ik weet niet of het in elke ploeg zo is, maar het is onverstandig en levert meestal het omgekeerde op.
Die oortjes zijn toch maar de digitale verbetering van raam open en roepend uit het raam hangen terwijl je op de deur klopt, niet?
Vandaag lange laatste rechte lijn. Op papier een Jakobsen sprint, maar vermoedelijk zal het voor diegene zijn die het best de bergen door kwam. Philipsen nog een keer?
Vandaag lange laatste rechte lijn. Op papier een Jakobsen sprint, maar vermoedelijk zal het voor diegene zijn die het best de bergen door kwam. Philipsen nog een keer?
Philipsen verwacht ik zeker.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/