Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote 'off topic' topic

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6566
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 jul 2023 22:41

In de jaren 70 ging ik al naar de GP in Zandvoort. Nu zien ze mij daar niet meer.
Zo'n kudde die in beweging komt omdat er een Nederlander succesvol is.
En dan ook nog hoe.....
Ik heb jaren goede contacten in de autosport gehad wat mooie inkijkjes gaf maar het Verstappen effect werkt bij mij averechts. Ik heb niks tegen Max maar wel hoe de kudde er mee omgaat.
Jaren miste ik niks en nu zie nu niks meer.

Zou wel fijn zijn als F1 tot DIT topic beperkt blijft :-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2023 07:18

SiO2 schreef: 13 jul 2023 22:33 Verder eens met Enzzo, verschrikkelijke "sport".🤭
Ik denk dat qua trainingsarbeid, intensiteit en focus Max (en veel collega’s) tot het allerhoogste niveau van NL behoort.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27865
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jul 2023 07:19

“40 graden op mijn Garmin”, kunnen we daar mee ophouden?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6566
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 jul 2023 07:39

:shock: :shock: :shock:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2023 08:02

Dan is het in praktijk 25gr en heeft je fiets een tijdje in de zon gestaan.
Pas maar op dat de buizen niet smelten ;-)
Less is bore

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 14 jul 2023 09:21

Gastheerg schreef: 13 jul 2023 22:41 In de jaren 70 ging ik al naar de GP in Zandvoort. Nu zien ze mij daar niet meer.
Zo'n kudde die in beweging komt omdat er een Nederlander succesvol is.
En dan ook nog hoe.....
Ik heb jaren goede contacten in de autosport gehad wat mooie inkijkjes gaf maar het Verstappen effect werkt bij mij averechts. Ik heb niks tegen Max maar wel hoe de kudde er mee omgaat.
Jaren miste ik niks en nu zie nu niks meer.

Zou wel fijn zijn als F1 tot DIT topic beperkt blijft :-)
Ik ben opgegroeid in Haarlem Zuid en met zuidwestenwind (wat het vroegâh eigenlijk meestal wel was) hoorden we in de tuin de motoren warm draaien. Begin jaren '80 nam m'n vader me altijd mee en dan stonden we bij de Tarzanbocht of het Scheivlak aan de baan te kijken. En ik ben nog steeds fan. Ik heb een paar GP's gezien in m'n leven en ben vorig jaar met m'n dochter op de zaterdag naar Zandvoort geweest. Bijzonder volk inderdaad, maar wel erg leuk om mee te maken. De race lekker op TV kijken, want dan zie je het tenminste goed en dit jaar gaat dochterlief wel even coureurs spotten bij de ingang, maar daar blijft het maar weer even bij.
Leukste evenement op Zandvoort was eigenlijk de Historic Grand Prix. Dan kan je overal bij, ook in de pit en bij sommigen zelfs in de pitbox. Veel Engelsen staan met een paar oude auto's gewoon onder tenten en je kan echt alles van dichtbij bekijken. De laatste jaren wordt het alleen steeds commercieler en drukker. De nieuwe bochten en veiligheidsmaatregelen op het circuit maakt het ook een stuk minder leuk. Ik mocht graag langs de Hugenholtzbocht staan aan het hek. Daar keek je zo de cockpit in en zag je de coureurs echt werken en met de aut glijden. Nu het een kombocht is, kan je er niet meer staan en rijden ze ongeveer volgas met één handje aan het stuur.
Met m'n jongste ben ik een paar weken geleden nog wel naar de DTM geweest. Dit keer gewoon duinkaartjes en lekker rondom het circuit gelopen. Laten zien waar ik met z'n opa altijd stond. Er zit nu een extra hek tussen, maar je kan nog best dicht op de baan staan in het Scheivlak. Volgend jaar doen we met z'n allen gewoon de Historic GP.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 14 jul 2023 10:01

daniel1975 schreef: 14 jul 2023 07:18
SiO2 schreef: 13 jul 2023 22:33 Verder eens met Enzzo, verschrikkelijke "sport".🤭
Ik denk dat qua trainingsarbeid, intensiteit en focus Max (en veel collega’s) tot het allerhoogste niveau van NL behoort.
Daar zou je zo maar gelijk in kunnen hebben. Ik zeg ook niet dat het niet razend knap is wat zo'n Max Verstappen presteert, maar de hele sport doet mij gewoon niets. En, zoals GG mooi beschrijft, zo'n oranje kudde die in beweging komt, maakt dat onverschilligheid mbt F1 bij mij een beetje omslaat in aversie. Ik heb hetzelfde met EK's en WK's voetbal, terwijl ik wel iedere twee weken bij SC Heerenveen op de tribune zit met mijn kinderen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2023 10:26

Dat delen we voor 100%.
De charme van de 11stedentocht is kapot gemaaky door de media, de WK voetbal idioterie, de oranje massa bij F1: bah.

Ik kijk F1 vanaf begin ‘90’s. Vanaf ca 1994 echt bewust gevolgd. Schumacher die met een kutstreek in Australie WK werd door Hill bewust kapot te rijden, etc.
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 jul 2023 10:45

Wat mij vooral tegenstaat in de huidige F1 is dat er te veel races en te veel stratencircuits zijn. Met zo veel races blijf ik er niet altijd meer voor thuis. Dat er veel permanente circuits worden ingeruild voor circuits met haakse bochten tussen vangrails, vind ik een slechte ontwikkeling.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4994
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 jul 2023 10:48

we slaan de tour dan ook maar over vanwege de massale toestroom van mensen die alleen maar kijken omdat ze toevallig langs de route op de camping staan...?!

;-)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4994
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 jul 2023 10:49

EmPeHa schreef: 14 jul 2023 10:45 Wat mij vooral tegenstaat in de huidige F1 is dat er te veel races en te veel stratencircuits zijn. Met zo veel races blijf ik er niet altijd meer voor thuis. Dat er veel permanente circuits worden ingeruild voor circuits met haakse bochten tussen vangrails, vind ik een slechte ontwikkeling.
Daar heb je zeker n punt. Geloof dat Verstappen er trouwens ook zo over denkt.

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 14 jul 2023 10:57

Spa, Monza, Imola, Suzuka, Zandvoort van voor de kombochten, Interlagos, dat zijn de mooie circuits. Monaco was dan de leuke vreemde eend in de bijt (Melbourne en Montreal zijn meer gewone circuits, ondanks dat ze niet permanent zijn). 15 races in een jaar om het bijzonder te houden, is leuker wat mij betreft. En weg met Singapore, Abu Dhabi, Bahrein, Baku en al die andere races waar niemand naartoe komt.

Plaats reactie