tour 2023
Van aert kan alle etappes behalve de echte bergritten winnen mits hij het als kopman van de ploeg mag doen. Laat Wout in de rit in de plaats van matthieu in de kopgroep zitten en heel veel kans dat hij wint.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
subtiel om matje met kleine letter en fout te schrijven en waud met een hoofdletter...
Goed, zullen we dan maar naar de rit van vandaag gaan? Doorheen de etappe strijd tussen Jumbo (kopgroep brommeren in de hoop dat ze overleven) en UAE (kopgroep binnen schot houden voor de boni's) en dan straks op de Colombier Pogacar die geel pakt?
Een niet verkouden Mathieu had ook kunnen winnen en een verkouden die pas op de laatste berg zou aanvallen waarschijnlijk ook.
Het probleem bij dit soort etappes is dat het toch een beetje een dubbele loterij is. Eerst moet je in de ontsnapping zitten en daarna moeten de kaarten nog goed vallen in de finale. Je kunt niet op alles reageren of altijd zelf op kop rijden.
Heb je er dan 2 of 3 van in de Tour, dan win je er eentje als je kopman bent. Buiten het feit dat je niet zoveel hebt aan een hele ploeg om je heen als je vanuit de ontsnapping wil winnen.
In de vlakke sprints tegen Philipsen had hij precies 0x gewonnen en die ene keer dat het voor Pedersen was, was ook verre van zeker.
Hij kan er meer winnen maar hij heeft ook al bewezen dat hij daarvoor geen kopman hoeft te zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Alpecin is deze Tour om Philipsen heen gebouwd. Om vanuit zo`n ontsnapping te kunnen winnen moet je eigenlijk met een ploegmaat meezitten in de kopgroep en daar is het team niet op ingericht. Al vond ik dat vdPoel tactisch perfect reed gisteren. Deze Tour is inderdaad niet echt gemaakt voor zijn type renner, is ook niet erg. Wel wereldkampioen worden straks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1107
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Als je op de "menselijke limiet" FTP 6,4w/kg Vermogenscurve volgens Riegel met 65kg en 7kg fiets en overige massa de Colombier, van 256m naar 1501m over 17,4km op zou kunnen, hoe lang doe je er dan over, met welke snelheid en met welk gemiddeld vermogen?
t=2565s = 42min 45s PP = 6,55w/kg PP(65kg) = 426w V = 24,42km/u
A net headwind of 24.41 km/h is working against you with 8.39 (N) of force, or 56.89 watts of power.
2019 | 17.10 km | 47:45 | Thibaut Pinot | Tour de l'Ain
2020 | 17.17 km | 48:25 | Primoz Roglic | Tour de l'Ain
2020 | 17.15 km | 45:50 | Tadej Pogacar | Tour de France
t=2565s = 42min 45s PP = 6,55w/kg PP(65kg) = 426w V = 24,42km/u
A net headwind of 24.41 km/h is working against you with 8.39 (N) of force, or 56.89 watts of power.
2019 | 17.10 km | 47:45 | Thibaut Pinot | Tour de l'Ain
2020 | 17.17 km | 48:25 | Primoz Roglic | Tour de l'Ain
2020 | 17.15 km | 45:50 | Tadej Pogacar | Tour de France
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
De afdaling van de Joux Plane is goedgekeurd door Adam Hansson. Hij heeft een proef afdaling gedaan op verzoek van de renners vakbond. Het filmpje kan je hier zien: https://youtu.be/aMNbBvdphBk
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Is aan gemakzucht te danken, soms zie ik er tegen op om de knop voor hoofdletter in te drukken. Als je er meer achter zoekt, de meesten hier zullen wel al weten dat ik meer fan ben van Mathieu dan van wout.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Ik heb niet alles gezien maar vind het wel link met al die scheuren in het asfalt en ook een auto inhalen vlak voor een bocht.Enzzo schreef: ↑14 jul 2023 12:52 De afdaling van de Joux Plane is goedgekeurd door Adam Hansson. Hij heeft een proef afdaling gedaan op verzoek van de renners vakbond. Het filmpje kan je hier zien: https://youtu.be/aMNbBvdphBk
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ja dat viel me ook op!
En inderdaad die bermkanten zien er niet heel stabiel uit qua asfalt.
Maar al met al loopt wel redelijk rechtuit met weinig echt gevaarlijke bochten
En inderdaad die bermkanten zien er niet heel stabiel uit qua asfalt.
Maar al met al loopt wel redelijk rechtuit met weinig echt gevaarlijke bochten
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind